KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Mācoties mīlēt

2003
tematiska materiālu kopa
sastādīja M.D.

MĀCOTIES MĪLĒT

Ja es runātu ar cilvēku un eņģeļu mēlēm
un man nebūtu mīlestības, tad es būtu skanošs varš vai šķindošs zvārgulis.
Un, ja es pravietotu un ja es zinātu visus noslēpumus un atziņas dziļumus,
un ja man būtu pilnīga ticība, ka varētu kalnus pārcelt,
bet nebūtu mīlestības, tad es neesmu nekas.
Un, ja es visu savu mantu izdalītu nabagiem
un nodotu savu miesu, lai mani sadedzina,
bet man nebūtu mīlestības, tad tas man nelīdz nenieka.
Mīlestība ir lēnprātīga, mīlestība ir laipna,
tā neskauž, mīlestība nelielās, tā nav uzpūtīga.
Tā neizturas piedauzīgi, tā nemeklē savu labumu,
tā neskaistas, tā nepiemin ļaunu.
Tā nepriecājas par netaisnību, bet priecājas par patiesību.
Tā apklāj visu, tā tic visu, tā cer visu, tā panes visu.
Mīlestība nekad nebeidzas.
(1.Kor.13:1-8)

Augstākais bauslis
“Mācītāj, kurš ir augstākais bauslis bauslībā?” Bet Jēzus tam sacīja:
”Tev būs Dievu, savu Kungu, mīlēt no visas sirds un no visas dvēseles, un no visa sava spēka. Šis ir augstākais un pirmais bauslis. Otrs tam līdzīgs ir: tev būs savu tuvāku mīlēt kā sevi pašu. Šinīs abos ir saņemta kopā visa bauslība un pravieši.” (Mt.22:36-40)

Jaunu bausli Es jums dodu, ka jūs cits citu mīlat, kā Es jūs esmu mīlējis, lai arī jūs tāpat cits citu mīlat. No tam visi pazīs, ka jūs esat mani mācekļi, ja jums būs mīlestība savā starpā. (Jņ.13:34-35)
Kas Mani mīl, tas Manus vārdus turēs, un Mans Tēvs to mīlēs, un mēs nāksim pie Viņa un ņemsim pie Viņa mājas vietu. (Jņ.14:23)
Kā Tēvs Mani ir mīlējis, tā Es jūs esmu mīlējis: palieciet Manā mīlestībā. Tā ir Mana pavēle, lai jūs mīlētu cits citu. (Jņ.15:9,17)

Lūgšanas par spēju mīlēt

Mīļais Dievs, palīdzi man staigāt mīlestībā,
domāt mīlestībā, sarunāties mīlestībā, atbildēt un visu darīt ar mīlestību,
uz visām lietām reaģēt tikai caur mīlestību.
Es atsakos no savtīguma Jēzus vārdā.
Tam nav vairs nekādas vietas manī. Āmen.
(Nezināms autors)

Debesu Tēvs, uzmodini mani.
Izmaini mani no patērētāja mīlētājā. Tēvs, māci mani mīlēt!
Māci mani mīlēt manu ģimeni, manus vadītājus, manu mācītāju,
manus draugus un kolēģus. Māci mani mīlēt manus brāļus un māsas Kristū.
Un neaizmirst manus ienaidniekus, Kungs. Esmu gatavs mīlēt arī tos.
Māci mani mīlēt svešiniekus – nabagus, bezpajumtniekus, atraitņus,
nedzimušos un negribētos. Tu esi mana mīlestība. Tu dzīvo manī.
Mīli un dzīvo caur mani. Jēzus vārdā. Āmen.
(Deivids Alsobruks)

