KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Lūgšanas

2004
M.D. apdare

A.V. Tozers. Lūgšanas
no grāmatas ZINĀŠANAS PAR SVĒTO (R., Atklāsme, 2003)


Ak, visuvarenais Kungs Dievs, nevis filozofu un gudro,
bet praviešu un apustuļu Dievs, un, vēl vairāk,
Kunga Jēzus Kristus Dievs un Tēvs, vai maz es varu Tevi izteikt neapgrēkojoties?
Tie, kas Tevi nepazīst, var piesaukt Tevi kā tādu,
kāds Tu patiesībā neesi, un Tavā vietā pielūgt viņu pašu iztēlē radītu tēlu.
Tādēļ apgaismo mūsu prātus, ka mēs spētu Tevi pazīt, kāds Tu esi,
lai varētu pilnībā Tevi mīlēt un cienīgi slavēt, un godāt.
Mūsu Kunga Jēzus Kristus vārdā.
Āmen.

Kungs, cik svarīga izšķiršanās ir mūsu priekšā!
Tavā klātbūtnē mums visvairāk piederas klusēšana,
bet mīlestība aizdedz sirdis un liek mums runāt.
Ja mums būtu jāklusē, akmeņi sāktu kliegt,
tomēr, ja mēs runājam, ko gan lai mēs sakām?
Māci mums zināt to, ko mēs nevaram uzzināt,
jo Dieva lietas nav izzināmas cilvēkam, bet tikai Dieva Garam.
Lai ticība mums ir kā balsts tur, kur prāts nesniedzas.
Jēzus vārdā. Āmen.

Ak, vārdos neaprakstāmā Majestāte, mana dvēsele alkst Tevi ieraudzīt.
Es saucu uz Tevi no pīšļiem.
Kad gribu zināt Tavu vārdu, tas paliek apslēpts
Tu esi tērpies gaismā, kurai cilvēks nespēj tuvoties.
Tavu būtību nav iespējams izdomāt,
un Tavu slavu nav iespējams izteikt vārdos.
Tomēr pravietis un dziesminieks, apustulis un svētais
mani iedrošina ticēt,ka zināmā mērā es varu Tevi iepazīt.
Es lūdzu, lai Tu man palīdzi saprast to, ko Tu esi vēlējies par sevi atklāt.
Lai meklēju to kā dārgumu, kas vērtīgāks par rubīniem un zeltu,
jo ar Tevi es būšu tad, kad mijkrēšļa zvaigžņu vairs nebūs,
debesis būs zudušas, un būsi tikai Tu.
Āmen.

Viens Dievs! Viena Majestāte! Nav cita Dieva, kā vien Tu!
Neierobežots, nemainīgs Veselums! Neizmērojamā Jūra!
Visa dzīvība raisās no Tevis,
Un Tava dzīve ir svētlaimīgā Trīsvienība.
(Frederiks V. Feibers)


Svētā Trīsvienība


Mūsu tēvu Dievs, kas sēdi gaismas tronī, cik bagāta un skanīga ir valoda!
Taču, kad cenšamies izteikt Tavus brīnumus,
mūsu vārdu krājums šķiet nabadzīgs.
Kad domājam par Tavas Trīsvienības bijājamo noslēpumu,
mūsu lūpas lai paliek mēmas! Degošā ērkšķu krūma priekšā
mēs nelūdzam pēc sapratnes, bet tikai to,
ka mēs spētu pienācīgi Tevi godināt!
Āmen.

Ak, svētlaimīgā Trīsvienība! Ak, vienkāršākā Majestāte!
Ak, trejādība Vienā!
Vienīgi Tu esi uz mūžiem, Dievs. Svētā Trīsvienība!
Svētlaimīgie, trīs vienlīdzīgie!
Viens Dievs, mēs Tevi slavējam.
(Frederiks V. Feibers)


Dieva esamība sevī


Visu būtņu Kungs! Vienīgi Tu vari apstiprināt:
ES ESMU, KAS ES ESMU.
Bet mēs, kas esam radīti Tavā līdzībā, varam tikai atkārtot “es esmu”,
apliecinot, ka mēs nākam no Tevis un mūsu vārdi
ir nekas vairāk kā Tavējo atbalss.
Mēs atzīstam, ka Tu esi visa Pirmavots,
un no Tavas žēlastības mēs esam radīti.
Mūžīgais Tēvs, mēs pielūdzam Tevi!
Āmen.


