KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Vassulas lūgšanas

2009
M.D. apdare

VASSULAS LŪGŠANAS
no grāmatas Patiesa dzīve Dievā


Visžēlīgais Tēvs!
Ļauj tiem, kuri atkal un atkal dzird, bet nekad nesaprot,
reiz sadzirdēt Tavu balsi un saprast, ka tas esi Tu, Visusvētais.
Atver to acis, kuri atkal un atkal redz, tomēr nekad neuztver,
lai viņu acis reiz ieraudzītu Tavu svēto vaigu un Tavu Godību.
Pieskaries viņu sirdīm, lai tās atveras un saprot Tavu uzticību.
Es lūdzu Tevi, taisnīgais Tēvs, lai visas tautas atgrieztos
un tiktu dziedinātas caur Tava mīļā Dēla Jēzus Kristus brūcēm.
Āmen.

Lūgšanas Svētajam Garam

Kungs, iegremdē mani Savā Garā,
pārņem mani ar Savu Svēto Garu,
lai ienaidniekam manī vairs nebūtu vietas.
Dari, lai Tavs Svētais Gars iegrimst
manas sirds visdziļākajās dzelmēs.
Lai Dieva Gars apūdeņo manu dvēseli
un ieved to žēlastību pārpilnībā,
kas nav no šīs pasaules.
Lai slavēts mūžīgais Dievs!
Ak, debesu Valdniek, Paraklēt,
Patiesības Gars, kas esi visur un visā,
Tu bagātība tiem, kas vienkārši garā.
Dzīvības Devēj, nāc, uzcel Savu telti mūsos
un šķīstī mūs no visas netīrības,
nāc, glāb mūsu dvēseles, Tu Visšķīstākais!
Āmen.

Nāc, Svētais Gars, Radītāj,
nāc no Sava spožā debesu troņa!
Ņem Sev par īpašumu mūsu dvēseles
un dari tās visas par Savējām.
Vadi mūsu prātus ar Savu svēto Gaismu,
iededzini mīlestību mūsu sirdīs
un ar Savu nemainīgo spēku
stiprini mūsu mirstīgo miesu.
Aizdzen tālu no mums ļauno ienaidnieku,
dāvā mums patiesu mieru,
izved mūs droši caur visām briesmām
zem Saviem svētītiem spārniem.
Ļauj mums iepazīt Tēvu,
mūžīgo Dēlu un Tevi, Mierinātāju –
svētītos Trīs Vienā.
Lai slava Tev vienmēr, uz zemes un debesīs!
Svētais Gars, nāc pār mums, atjauno mūs,
piepildi mūsu dvēseles ar Savu Mīlestību,
paliec mūsu nemierpilnajās sirdīs, dāvājot Savu Mieru.
Paslēp mūs Savu spārnu ēnā no jebkādas nelaimes,
dari mūs pazemīgus un vadi pretim Savai Gaismai,
lai mēs spētu ieraudzīt Tavas vēlmes un tās piepildīt.
Āmen.

Svētais Patiesības Gars, nāc pār mums,
esi mūsu Vadītājs un Ceļabiedrs!
Nāc, Svētais Mīlestības Gars, un mūs iemāci
patiesajā Dieva Mīlestībā dzīvot.
Atgādini mums Tēva dotās patiesās zināšanas,
kuras savu grēku dēļ esam pazaudējuši.
Svētais Miera Gars, apveltī mūs ar Savu Mieru –
mieru, ko pasaule nevar dot.
Dari ikvienu no mums par Gaismas trauku
un miera nesēju pasaulei,
jo “taisnības auglis mierā top sēts
tiem, kas mieru tur” (Jēk.3:18).
Āmen.

Kungs, nāc pie mums un apzīmogo mūsu pieres
ar Sava Svētā Gara zīmogu!
Ar apsolījuma zīmogu apzīmē, radi mūsos tīru sirdi.
Es zinu: Tu stāvi pie ik dvēseles sliekšņa, gaidot atbildi,
Tavas acis ilgojas redzēt, kā atveras durvis.
Tavi vīna dārzi jau uzplaukuši un drīz vien dos augļus –
pietiekami daudz, lai pabarotu tuksnesi.
Mirušais atgūs dzīvību un piecelsies,
kad Tavas Dvašas saldā smarža to aizskars.
Lai atdzimstam Tavā Mīlestībā!