Mīlēt Dievu un cilvēkus – tā īstenībā ir viena lieta, nevis divas…
Cilvēks tika radīts ar vajadzību pēc mīlestības, tāpēc ikviens tīko pēc tās. Taču lai iegūtu mīlestību, tā vispirms jāsniedz citiem.
Kad mēs sējam mīlestību, mūsu mīlestības darbi kļūst par mīlestības sēklām. Pēc laika šīs sēklas pārtop mīlestības ražā, kas nonāk atpakaļ pie sējēja. Kāpēc tad tikai daži sēj mīlestību? Lai spētu sniegt mīlestību, pašā iesākumā cilvēkam jāsaņem mīlestību no Mīlestības Tēva.
Mūsu Tēvs ir “Pilnīgā Mīlestība” un “Pilnīgais Mīlētājs”. Viņš “liek savai saulei uzlēkt pār ļauniem un labiem un liek lietum līt pār taisniem un netaisniem” (Mt.5:44-48). Mums vienkārši jāļauj mīlestībai uz cilvēkiem plūst, jāatļauj Kristum caur mums to izpaust. (Deivids Alsobruks)

Pieņemiet cits citu

Pieņemiet cits citu, kā arī Kristus mūs ir pieņēmis Dievam par godu. (Rom.15:7)
Bet mums, kas esam stipri, pienākas nest to vājības, kas nav tik stipri, nedzīvojot par patikšanu sev pašiem. Ikviens mūsu starpā lai dzīvo par patiku savam tuvākajam, viņam par labu, lai to celtu. Jo arī Kristus nav dzīvojis par patikšanu sev pašam… (Rom.15:1-3)

Pieņemiet nesaprātīgos, maldīgos brāļus un panesiet viņus ar pacietību – raugieties uz viņu grēkiem gluži kā uz saviem. Un, ja jums ir kas labs, ļaujiet, lai tas pieder arī viņiem. Ja paši sevi uzskatāt par labākiem nekā šie brāļi – neturiet to par laupījumu, bet esiet pazemīgi… lai spētu viņus panest.
Ja arī jūs paši esat kā rozes un lilijas, ziniet: jūsu ceļš ies caur ērkšķiem; bet pielūkojiet, ka ar savu nepacietību un pārdrošo tiesāšanu vai slēpto augstprātību paši nekļūstat par ērkšķiem! (Mārtiņš Luters)

Kamēr neatklāsim Dieva mīlestību, mums nekad nebūs īstas vienotības ar Viņu, ne patiesas sadraudzības ar citiem cilvēkiem. Spēja pieņemt nepilnību citos un sevī pašā – tas nāk tikai no Mīlestības Avota.

MĪLESTĪBAS LŪGŠANAS

Mans Kungs, es Tevi mīlu, mans Dievs, es Tev lūdzu piedošanu,
mans Dievs, es Tev ticu, mans Dievs, es paļaujos uz Tevi.
Palīdzi mums mīlēt citam citu, kā Tu mūs mīli.
Tēvs, lūk, es, Tavs bērns, esmu Tavā rīcībā,
lai Tu izmantotu mani par savas mīlestības nesēju pasaulei,
caur Jēzus dāvanu, ko Tu sniedz katram, visiem un pasaulei.
(Māte Terēze)

Jēzu Kristu, manas sirds Gaisma, neļauj tumsai runāt manī.
Jēzu Kristu, manas sirds Gaisma, ļauj man pieņemt Tavu mīlestību.
(Brālis Rožē)

Jēzus vārdā es sevi šodien veltu tam, lai dzīvotu mīlestībā,
lai atļautu Dieva maigumam plūst caur mani
un dziedināt ievainotās sirdis tiem, ko sastapšu ceļā.
Tēvs, iemāci mani mīlēt pat tad, kad tas liekas grūti,
būt pacietīgai un labai, pat ja kāds neizturas mīļi pret mani.
Tēvs, Tavs Vārds saka, ka Tava mīlestība jau atrodas manī, ka tā izlieta manā sirdī.
Šodien es nolemju noņemt jebkuru šķērsli,
kas traucē šai mīlestībai ieplūst citu cilvēku dzīvēs.
Es aizmirstu par pāridarījumiem un piedodu tiem, kas pret mani izturējušies slikti.
Palīdzi man pieaugt un pieplūst ar Tavu mīlestību.
Palīdzi man būt par dzīvas mīlestības piemēru. Āmen.
(Nezināms autors)

