KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Mīlēt – bīties – paklausīt

Bībeles un kristīgās literatūras studija T
Jūnijs 2018
 
Ar Tā Kunga bijāšanu
6. Ar Tā Kunga bijāšanu var izvairīties no ļaunuma. (Sal.pam.16)
13. Bijība Tā Kunga priekšā ienīst nelāgo. (Sal.pam.8)
21. Kam ir Mani baušļi un kas viņus tur, tas Mani mīl. (Jņ.14)
6. Un šī ir tā mīlestība, ka mēs dzīvojam pēc Viņa baušļiem. (2.Jņ.1)
Mīlestība, bijība un paklausība. Staigājot ar Dievu, šīs trīs lietas patiesībā nozīmē vienu un to pašu. Jūs nevarat izpildīt vienu, atmetot abas pārējās. Nevar mīlēt Dievu, ja jūsos nav Dieva bijības un jūs nepaklausāt Viņa Vārdam.
12. Visi ir novirzījušies, visi kopā kļuvuši nelietīgi. Nav neviena, kas dara labu, it neviena.
16. Posts un bēdas ir uz viņu ceļiem,
17. un miera ceļa viņi nepazīst,
18. Dieva bijības nav viņu acu priekšā! (Rom.3)
7. Neliecies sev pārmērīgi gudrs esam, bet bīsties To Kungu un vairies no ļauna. (Sal.pam.3)
27. Tā Kunga bijāšana ir dzīvības avots, lai izsargātos no nāves valgiem. (Sal.pam.14)
31. Tad draudzei [...] bija miers, un tā auga un dzīvoja Tā Kunga bijībā un pilnam baudīja Svētā Gara iepriecu. (Apd.9)
 
Jēzus: Mīlestība ir paklausība
15. Ja jūs mīlat Mani, turiet Manas pavēles. (Jņ.14)
10. Ja jūs turēsit Manus baušļus, jūs paliksit Manā mīlestībā, itin kā Es esmu turējis Sava Tēva baušļus un palieku Viņa mīlestībā. (Jņ.15)
3. No tā mēs noprotam, ka esam Viņu atzinuši, ja turam Viņa baušļus.
4. Kas saka: es esmu Viņu atzinis, bet netur Viņa baušļus, ir melis, un viņā nav patiesības.
5. Bet, kas Viņa vārdus tur, tanī patiesi Dieva mīlestība ir kļuvusi pilnīga. No tā mēs noprotam, ka esam Viņā. (1.Jņ.2)
3. Jo šī ir Dieva mīlestība, ka turam Viņa baušļus, un Viņa baušļi nav grūti. (1.Jņ.5)
Dievbijīga, mīlestības pilna paklausība nāk no viena avota: no dzīvā Dieva bijības. Paklausīt Viņam nozīmē mīlēt Viņu. Bez ikdienas paklausības visa mūsu runāšana un dziedāšana par mīlestību nav nekas cits kā sentimentāls dvēseliskums. Izlikšanās.
 
No kā mums būs bīties?
28. Tāpēc, saņemot nesatricināmu valstību, būsim pateicīgi. Tā mēs Dievam patīkami kalposim, ar bijību un bailēm,
29. jo arī mūsu Dievs ir uguns, kas iznīcina. (Ebr.12)
4. Jums, Saviem draugiem, Es saku: nebīstieties no tiem, kas nonāvē miesu un pēc tam vairs nespēj neko darīt.
5. Es jums teikšu, no kā jums būs bīties: bīstieties no tā, kam ir vara nonāvēt un pēc tam iemest ellē. Tiešām Es saku: to bīstieties. (Lk.12)
4. Jo netiklos un laulības pārkāpējus Dievs sodīs. (Ebr.13)
8. ... un visiem melkuļiem būs sava daļa degošā sēra uguns jūrā; tā ir otrā nāve. (Atkl.21)
15. Nemīliet pasauli, nedz to, kas ir pasaulē. Ja kāds mīl pasauli, tad viņā nav Tēva mīlestības. (1.Jņ.2)
15. Pēc tam kārība, kad tā ieņēmusies, dzemdē grēku, bet grēks padarīts dzemdē nāvi. (Jēk.1)
Nav iespējams staigāt paklausībā un svētumā, ja sirdī nav bijības Dieva priekšā. Bez tās jūs, nesaņemot tūlītēju sodu par pārkāpumu, vienkārši domāsit, ka Dievs neievēro grēku, un turpināsiet staigāt ar augsti paceltu galvu.
 