Svētais Gars, Dzīvības Devēj,
dari, ka mēs augtu Dieva pazīšanā un mīlestībā
un beidzot iemantotu Viņa Valstību!
Dievbijības Gars, palīdzi mums aizmirst savus priekšstatus,
liec nomirt mūsu nepatiesībai, remdenumam un ambīcijām.
Dzīvības koka augļu Devēj, mūžīgais Prieks
un mūsu dvēseļu spožums,
ielej mūsos Tavu svēto cienīgu dievbijību,
lai mēs spētu sargāt Tavu Likumu.
Žēlīgi atklājies mūsu vājajām dvēselēm!
Māci tuvoties svētajam debesu Dievam,
lai nekas nesvēts neatrod ceļu mūsos.
Āmen.


Nodošanās lūgšanas

Svētā Jēzus Sirds, nāc piepildi mani,
lai Tavi nodomi kļūst par manējiem
un Tavas vēlmes par manām vēlmēm;
Tavi vārdi lai kļūst mani vārdi
un Tavas domas par manām domām.
Ļauj man paslēpties Tavas Sirds dziļumos,
pilnībā aizmirstot pašai sevi.
Es slavēšu Tevi no visas savas sirds!
Tev apņemos kalpot ar iekšēju degsmi,
šai dedzībā pieaugt ik dienas.
Esmu vāja, bet zinu: Tavs spēks mani uzturēs.
Lūdzu, paliec arvien manu acu priekšā
un esi manas sirds vienīgās ilgas!
Āmen.

Svētā Jēzus Sirds, dod man nepatiku pret visu,
kas pretrunā ar svētumu vai Tavu gribu.
Atdali manī graudus no pelavām,
līdz manī nepaliek nekas lieks.
Stiprini manī Mīlestības saites,
ar kurām Tu mani saistījis pie Sevis.
Liec manai dvēselei slāpt pēc Tevis,
bet sirdij sāpēt no mīlestības.
Nāc, Jēzu, ar Savas Mīlestības liesmām
pārņem visu manu būtību,
lai viss, ko daru, būtu Tavam godam,
aizmirstot par savējo.
Es atdodu Tev savu dzīvi,
vēlos būt Tavas Mīlestības vergs,
Tavu dedzīgo ilgu un ciešanu upuris,
Tavas Baznīcas atbalsts
un Tavas dvēseles iepriecinājums.
Lai, sastopot dvēseļu kurlumu,
Ar Tevi dzertu rūgtuma biķeri.
Palīdzi man visā būt uzticamai,
piesaucot Tavu svēto vārdu.
Neļauj pieņemt manam garam neko,
kas nav, Kungs, no Tevis.
Dod pagodināt Tevi ar savu dzīvi.
Tev pateicos, mans Kungs un Dievs!


Dziedināšanas lūgšana

Lai slavēts Tavs vārds, jo Tu uzklausi manu lūgšanu!
Slavēts, mans Kungs, kas izvilki no bedres manu dvēseli!
Lai slavēta Tava žēlsirdība,- Tavā sirdī ierakstīta mums glābšana.
Tu, Dievs, esi mūsu Pestīšana, mūsu Bagātība un Dzīvība.
Ik dienas Tu ielīksmo dvēseles un iepriecini mūsu sirdis,
Tavā klātbūtnē smeļamies no žēlastības avotiem.
Kungs Jēzu Kristu, Tavā vārdā mēs lūdzam sev
miera, piedošanas un personības veseluma Garu.
Tavā vārdā, mīļais Kungs Jēzu, mēs ļoti lūdzam:
Dziedini mūs no mūsu trūkumiem un netikumiem,
dziedini Sava Svētā Gara spēkā!
Dziedini, izraujot ar saknēm visu ļaunumu.
Svētais Gars, dāvā mums svaigumu, dzīvini, atjauno!
Mēs ļoti lūdzam dziedināšanu, Kungs Jēzu,
no ikvienas garīgas vai fiziskas slimības,
no visa, kas sēj nemieru mūsu dvēselēs.
Lai mīlestībā ikviena mūsu sirds šūna
varētu paust ik dienas Tavu Godību!
Uzklausi mūsu lūgšanas, žēlīgais Kungs,
un atbildi mums. Āmen.


