KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Meklēt – iepazīt – mīlēt

Bībeles studija T
Sastādīts 2014, rediģēts 2017

 
5. Es esmu Tas Kungs, un cita nav neviena; bez Manis neviena Dieva nav. Es tevi apbruņoju, jebšu tu Mani nepazini,
6. lai atzītu no saules lēkta līdz saules rietam, ka bez Manis cita nav neviena. Es esmu Tas Kungs, un cita nav neviena!
(Jes.45)
6. Es esmu Tas Kungs, tavs Dievs, kas tevi izveda no Ēģiptes zemes, no vergu nama.
7. Tev nebūs citus dievus turēt Manā priekšā.
9. Tev nebūs mesties zemē to priekšā un nebūs tiem kalpot, jo Es, Tas Kungs, tavs Dievs, esmu dusmīgs Dievs, kas piemeklē tēvu grēkus līdz trešajam un ceturtajam augumam to bērniem, kas Mani ienīst,
10. bet Es parādu žēlastību tūkstošiem, kas Mani mīl un Manus baušļus tur.
(5.M.5)
36. "Mācītāj, kurš ir augstākais bauslis bauslībā?"
37. Bet Jēzus tam sacīja: "Tev būs Dievu, savu Kungu, mīlēt no visas sirds un no visas dvēseles, un no visa sava prāta.
38. Šis ir augstākais un pirmais bauslis.
39. Otrs tam līdzīgs ir: tev būs savu tuvāku mīlēt kā sevi pašu.
40. Šinīs abos baušļos ir saņemta kopā visa bauslība un pravieši."
(Mt.22)

Priecājieties, jūs Dieva meklētāji
10. Dodiet slavu Viņa svētajam Vārdam! Lai visu to sirdis priecājas, kas ir Tā Kunga meklētāji!
11. Meklējiet To Kungu un Viņa spēku, meklējiet Viņa vaigu bez mitēšanās!
(1.Lku 16)
33. Skatieties, jūs pazemīgie, un priecājieties, jūs Dieva meklētāji!
Lai atspirgst jūsu sirds,
34. jo Tas Kungs uzklausa nabagus un nenicina Savus sagūstītos.
(Ps.69)
26. Viņš licis visām tautām celties no vienām asinīm un dzīvot pa visu zemes virsu un nospraudis noteiktus laikus un robežas, kur tiem dzīvot,
27. lai tie meklētu Dievu, vai tie Viņu varētu nojaust un atrast, jebšu Viņš nav tālu nevienam no mums.
(Apd.17)
12. Tāpēc sējiet taisnību, tad jūs pļausit mīlestību; uzplēsiet jaunu atziņas līdumu, jo vēl ir laiks meklēt To Kungu, tiekams Viņš nāktu un liktu nolīt pār jums Savai taisnībai.
(Hoz.10)
2. Tas Kungs skatās no debesīm uz cilvēku bērniem
un raugās, vai jel kāds ir sapratīgs un meklē Dievu.
(Ps.14 // Ps.53)

Es meklēju, Kungs, Tavu vaigu
8. Mana sirds turas pie Tava vārda: "Meklējiet Manu vaigu!" Es meklēju, Kungs, Tavu vaigu.
(Ps.27)
4. Slavējiet līdz ar mani Tā Kunga godu, kopā teiksim Viņa augsto Vārdu!
5. Es meklēju To Kungu, un Viņš man atbildēja;
Viņš mani izglāba no visām manām izbailēm.
10. Bīstieties To Kungu, jūs Viņa svētie, jo, kas Viņu bīstas, tie nepazīst trūkuma.
11. Jauniem lauvām jācieš trūkums un bads,
bet, kas To Kungu meklē, tiem netrūkst nekāda labuma.
(Ps.34)
27. Pazemīgie ēdīs un būs paēduši, un, kas To Kungu meklē, tie Viņu slavēs.
(Ps.22)
2. Es piesaucu skaļā balsī Dievu un kliedzu pēc Viņa,
es saucu Dievu, un Viņš klausās uz mani!
3. Savā bēdu laikā es meklēju To Kungu. Mana roka ir naktī izstiepta un nepagurst, mana dvēsele atsakās no iepriecinājuma.
(Ps.77)
2. Apžēlojies par mani, ak, Dievs, apžēlojies par mani!
Jo pie Tevis meklē patvērumu mana dvēsele,
un Tavu spārnu ēnā es paglābjos, kamēr nelaime būs garām.
3. Es piesaucu Dievu, Visuaugstāko, stipro Dievu, kas manu lietu izvedīs līdz galam.
(Ps.57)
10. Tas Kungs ir patvērums tam, kas apspiests, tversme bēdu laikā.
11. Uz Tevi paļaujas, kas pazīst Tavu Vārdu,
jo Tu, Kungs, nepamet tos, kas Tevi meklē.
(Ps.9)
17. Lai gavilē un priecājas par Tevi visi, kas Tevi meklē!
Un tie, kas ilgojas pēc Tavas pestīšanas, lai vienmēr saka:"Liels ir Tas Kungs."
18. Es gan esmu postā un nabags, bet Tas Kungs gādās par mani.
(Ps.40)
2. Kungs, Tu esi mans Dievs, es meklēju Tevi, pēc Tevis slāpst mana dvēsele,
pēc Tevis tvīkst mana miesa kā sausa un izkaltusi zeme, kur nav ūdens.
3. Es esmu raudzījies pēc Tevis Tavā svētnīcā,
lai redzētu Tavu spēku un Tavu godību,
4. jo Tava žēlastība ir labāka par dzīvību. Manas lūpas lai Tevi slavē.
(Ps.63)
9. Mana dvēsele meklē Tevi arī naktī, mans gars ilgojas pēc Tevis.
(Jes.26)
1. Svētīgi tie, kas ir nenoziedzīgi savos ceļos, kas staigā pēc Tā Kunga baušļiem!
2. Svētīgi tie, kas sargā Viņa liecības, kas Viņu meklē no visas sirds,
3. kas nedara netaisnību, bet staigā Viņa ceļos!
10. Es Tevi meklēju no visas sirds.
Neļauj man aizmaldīties projām no Taviem baušļiem.
(Ps.119)