Lai varētu pieņemt sevi

Tēvs, māci man paļauties uz Garu, ko Tu esi manī iedvesis.
Dod man žēlastību ticēt Tavam Vārdam, caur kuru esmu Tavs bērns.
Palīdzi man saprast, ka es piederu Tev, pat ja neesmu pelnījis Tavu mīlestību.
Palīdzi man ieraudzīt Tavu taisnību un žēlastību
mana Kunga Jēzus Kristus ciešanās, nāvē un augšāmcelšanā.
Dāvā man ilgas pēc jaunas dzīves Kristū.
Dod, ka varu dzīvot bez izmisuma un lepnības.
Vadi mani, lai es piedzīvotu to prieku, ka Tu mani pieņem.
Tēvs, māci man vēl kādu lietu. Parādi man, ka šajā jaunajā dzīvē, ko Tu devis,
man vairs nav jāceļ baiļu sienas, lai aizsargātu sevi no citiem.
Palīdzi man dzīvot priecīgi un devīgi, lai citi caur Tavu darbu manī
varētu ieraudzīt un pieņemt Tevi. Svētī un uzturi mani Jēzus dēļ. Āmen.
(Pēc Via de Christo materiāliem)

Lai varētu pieņemt citus

Piedod man, Tēvs, manu nevēlēšanos dalīties Tavā dzīvības dāvanā ar citiem.
Mana redze tik bieži ir kļūdaina. Es neredzu citus tā, kā viņus redzi Tu.
Es tiesāju pats pēc saviem standartiem un atgrūžu tos, kas neatbilst maniem mēriem.
Mana dzirde ir kļūdaina. Es ieklausos tajos, kas var man palīdzēt,
bet nedzirdu tos, kuriem vajadzīgs esmu es.
Tēvs, Tu redzi mūs visus caur Jēzus Kristus acīm un pieņem mūs Viņa dēļ.
Tu dzirdi mūs un zini, ka mums vajadzīga Tava piedošana un žēlastība.
Tēvs, māci man, kā Tu skaties un klausies cilvēkos, lai kādos apstākļos es tos atrastu.
Dod man sapratni un līdzjūtību, lai mana rīcība un vārdi varētu atspoguļot
tēvišķo mīlestību un žēlastību, ko Tu esi man devis. Āmen.
(Pēc Via de Christo materiāliem)

Radīti mīlestībai
Ļaudis visā pasaulē var šķist ļoti dažādi – atšķiras viņu reliģija, stāvoklis un izglītība, tomēr visi ir tik līdzīgi. Viņi visi ir cilvēki, kas jāmīl. Visi ir izsalkuši pēc mīlestības.
Ikvienam cilvēkam ir nepieciešams būt mīlētam.
Dievs mūs ir radījis visaugstākajam mērķim – mīlēt un būt mīlētiem. Ir tik svarīgi, lai mēs mīlētu. Bet mēs nespējam mīlēt nelūdzoties. Brīdī, kad būsim iemācījušies mīlēt ar mīlestību, kas ir tik stipra, ka var pat sāpēt, mūsu acis atvērsies un mēs būsim spējīgi šo mīlestību dāvāt.
Lai mūsu sirdis ir pilnas mīlestības, prieka, miera, un mēs izstarosim šo mīlestību, prieku un mieru, kļūstot arvien līdzīgāki Kristum. Būsim pilnīgi pārliecināti, ka tas, ko mēs darām, ir tikai ūdens lāse okeānā. Taču, ja šīs lāses nebūtu, okeānā būtu par vienu lāsi mazāk. Mums ir svarīgs katrs cilvēks. Lai iemīlētu, ir nepieciešams kontakts ar viņu.
Es ticu attiecībām cilvēkam ar cilvēku. Ikviens, ko satieku, man ir Kristus, un, tāpat kā Kristus ir tikai viens, tā arī cilvēks, ar kuru esmu kopā, tobrīd ir tikai viens visā pasaulē. (Māte Terēze)