Dieva pašpietiekamība


Māci mums, ak Dievs, ka Tev nekas nav nepieciešams.
Ja Tev būtu kas vajadzīgs, tad tas būtu Tavas nepilnības mērs.
Un kā mēs varam pielūgt nepilnīgu Dievu?
Ja Tev nekas nav nepieciešams, tad arī Tev nevienu nevajag,
un, ja nevienu, tad arī mēs Tev neesam vajadzīgi.
Tu mūs meklē, lai arī Tev mūs nevajag.
Mēs meklējam Tevi, jo mums Tevis vajag,
jo Tevī mēs dzīvojam un rosāmies, un Tevī ir mūsu esība.
Āmen.

Labuma avots, visa pilnība plūst no Tevis,
Tava pilnība trūkumu nepazīst;
Ko gan citu, kā vienīgi sevi Tu varētu vēlēties?
Tomēr Tev ir dārga mana nevērtīgā sirds,
To un tikai to Tu prasi.
(Johans Šeflers)


Dieva mūžīgums


Šodien mūsu sirdis labprāt pieņem to,
ko prāts nekad nespēs pilnībā aptvert, pat Tavu mūžīgumu.
Vai Tu neesi no mūžības, ak Kungs, mans Dievs, mans Svētais?
Mēs Tevi pielūdzam, mūžīgais Tēvs, kura gadi nekad nebeigsies,
un Tevi, mīlestībā dzimušo Dēlu, kas mūžībā no Tēva dzimis.
Tāpat mēs atzīstam un pielūdzam Tevi, Mūžīgais Gars,
kurš pirms pasaules sākuma esi bijis mīlestības pilnībā
un godībā kopā ar Tēvu un ar Dēlu.
Paplašini un attīri mūsu dvēseļu mājokļus,
lai tie kļūtu piemēroti Tava Gara ienākšanai, kuram no visiem tempļiem
vismīļākais ir taisna un šķīsta sirds.
Āmen.


Dieva bezgalīgums


Mūsu Debesu Tēvs, ļauj mums redzēt Tavu godību,
pat ja mums jāslēpjas klinšu aizā un jāglābjas Tavas rokas paēnā.
Kaut arī mums nāktos zaudēt draugus vai laicīgu labumu,
vai arī mūsu dienas tiktu saīsinātas,
mēs vēlamies Tevi pazīt, kāds Tu esi, lai spētu pienācīgi Tevi pielūgt.
Caur Jēzu Kristu, mūsu Kungu.
Āmen.


Dieva nemainīgums


Mūsu Kungs Jēzu Kristu, Tu esi mūsu patvērums uz audžu audzēm.
Kā putni pēc ceļojumiem, tā arī mēs meklējam mieru.
Mēs meklējam Tavu patvērumu.
Mūsu mazajā cilvēka un dabas pasaulē ir tik daudz izmaiņu un iespēju,
bet Tu, Dievs, nemainies un Tevī nav pārgrozības ēnu.
Mēs atpūšamies Tevī bez bailēm un šaubām,
un bez bažām raugāmies pretī rītdienai.
Āmen.

Dieva viszināšana


Kungs, Tu zini visas lietas! Tu zini, kad es sēžu vai ceļos.
Tev ir zināmas visas manas gaitas.
Neko jaunu Tev nevaru pateikt, un velti ir kaut ko no Tevis noslēpt.
Tavu pilnīgo zināšanu gaismā es esmu kā mazs bērns.
Palīdzi man aizmirst visas rūpes, jo ceļu, kuru es eju, Tu zini itin labi.
Un, ja Tu mani pārbaudīsi, es būšu kā zelts.
Āmen.


Dieva gudrība


Jēzu, Tu tiki kārdināts tāpat kā katrs no mums, bet Tev nebija grēka.
Dari mūs stiprus, lai mēs pārvarētu tieksmi būt gudriem
un izlikties par tādiem citu acīs, kas ir tikpat nezinoši kā mēs.
Mēs novēršamies gan no savas gudrības, gan no muļķības
un tveramies pie Tevis, kas esi Dieva gudrība un Dieva spēks.
Āmen.


Dieva visvarenība


Debesu Tēvs, mēs esam dzirdējuši, ka Tu saki: “Es esmu tas visuvarenais Dievs,
staigā sava Dieva priekšā, un tu būsi taisns.” (1.M.17:1)
Ja Tu mūs nedari stiprus ar savu vareno spēku, kā gan mēs,
pēc savas dabas vāji un grēcīgi, varam staigāt taisnības ceļus?
Dāvā mums paļāvību tam spēkam, kas darbojās Kristū,
kad Tu Viņu uzcēli no mirušajiem
un sēdināji pie savas labās rokas Debesīs!
Āmen.

