KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Ticības vadlīnijas

Bībeles un kristīgās literatūras studija T
Maijs 2018

Dieva vadlīnijas ticības ceļam

 
– Dievs vēlas, lai tu būtu veiksmīgs, piepildīts un laimīgs. Bet garīgs briedums sākas tad, kad tu veiksmi, nozīmīgumu, piepildījumu, apmierinājumu, laimi, prieku, drošību un mieru saproti tāpat, kā to skaidro Svētie Raksti. (N.T.Andersons)
 
1) Veiksmi nosaka mērķi
13. Dievs ir tas, kas jums dod gribu un veiksmi pēc Sava labā prāta. (Fil.2)
3. Mums jau Viņa dievišķais spēks ir dāvinājis visu, kas vajadzīgs dzīvībai un dievbijībai Tā atziņā, kas mūs ir aicinājis ar Savu godību un spēku.
4. Ar to Viņš mums ir dāvinājis ļoti lielus un dārgus apsolījumus, lai jums ar tiem būtu daļa pie dievišķas dabas, jums, kas esat izbēguši no tā posta, kas kārību dēļ ir pasaulē.
5. Tāpēc pielieciet visas pūles un parādait savā ticībā tikumu, bet tikumā atziņu,
6. atziņā atturību, atturībā pacietību, pacietībā dievbijību,
7. dievbijībā brālību, brālībā mīlestību.
8. Jo, ja šīs lietas pie jums ir un iet vairumā, jūs netapsit kūtri, nedz neauglīgi mūsu Kunga Jēzus Kristus atziņā.
9. Bet, kam to nav, tas ir akls un stulbs un ir aizmirsis, ka viņš ir šķīstīts no veciem grēkiem.
10. Tādēļ, brāļi, darbojieties, lai jūsu aicināšana un izredzēšana jo stipra paliek, jo, to darīdami, jūs nekad neklupsit. (2.Pēt.1)
Labs Dieva mērķu rezumējums. Tev dāvāta dzīvība un taisnošana, sākas darbs pie dievišķa rakstura izveides. Panākumus garantē sekošana Viņa mērķiem.
 
7. Esi stiprs un drošsirdīgs, ka tu turi un dari visu bauslību, ko Mozus, Mans kalps, tev ir pavēlējis; nenovērsies no tās ne pa labi, ne pa kreisi, ka tev labi izdodas visur, kur vien tu iesi.
8. Lai tava mute nepamet šo bauslības grāmatu, bet apdomā dienām un naktīm, ka tu vari turēt un darīt visu, kas tur ir rakstīts, tad tavi ceļi tev labi izdosies un tad tev laimēsies. (Joz.1)
Jozuas panākumi nebija atkarīgi no cilvēkiem vai apstākļiem. Tie balstījās vienīgi viņa paklausībā Dievam.
 
2) Nozīmīgumu vērtē laiks
12. Bet, ja kas ceļ uz šā pamata zeltu, sudrabu, dārgakmeņus, koku, sienu vai salmus,
13. katra darbs tiks redzams: tiesas diena to atklās, jo tā parādīsies ar uguni, un, kāds kura darbs ir, to uguns pārbaudīs.
14. Ja kāda darbs, ko tas uzcēlis, paliks, tas dabūs algu. (1.Kor.3)
7. Vingrinies turpretim pats dievbijībā.
8. Jo miesas vingrināšana maz ko der, bet dievbijība der visās lietās, jo tai ir tagadējās un nākamās dzīves apsolījums. (1.Tim.4)
Vērtīgs ir tikai tas, kas ir mūžīgs. Veltī savu enerģiju aktivitātēm, kam ir mūžības vērtība, krāj bagātības mūžībai.
 
3) Gandarījumu dod savas lomas pieņemšana
10. Kādu katrs dāvanu saņēmis, ar to kalpojiet cits citam kā labi dažāda veida Dieva žēlastības namturi.
11. Ja kāds runā, tad kā Dieva vārdus, ja kāds kalpo, tad kā ar to spēku, kuru Dievs piešķir, ka visās lietās Dievs tiktu pagodināts caur Jēzu Kristu. (1.Pēt.4)
5. Dari evaņģēlista darbu, izpildi savu kalpošanu līdz galam. (2.Tim.4)
20. Tā mēs nākam, Kristus sūtīti, un pamācām, it kā Dievs runātu caur mums. (2.Kor.5)
“Ziedi tur, kur tu esi iedēstīts.” Dievs mums katram ir paredzējis savu kalpošanas vietu. Galvenais ir saprast, kur tu esi neaizvietojams, un tad dari no sirds.
 
4) Apmierinājumu dod kvalitāte
23. Visu ko darāt, darait no sirds, it kā savam Kungam un ne cilvēkiem,
24. jo jūs zināt, ka Tas Kungs par atmaksu jums dos debesu mantojumu. Jūs jau kalpojat savam Kungam - Kristum. (Kol.3)
7. Labo cīņu es esmu izcīnījis, skrējienu esmu pabeidzis, ticību esmu turējis.
8. Atliek man tikai saņemt taisnības vainagu, ko mans kungs, taisnais tiesnesis, dos man viņā dienā, un ne tikvien man, bet arī visiem, kas ir iemīlējuši Viņa parādīšanos. (2.Tim.4)
Apmierinājums ir kvalitātes, nevis kvantitātes jautājums. Ne pienākumu loka paplašināšana, bet padziļināšana. Labāk daži draugi nekā daudz paviršu attiecību.
 