Mīlestība ir dzīves enerģija
Tā motivē cilvēkus katru rītu celties un uztur kustībā. Mīlestība dod dzīvei jēgu un nozīmi. Pasaule meklē mīlestību, bet patiesībā viņi meklē Dievu, jo Dievs ir mīlestība. Kad staigājam Viņa mīlestībā, mēs paliekam Viņā. Zināt, ka Dievs mīl mūs katru, un mācīties ļaut Viņa mīlestībai plūst caur mums uz citiem – tas ir spēks, kas pārāks par ticību.
Mums ir jārāda pasaulei Jēzus. To mēs darām, staigādami Viņa mīlestībā. Mums ir jāļauj atjaunot savu prātu, lai saprastu, kas ir mīlestība. Tā nav jūtas; tas ir lēmums – izšķiršanās izturēties pret cilvēkiem tā, kā to darītu Jēzus. Ikvienam no mums ne tikai jāmācās par mīlestību, bet tā jāmeklē un jāiegūst, jo Dieva Vārds skaidri pasaka mums, ka bez tās mēs neesam pilnīgi nekas.
Mīlestība ir universāla valoda; to saprot katrs. Mīlestība var izkausēt viscietāko sirdi, tā var dziedināt salauztas sirds ievainojumus un tā var apklusināt satrauktas sirds bailes. Jāmācās staigāt mīlestībā pret visiem. Bet, lai to darītu, vispirms jāsaņem Dieva mīlestība pret tevi, jo ir neiespējami dot citiem kaut ko tādu, kā tev nav pašam.
(Džoisa Maiere)

Tā Kunga Svētais Vakarēdiens ir viena no lielākajām dāvanām… Šajā sakramentā Jēzus pārdabiskā veidā ir kopā ar saviem mācekļiem. Kad Kristus atnāk pie mums neredzamā, bet sajūtamā veidā: ar maizi un vīnu, iekš maizes un vīna zīmēm,- notiek brīnums. Tāpat kā bērnam nepieciešams vecāku apkampiens vai glāsts, mūsu mīlestībai pret Dievu ir vajadzīga barība. (P.A. Grunnans)

MĪLESTĪBAS LŪGŠANAS (pēc Ž.Plijā)

Māci mani mīlēt

Svētais Gars, Mīlestības Dievs,
paldies, ka Tu esi izlējis manā sirdī Dieva mīlestību.
Palīdzi man šo pilnīgo mīlestību piedzīvot manās attiecībās
ar cilvēkiem, bet jo īpaši ar maniem tuviniekiem.
Dari mani augstsirdīgu, uzticīgu citiem, spējīgu piekāpties un pielāgoties,
dari pieticīgu un lēnprātīgu, pazemīgu un savaldīgu.
Palīdzi man nedomāt vispirms par sevi pašu un nemeklēt savu labumu.
Atver plaši manu sirdi uz citiem, lai es rastu prieku, darot viņiem labu.
Nāc un māci man mīlēt tā, kā mūs mīl Jēzus.
Gods lai ir Kungam Jēzum, kas mani piepilda ar mīlestības Garu.
Gods lai ir Svētajam Garam, kas manu ticību
uz visvareno Dievu padara dzīvu un auglīgu. Āmen!

Mīlēt netīkamo

Kungs Jēzu, Tu mums esi pavēlējis mīlēt vienam otru, kā Tu esi mīlējis. (Jņ.15:5)
Tu esi teicis, ka no mūsu savstarpējās mīlestības mūsos pazīs Tavus mācekļus.
Bet Tu arī zini, ka bez Tevis mēs nekā nespējam darīt. (Jņ.15:5)
Mēs nedarām labo, ko vēlamies, bet drīzāk gan ļauno, ko nevēlamies. (Rom.7:19)
Sevišķi tad, kad cilvēki pret mums izturas ļauni, nepateicīgi, neciešami, nepatīkami.
Tu neprasi no mums neiespējamo. Kopā ar Tevi tas kļūst iespējams –
ja atveramies Tavai mīlestībai un arvien vairāk ļaujam Tev dzīvot mūsos.
Paldies, ka Tu esi izlējis savu mīlestību manā sirdī, dodams man Svēto Garu.
Tu pats, Jēzu, caur mani mīli…(nosauc personu, kuru grūti mīlēt).
Arī es gribu viņu mīlēt kā Tu, Tavā lēnprātībā pieņemt tādu, kāds viņš (viņa) ir.
Kungs, svētī visus tos, kas nostājas pret mani un kurus man grūti mīlēt.
Lai Tava mīlestība izplūst no manas sirds
Tava vārda godam, Jēzu, mans Pestītāj! Āmen.