Meklējiet To Kungu
5. Lai Tevī priecājas un līksmojas visi, kas Tevi meklē! Un pastāvīgi viņi lai saka: "Liels ir Dievs!" - tie, kas meklē Tevī glābiņu un Tavu pestīšanu.
(Ps.70)
3. Slavējiet Viņa svēto Vārdu! Lai priecājas visu sirdis, kas meklē To Kungu!
4. Meklējiet To Kungu un Viņa spēku, vienumēr meklējiet Viņa vaigu!
(Ps.105)
4. Meklē savu prieku savā Kungā, tad Viņš tev dos, pēc kā tava sirds ilgojas!
5. Pavēli Tam Kungam savu ceļu un ceri uz Viņu, gan jau Viņš tad darīs:
6. Viņš tavai taisnībai liks starot kā gaismai un tavām tiesībām kā saulainai dienai.
(Ps.37)
6. Meklējiet To Kungu, kamēr Viņš atrodams, piesauciet Viņu, kamēr Viņš ir tuvu!
7. Bezdievis lai atstāj savu ceļu un ļaunprātis savas domas un lai atgriežas pie Tā Kunga, ka Tas par viņu apžēlojas, un pie mūsu Dieva, jo Viņš ir bagāts žēlastībā.
(Jes.55)
4. Jo tā saka Tas Kungs Israēla namam: "Meklējiet Mani, tad jūs dzīvosit!
14. Meklējiet labo un ne ļauno, lai jūs varētu dzīvot, tad Dievs Tas Kungs Cebaots būs pie jums.
(Am.5)
3. Meklējiet To Kungu, jūs visi nelaimīgie šai zemē, jūs, kas ievērojat Tā Kunga likumus; dzenieties pēc taisnības, kļūstiet pazemīgi, lai jūs Tā Kunga dusmu dienā varētu glābšanu atrast!
(Cef.2)
7. Lūdziet, tad jums taps dots; meklējiet, tad jūs atradīsit; klaudziniet, tad jums taps atvērts.
8. Jo ikviens, kas lūdz, dabū, un, kas meklē, atrod, un tam, kas klaudzina, taps atvērts.
(Mt.7)
6. Jo Viņš ikvienam atmaksās pēc viņa darbiem.
7. Tiem, kas neatlaidīgi dara labu un meklē godu un atzinību Dieva priekšā un to, kas neiznīkst, Viņš dos mūžīgu dzīvību.
(Rom.2)
 
7. Es tiem piešķiršu gribu Mani atzīt, ka Es esmu Tas Kungs, un tie būs Mana tauta, un Es būšu viņu Dievs, jo tie atgriezīsies pie Manis no visas savas sirds.
(Jer.24)
20. Tā saka Tas Kungs Cebaots: vēlāk nāks vēl daudzas tautas un daudzu pilsētu iedzīvotāji,
21. un vienas pilsētas iedzīvotāji griezīsies pie kādas citas pilsētas iedzīvotājiem un teiks: iesim pielūgt To Kungu un meklēt To Kungu Cebaotu; es arī iešu!
(Cah.8)