Visvarenais, es nometos putekļos Tavā priekšā!
Tā zemojas arī aizplīvurotie ķerubi.
Rāmā un klusā pielūgsmē nāku Tavā priekšā,
Visgudrais, visur klātesošais Draugs.
Tu zemei esi devis tās smaragda tērpu, Tu klāj to ar sniegu,
Spožā saule vai maigais mēness debess jumā
Tavā priekšā paklanās.
(Sers Džons Bovrings)


Dieva transcendence


Ak, mūsu Kungs, nav neviena kā Tu debesīs vai uz zemes, kas zem tām.
Tev pieder varenība, gods un majestātiskums.
Viss, kas ir debesīs un virs zemes, pieder Tev.
Tev pieder valstība, spēks un gods mūžīgi, ak Dievs,
un Tu esi paaugstināts pār visiem.
Āmen.

Kā lai grēcīgie mirstīgie iedrošinās
Dziedāt par Tavu godību vai žēlastību?
Mēs atrodamies tālu prom no Tavām kājām
Un redzam tikai Tavas sejas ēnas.
(Īzaks Vats)


Dieva visuresamība


Mūsu Tēvs, mēs zinām, ka Tu esi mums klāt,
Taču mūsu zināšanas ir tikai patiesības ēna,
un tām pavisam nedaudz piemīt garīgums
un iekšējs saldums,ko tādas zināšanas varētu sniegt.
Tas mums ir liels zaudējums un cēlonis sirds nespēkam.
Palīdzi mums mainīt mūsu dzīves,
lai mēs varētu patiesi piedzīvot šos vārdus:
Tu piepildi mani ar prieku Sava vaiga priekšā.”
Āmen.


Dieva uzticība


Visaugstākais, ir labi Tev pateikties un dziedāt slavu Tavam vārdam,
lai pasludinātu Tavu mīlestības pilno laipnību rītos
un Tavu uzticamību – katru vakaru.
Kā Tavs Dēls, dzīvodams uz zemes, bija uzticīgs Tev,
savam Debesu Tēvam, tā tagad debesīs
Viņš ir uzticams mums, Viņa zemes brāļiem un māsām.
Ar šo atziņu mēs drošā cerībā gaidām
gadus un gadsimtus, kam vēl jānāk.
Āmen.


Dieva labestība


Dari mums pēc sava labā prāta, ak Kungs!
Rīkojies ar mums nevis tā, kā esam pelnījuši,
bet, kā Tev tas labpatīkas, jo Tu esi Dievs.
Tāpēc mums ne no kā nav jābīstas
ne šajā, ne nākamajā pasaulē.
Āmen.

Dievs, mana cerība, mans debesu patvērums,
Mans iepriecinājums zemes gaitās,
Atbildi manam uzmācīgajam lūgumam,
Man, man savu labumu atklāj. Savu vaigu atklāj,
Kas mūžīgās dienas gaišums.
Apgaismoto ticības acu priekšā
Ļauj iet visai savai cēlajai labestībai.
Tavu labestību es turu godā.
Ak, ja varētu redzēt Tavu smaidošo seju:
Tavu dabu manā dvēselē pasludināt,
Atklāt Tavu mīlestību, Tavu godības pilno vārdu!
(Čārlzs Veslijs)


Dieva taisnīgums


Mūsu Tēvs, mēs Tevi mīlam Tava taisnīguma dēļ.
Mēs atzīstam, ka Tavi spriedumi ir reizē patiesi un taisni.
Tava taisnība uztur kārtību visumā un
sniedz garantiju to drošībai, kas uzticas Tev.
Mēs dzīvojam tāpēc, ka Tu esi taisns un žēlsirdīgs.
Svēts, svēts esi, visvarenais Dievs tas Kungs,
taisns visos savos ceļos un svēts visos savos darbos.
Āmen.


Dieva žēlsirdība


Svētais Tēvs, Tava gudrība izraisa mūsos apbrīnu,
Tavs spēks pilda mūs ar bailēm,
Tava visurklātesamība katru zemes sprīdi dara par svēto zemi,
bet kā lai mēs pateicamies par Tavu žēlsirdību,
kas izpaužas mūsu niecīgākajās vajadzībās,
dodot galvas rotu pelnu vietā, prieka eļļu sēru drēbju vietā,
svētku drānas noskumuša gara vietā?
Mēs slavējam un paaugstinām Tavu žēlsirdību
caur Jēzu Kristu, mūsu Kungu.
Āmen.