Ģimenes nodošanās Dievam
Kaut gan tas ir bieži citēts teiciens, tā tomēr ir patiesība, ka
ĢIMENE, KAS KOPĀ LŪDZ, ARĪ KOPĀ TURAS.
Liekas, ka paradums pulcēties pie televizora tagad ir kopīga visā pasaulē. Skatoties video un televīzijas programmas, ģimenēm arvien grūtāk ir atrast laiku kopīgām maltītēm, nemaz nerunājot par lūgšanām.
Pārsteidzoši pieaug precēto šķiršanās skaits. Ir vietas, kur laulības vairāk tiek šķirtas nekā noslēgtas. Ģimenēs, kur notiek šķelšanās, uzvaru ir guvis sātans.
Kas aizsargās ģimeni no šīm cīņām? Atbilde ir viena: ĢIMENES LŪGŠANAS.
Šie svētīgie brīži ģimenē lai izpaužas dziedāšanā, Bībeles lasīšanā un lūgšanā. Lūgšanu brīžos jāļauj izteikties tiem, kas vēlas, sevišķi bērniem. Tādā veidā ģimene tiek ciešāk saistīta. Tāpat kā Dievs vēlas nest mūsu nastas, tā arī mums jāmācās lūgšanā KOPĀ AR BĒRNIEM nest viņu nastas.
Kāpēc bērniem, redzot mūsu rūpju iemeslus, jāpaliek ārpus mūsu rūpju loka? Kā viņi zinās nest savas problēmas pie tā Kunga, ja viņi neredzēs, kā mēs to darām? Mūsu ģimene parasti ik dienas sanāk kopā uz ģimenes lūgšanu. Mēs sadodamies rokās un lūdzam. (Dāvids Jongi Čo)

Mīļie, ja Dievs mūs tā ir mīlējis, tad arī mums pienākas citam citu mīlēt.
Dievu nekad neviens nav redzējis; ja mēs mīlam cits citu, tad Dievs mājo mūsos, un Viņa mīlestība ir mūsu vidū tapusi pilnīga. (1.Jņ.4:11-12)

Lūgšana par laulību

Kungs Dievs, Tu radīji Ādamu un Tu radīji Ievu – sievu viņam par palīgu un atbalstu.
Tu esi sacījis: Nav labi cilvēkam būt vienam.
Es slavēju Tevi, Kungs, par Tavu mīlestības plānu vīrietim un sievietei.
Es pateicos par mīlestības plānu manai dzīvei.
Gribu dzīvot Tavas mīlestības pilnībā, kura atklājusies Jēzū Kristū. (Jņ.3:16)
Kungs, lai piepildās Tavs plāns manai dzīvei. Sūti savu eņģeli man pa priekšu,
kā Īzākam un Rebekai. (1.M.24:7) Ved mani pretī manam dzīvesdraugam.
Vieno mūs ar svētās laulības saitēm un palīdzi palikt uzticīgiem līdz pat ceļa galam.
Tēvs, es paļaujos, ka Tu zini man labāko ceļu.
Pārveido manu sirdi, lai es pieņemtu Tavu prātu un baudītu laimi,
ko Tu man esi apsolījis caur Jēzu Kristu, manu Kungu. Āmen.
(Pēc Ž.Plijā)