Mācīties un mācīt Dieva bijību
12. Nāciet šurp, jūs bērni, un uzklausiet mani! Es jūs mācīšu To Kungu bīties. (Ps.34)
18. Un, kad viņš būs apsēdies uz sava ķēniņa valsts troņa, tad lai viņš sev raksta norakstu no šīs bauslības grāmatas ...
19. Un lai tā pie viņa paliek, un lai viņš to lasa ik dienas visu savu mūžu, ka viņš mācās bīties To Kungu, savu Dievu, un lai viņš tur visus šos baušļus un lai pilda visus šos likumus. (5.M.17)
12. Un sapulcini tautu, vīrus un sievas, bērnus un svešiniekus, kas mīt tavos vārtos, ka viņi dzirdētu un mācītos un bītos To Kungu, jūsu Dievu, un turētu un darītu visus šīs bauslības vārdus,
13. un arī viņu bērni, kas vēl to nezina, dzirdēs un mācīsies bīties To Kungu, jūsu Dievu, visu to laiku, kamēr jūs dzīvosit tanī zemē, uz kuru jūs ejat pār Jordānu, lai to iemantotu. (5.M.31)
4. Ka tu meklētu to (gudrību) kā sudrabu un klaušinātu pēc tās kā pēc apslēptām
mantām,
5. tad tu sapratīsi bijību Tā Kunga priekšā un iegūsi Dieva atziņu. (Sal.pam.2)
1. Šķīstīsimies no visiem miesas un gara traipiem un tapsim pilnīgi svēti Dieva bijībā. (2.Kor.7)
 
Paklausības augļi
21. Kam ir Mani baušļi un kas viņus tur, tas Mani mīl; bet, kas Mani mīl, to Mans Tēvs mīlēs un Es to mīlēšu un tam parādīšos.
23. Kas Mani mīl, tas Manus vārdus turēs, un Mans Tēvs to mīlēs, un mēs nāksim pie Viņa un ņemsim pie Viņa mājas vietu. (Jņ.14)
27. Arī jūs svaidījumu saņēmāt no Viņa, un tas paliek jūsos, un jums nevajag, ka kāds jūs mācītu; bet, kā Viņa svaidījums māca jums visas lietas un ir patiesīgs un nav meli un kā Viņš jūs ir mācījis, tā palieciet Viņā. (1.Jņ.2)
43. Kādēļ jūs Manu runu nesaprotat? Tāpēc, ka jūs neesat spējīgi klausīties Manos vārdos.
44. Jūs esat no sava tēva - velna, un jums gribas piepildīt sava tēva kārības. (Jņ.8)
27. Manas avis dzird Manu balsi, Es tās pazīstu, un viņas Man seko.
28. Un Es tām dodu mūžīgo dzīvību, un viņas nemūžam neies bojā, un neviens tās neizraus no Manas rokas. (Jņ.10)
Kad sirds pilna kārību, jūs nespējat dzirdēt patiesību. Staigājot paklausībā, stājoties pretī velnam un atvairot grēku, jūs sākat saņemt svaidījumu dzirdēt un pazīt sava Labā Gana balsi. Jūs tiksit svētīti ar atbildētām lūgsanām un prieka pilnību.
24. Un notiks, pirms viņi sauc, Es viņiem jau atbildēšu, un, kamēr viņi vēl runā, Es viņus jau uzklausīšu. (Jes.65)
7. Ja jūs paliekat Manī un Mani vārdi paliek jūsos, jūs varēsit lūgt, ko gribat, tas jums notiks.
11. To Es uz jums esmu runājis, lai Mans prieks mājotu jūsos un jūsu prieks būtu pilnīgs. (Jņ.15)
 
Izmantota grāmata: Deivids Vilkersons. Vēstījumi.1.- Ogrē, 1995.