Nožēlas un atbrīvošanas lūgšana

Kungs, Tu pacieti mani šo laiku, ar visiem maniem grēkiem.
Kad maldījos visādos ceļos, Tu apžēlojies par mani.
Tev darīju pāri un biju netaisnīgs, bet nu vairs tāds nebūšu.
Es atsakos no grēka, es atsakos no ļaunā,
es atsakos no tā, kas aptraipa manu dvēseli.
Lūdzu, atbrīvo mani no visa, kas ir pret Tevi.
Es ļoti lūdzu, Kungs, lai Tu izglāb mani no visa ļauna.
Nāc, Jēzu, tagad, nāc un dzīvo manā sirdī!
Piedod man, Kungs, un atļauj man atpūsties Tevī,
jo Tu esi mans vairogs, mans Pestītājs, mana Gaisma,
mans Dievs, kam es uzticos.
No šodienas es vienmēr Tevi slavēšu.
Es noraidu ļauno, visus citus dievus un elkus,
jo Tu esi Visuaugstākais pār pasauli
un varenāks par visiem citiem dieviem.
Tava varenā roka lai atbrīvo mani no sliktas veselības,
atraisa no visām saistībām, dara mani brīvu no raizēm
un satriec manu ienaidnieku sātanu.
Steidzies man palīgā, mans Pestītāj!
Āmen.


Mana cerība ir Tēvs,
mans patvērums ir Dēls,
mana aizsardzība ir Svētais Gars.
Svētā Trīsvienība, mēs Tevi godinām!
(Austrumu rita lūgšana)

Vakara dziesma Jēzum Kristum
Kungs Jēzu, Tu priecīgā Gaisma,
mirdzums no Godības Tēva!
Saulrietā, raugoties vakara gaismā,
mēs slavējam Tēvu un Dēlu,
un Dievu Svēto Garu!
Priecīgā Gaisma no Tēva,-
svēts esi Tu, Kungs Jēzu!
Tu cienīgs, lai svētie Tevi teiktu,
visa pasaule Tevi lai godina,
Dieva Dēls, dzīvības Devēj!
Kungs Jēzu, Tu – priecīgā Gaisma,
mirdzums no Godības Tēva!
(Pēc vesperu himnas)


Aizlūgšanu litānija (lūgšanu piemēri)

Jēzus ir teicis: “Es esmu nācis, lai jums būtu dzīvība un tā būtu pārpilnībā.” (Jņ.10:10)
Mēs lūdzam, lai visi cilvēki nonāktu pie Jēzus – patiesās Dieva Dzīvības.
Kungs, uzklausi mūsu lūgšanu.

Jēzus ir teicis: “Es esmu pasaules Gaisma. Kas seko Man, tam būs dzīvības Gaisma
un tas nestaigās tumsībā.” (Jņ.8:12) Mēs lūdzam par dzīves salauztajiem
un ievainotajiem, par tiem, kuri staigā tumsībā –
lai viņi sekotu Jēzum, patiesajai Dieva Gaismai.
Kungs, uzklausi mūsu lūgšanu.

Jēzus teica Sīmanim un Andrejam: “Nāciet un sekojiet Man,
Es jūs darīšu par cilvēku zvejniekiem!” (Mk.1:17) Mēs lūdzam par
savu arhibīskapu, bīskapiem, prāvestiem, mācītājiem un evaņģēlistiem,
par visu kristīgo konfesiju garīgo vadītāju sekošanu Jēzum.
Kungs, uzklausi mūsu lūgšanu.

Jēzus teica: “Es esmu Augšāmcelšanās un Dzīvība!” (Jņ.11:25)
Lūdzam par visiem, kuri vēl tālu no Dieva, lai arī viņi tiktu atbrīvoti
un augšāmceltos patiesai Dzīvībai.
Kungs, uzklausi mūsu lūgšanu.

Slava Tev, Dzīvības Kungam, kurš manu dvēseli pacēlis no pīšļiem!
Slava Tev, pasaules Gaismai, kuras spēkā ir radies viss esošais!
Slava Tev, Mūžīgajam, kurā mēs atrodam mieru un nemirstību!
Lai Tava Elpa dzīvina un atjauno mūs, visus vienā un pagodinātā Miesā.
Āmen.