Lūgšana par bērniem

Esi slavēts, Kungs Dievs, par to, ka Tu mani esi iesaistījis savā radīšanas darbā.
Mierini tos pārus, kam nav bērnu, un piepildi ar savām svētībām.
Paldies par bērniem, ko Tu man esi devis.
Tu viņus esi izredzējis un aicinājis dzīvībā. Tu viņus esi veidojis no mātes miesām.
Tev katrs ir neatkārtojams un bezgala dārgs.
Tu mīli ikvienu un esi iezīmējis savu roku plaukstās. (Jes.44:2; 43:4; 49:16)
Kungs Jēzu, Tu esi teicis, lai ļaujam bērniņiem nākt pie Tevis. (Mt.19:14)
Sargā manus bērnus kā acuraugu, paslēp viņus Tavu spārnu ēnā. (Ps.17:8)
Tavai dievišķajai gudrībai es uzticu visu viņu dzīvi – svētī viņus.
Svētais Gars, vadi viņus, līdzdarbojies audzināšanā, ko viņi saņem.
Dāvā viņiem gudrību mācībās un darbā. Dziedini viņus no jebkādas slimības,
dod veselību, esi klāt nelaimes brīžos un atbrīvo no jebkādām svešām saitēm.
Dari viņus devīgus, izpalīdzīgus, spējīgus izvēlēties labo, kas pagodina Tevi!
Es Tev pateicos par viņiem un slavēju Tevi. Āmen.
(Pēc Ž.Plijā)

Lielais bērnu draugs, Tavās mīļajās rokās mēs nododam savus mazos bērnus.
Mēs zinām, ka vienīgi caur Tevi spējam ieaudzināt viņos ticību, cerību un mīlestību.
Vienīgi Tu viņus vari pasargāt no grēka. Esi, Kungs, ar mums un palīdzi,
ka mācām savus bērnus staigāt Tavu vārdu gaismā,
lai tie kļūtu Debesu Valstības mantinieki. Āmen!
(Pēc Nikolaja Reinfelda)

Par vecākiem

Mūsu Tēvs debesīs, mēs pateicamies Tev par mīlestību,
kura mums atklājusies mūsu vecākos jau pirmajos mūsu dzīves mirkļos.
Viņu vaigā mēs esam skatījuši Tavas mūžīgās mīlestības atspulgu;
viņu rūpēs, raizēs un ciešanās izjutām un piedzīvojām Tavu tuvumu un gādību.
Dod mums, Debesu Tēvs, pateicīgu sirdi,
ka vienmēr ar sirsnību atminamies viņu grūtumus un nastas, kas nestas mūsu labā.
Piedod mums, ka esam bijuši nepateicīgi, nesavaldīgi, netaisni pret saviem vecākiem.
Mēs lūdzam Tevi, Tēvs, dod viņiem svētīgu mūža galu,
prieku sirdī un gandarījumu, ka viņu upuri mūsu labā nav bijuši veltīgi
un viņu sāpes ir nesušas labus augļus mūsu dzīvē.
Mēs lūdzam Tava Dēla Jēzus Kristus vārdā. Āmen!
(Ādolfs Švalbe)

Dažas pamatpatiesības par mīlestību
…Dievs ir mīlestība, un, kas paliek mīlestībā, tas paliek Dievā un Dievs viņā. (1.Jņ.4:16)