5) Laime ir gribēt to, kas tev ir
6. Patiesi, lielu ieguvumu dod dievbijība ar pieticību,
7. jo mēs nenieka neesam pasaulē ienesuši, tāpēc arī nenieka nevaram iznest;
8. bet, kad mums ir barība un apģērbs, tad ar to mēs pietiksim. (1.Tim.6)
19. Dievs apmierinās katru jūsu vajadzību pēc Savas godības pilnās bagātības Kristū Jēzū. (Fil.4)
18. Par visu esiet pateicīgi! Jo tāda ir Dieva griba Kristū Jēzū attiecībā uz jums. (1.Tes.5)
Kamēr tu koncentrējies uz to, kā tev nav, tu būsi nelaimīgs. Tev ir mūžīgā dzīvība. Tevi mīl Debesu Tēvs, kurš ir apsolījis apmierināt visa tavas vajadzības.
 
6) Prieks ir neapslāpēts spontānums
16. Un notika, kad Tā Kunga šķirstu nesa iekšā Dāvida pilsētā, tad Mihala, Saula meita, bija izliekusies pa logu un skatījās. Kad viņa ieraudzīja ķēniņu Dāvidu lēkājam un dejas solī Tā Kunga priekšā dejojam, viņa to nonicināja un ienīda savā sirdī.
21. Bet Dāvids atbildēja Mihalai: "Tas notika Tā Kunga priekšā, kas mani ir izredzējis, mani celdams augstāk par tavu tēvu un tava tēva namu, par valdītāju Tā Kunga tautai, pār Israēlu; un es līksmojos Tā Kunga priekšā.
22. Un es vēl vairāk pazemošos nekā šoreiz un kļūšu zems savās acīs, bet ar tām kalponēm, kuras tu pieminēji, es pieaugšu savā godā."
23. Un Mihala, Saula meita, palika bez bērniem līdz savai miršanas dienai. (2.Sam.6)
Galvenais prieka slāpētājs ir vēlme ievērot pārspīlētu pieklājību. Taču tā jau ir cenšanās patikt cilvēkiem. Man ir svarīgi, ko saka Dievs.
 
7) Drošību dod paļaušanās uz mūžīgo
27. Manas avis dzird Manu balsi, Es tās pazīstu, un viņas Man seko.
28. Un Es tām dodu mūžīgo dzīvību, un viņas nemūžam neies bojā, un neviens tās neizraus no Manas rokas.
29. Mans Tēvs, kas Man tās devis, ir lielāks par visiem, un neviens neko nevar izraut no Tēva rokas. (Jņ.10)
35. Kas mūs šķirs no Kristus mīlestības? Vai ciešanas, izbailes, vajāšanas, bads, plikums, briesmas vai zobens?
36. Gluži, kā ir rakstīts: Tevis dēļ mēs ciešam nāvi augu dienu, mēs tiekam turēti līdzīgi kaujamām avīm.
37. Nē, visās šinīs lietās mēs pārpārim paliekam uzvarētāji Tā spēkā, kas mūs mīlējis.
38. Tāpēc es esmu pārliecināts, ka ne nāve, ne dzīvība, ne eņģeļi, ne varas, ne lietas esošās, ne nākamās, ne spēki,
39. ne augstumi, ne dziļumi, ne cita kāda radīta lieta mūs nevarēs šķirt no Dieva mīlestības, kas atklājusies Kristū Jēzū, mūsu Kungā! (Rom.8)
Paļaujoties uz laicīgām vērtībām un attiecībām, tu allaž būsi pakļauts nedrošībai, tāpēc ka tās ir nepastāvīgas.
 
8) Miers – atrisināts iekšējais konflikts
1. Tad nu mums, ticībā taisnotiem, ir miers ar Dievu caur mūsu Kungu Jēzu Kristu. (Rom.5)
Miers ir sirds attieksme. Mieru ar Dievu tu saņēmi, kad piedzimi no augšienes.
 
27. Mieru Es jums atstāju, Savu mieru Es jums dodu; ne kā pasaule dod, Es jums dodu. Jūsu sirdis lai neiztrūkstas un neizbīstas. (Jņ.14)
15. Bet Kristus miers lai valda jūsu sirdīs, jo tam jūs esat aicināti kā viena miesa; esiet pateicīgi!
16. Kristus vārds lai bagātīgi mājo jūsos: pamācait un paskubinait cits citu visā gudrībā ar psalmiem, himnām un garīgām dziesmām, žēlastībā dziedādami savās sirdīs Dievam! (Kol.3)
6. Nezūdaities nemaz, bet jūsu lūgumi lai nāk zināmi Dieva priekšā ar pateicību ikvienā pielūgšanā un lūgšanā.
7. Un Dieva miers, kas ir augstāks par visu saprašanu, pasargās jūsu sirdis un jūsu domas Kristū Jēzū. (Fil.4)
Kaut kas cits ir Dieva miers. Tas tev jāiegūst ik dienas visu to vētru vidū, kas plosās apkārt. Tas atnāk tavā pielūgsmē, lūgšanā un Dieva Vārdā.
 
Izmantota grāmata: Nils T.Andersons. Uzvara pār tumsu.- R., 2001. (8.nod.)