Kad mana dvēsele mostas un apjauš Tavu žēlsirdību,
Ar šo skatu aizgrābts, es palieku
Brīnumā, mīlestībā un slavēšanā.
(Jozefs Adisons)


Dieva žēlastība


Žēlastības Dievs, kura domas par mums vienmēr ir miera, nevis ļaunuma pilnas,
dod mums ticēt, ka mēs esam pieņemti Tavā mīļajā Dēlā,
un liec mūsu prātiem apbrīnot morālās gudrības pilnību,
kas atrada iespēju, saglabājot Debesu kārtību, tomēr arī mūs tur pieņemt.
Mēs esam pārsteigti un nebeidzam brīnīties,
ka Kāds tik svēts un bijājams mūs ielūdz savā namā
un mīlestība ir Tavs karogs pār mums.
Vārdos nav izsakāma pateicība, kas mums ir pret Tevi,
bet ieskaties mūsu sirdīs – tur tā ir ierakstīta.
Āmen.


Dieva mīlestība


Mūsu Tēvs debesīs, Tavu bērnu prāti bieži ir nomākti,
dzirdot sevī vienlaikus ticības apstiprinājumu un sirdsapziņas pārmetumus.
Mēs esam pārliecināti, ka mūsos nav nekā,
kas varētu piesaistīt Tavu mīlestību, jo Tu esi svēts un taisns.
Un tomēr Jēzū Kristū Tu esi mums apliecinājis
savu nemainīgo mīlestību, kas Tev ir pret mums.
Ja mūsos nav nekā, kas varētu iegūt Tavu mīlestību,
tad visā pasaulē nav nekā, kas varētu Tevi atturēt mīlēt mūs.
Tava mīlestība ir nepelnīta, un mēs paši to nevaram izraisīt.
Tu pats esi cēlonis mīlestībai, kas pret mums vērsta.
Palīdzi mums ticēt mīlestības, kas mūs atradusi, spēkam un mūžīgumam.
Tad mīlestība aizdzīs bailes, mūsu satrauktās sirdis kļūs mierīgas,
tās nepaļausies uz to, kas mēs esam, bet uz to,
ko Tu esi par sevi atklājis, kas Tu esi.
Āmen.

Apslēptā Dieva mīlestība, kuras augstumu
Un neizmērojamo dziļumu nezina neviens,
Iztālēm es redzu Tava skaistuma atblāzmu,
Iekšēji es nopūšos pēc atpūtas Tevī,
Mana sirds ir sāpināta, un tai nevar būt miera,
Kamēr tā neatradīs mieru Tevī.
(Gerhars Terstīge)


Dieva svētums


Dievs, mēs Tevi slavējam, mēs Tevi cildinām
un pielūdzam Tavas lielās godības dēļ.
Kungs, es pateicu to, ko es nesaprotu –
lietas, kas ir pārāk brīnišķas, kuras es nepazīstu.
Iepriekš es dzirdēju par Tevi, bet tagad manas acis redz Tevi,
un es pīšļos un pelnos liekos sev atbaidošs.
Ak Kungs, lai manas lūpas nerunā.
Divreiz esmu runājis, bet vairāk neturpināšu.
Kamēr es pārdomāju, uguns dega.
Kungs, man par Tevi jārunā, jo klusējot
es noziedzos pret Tavu bērnu paaudzi.
Redzi, Tu esi izvēlējies to, kas ģeķīgs pasaulē,
lai liktu kaunā gudros, un, kas nespēcīgs pasaulē,
lai liktu kaunā stipros. Kungs, neatstāj mani!
Ļauj man darīt zināmu Tavu lielo spēku nākamām paaudzēm
un Tavu stiprumu bērnu bērniem!
Cel savā draudzē praviešus un redzētājus,
kas slavēs Tavu godību un caur Tavu visvareno Garu
atjaunos Tavā tautā zināšanas par svēto.
Āmen.

Dieva suverenitāte


Kas Tevi nebītos, Kungu, karapulku Dievu,
visaugstāko un visbaisāko? Jo vienīgi Tu esi Kungs.
Tu esi radījis debesis un debesu debesis,
zemi un visas radības, kas ir uz tās,
Tavās rokās ir katras dzīvās radības dvēsele.
Tu esi ķēniņš pār plūdiem, Tu esi mūžīgi ķēniņš,
lielais ķēniņš pār visu zemi.
Cildenums un godība iet Tev pa priekšu.
Āmen.