Mīlestība ir neierobežota un tāpēc arī nedefinējama. Dievs pārsniedz mūsu cilvēcisko saprašanu. Tas ir viens no mūžības noslēpumiem, taču mēs varam to definēt daļēji vai, labāk, censties to aprakstīt.
Grieķu valodā ir četri mīlestības apzīmējumi, taču tikai divi no tiem tiek izmantoti grieķu Jaunajā Derībā (agape un phileo).
Agape mīlestība ir nesavtīga, dodoša mīlestība, kas sevi atdod brīvi, bez domām par saņemšanu atpakaļ. Phileo mīlestība ir maiguma pilna pievilcība vai draudzīga attieksme, kas prasa atzīšanu no otra cilvēka puses. Storge mīlestība ir dabiska tieksme, tāda kā mātes mīlestība. Eros mīlestība ir seksuāla mīlestība, kas radīta laulības attiecībām.
Mīlestība ir darbības vārds. Mīlestība ir vairāk nekā jūtas, vairāk nekā lēmums un vairāk nekā siltas domas. Mīlestībai jākļūst redzamai.
Bērniņi, nemīlēsim vārdiem nedz ar mēli, bet ar darbiem un ar patiesību! (1.Jņ.3:18)
Jānis nesaka, ka ir nepareizi vārdos izpaust savu mīlestību, taču ir slikti šos vārdus neapstiprināt ar darbiem vai šīs mīlestības praktisku izpausmi.
Mīlestības sūces. Ir trīs problēmu veidi, kas apslāpē vai pilnībā aptur Dieva mīlestības plūdumu ticīgā dzīvē:
1. Cieta sirds (Ef.4:32). Sirds var tikt nocietināta ar grēku, vienaldzību, remdenību.
2. Netīra sirds (1.Tim.1:5). Mums jābūt vismaz ar vēlēšanos pēc svētuma. Mīlestība uz šīs pasaules lietām apturēs Dieva mīlestības plūdumu (1.Jņ.2:15).
3. Liekuļota sirds (Rom.12:9). Tas ir “Jūdas skūpsta” mīlestības veids.
Mīlestība ir brieduma lielākā pazīme. Atziņa “uzpūš”, lūgšana var nedarboties un dāvanas runā par Dieva labestību, nevis par cilvēka lielumu.
Gara auglis ir mīlestība… (Gal.5:22)
Mīlestības pazīmes
Mīlestības vēsts iesākas ar Dieva mīlestību uz mums un turpinās ar mūsu mīlestību vienam pret otru. Mīlestība centrējas ap trim pazīmēm: mīlestība cieš, mīlestība priecājas un mīlestība apsedz.
Mīlestība cieš. Tas var palīdzēt izskaidrot, kāpēc mūsu vidū ir tik maz mīlestības. Mīlestības dāvāšana ir grūti pieņemama mūsu miesai. Vēl nepiemērotāka ir atziņa, ka mīlestība sāp. Mīlot cilvēkus, tu ciet par viņu grēkiem, bēdām un slimībām.
Nepacietība nav mīlestība, tā ir bēgšana no ciešanām. Mīlestība nekad nav rupja, ar sliktām manierēm vai neaprēķināma. Mīlestība nav savtīga. Mīlestība sniedzas pie citiem. Dusmojoties mēs izkrītam no mīlestības un nonākam atpakaļ sevī.
Mīlestība nepriecājas par citu kļūdām un meklē apsegt kauna traipus. Apsedzošā mīlestība piedod, atjauno un priecājas.
Mīlestība sevī ietver visu bauslību. Svētums, ētika un savstarpējās attiecības izriet no mīlestības. Mīlestība ir Gara raža mūsu dzīvēs, jo…
Prieks ir mīlestības izpausme,
Miers ir mīlestības rezultāts,
Pacietība ir mīlestības saglabāšanās spēja,
Laipnība ir mīlestības izturēšanās veids,
Labprātība ir mīlestības raksturs,
Ticība ir mīlestības reakcija,
Lēnprātība ir mīlestības stāvoklis,
Atturība ir mīlestības kontrole. (Deivids Alsobruks)

Pārbaudi mani, ak Dievs, un izzini manu sirdi; izmeklē mani un izdibini skaidri manas domas un lūko, vai es neesmu uz ļauna ceļa, tad vadi mani pa mūžības ceļu! (Ps.139:23-24)
Lai Tev patīk manas mutes valoda un manas sirds domas Tavā priekšā, ak Kungs, mans patvērums un mans pestītājs! (Ps.19:15)

Mēs esam mīlestības parādnieki
Nepalieciet nevienam neko parādā, kā vienīgi, ka jūs cits citu mīlat. Jo, kas otru mīl, tas ir piepildījis bauslību. (Rom.13:8)

Mēs ar tevi esam parādā mīlestību. Mūsu parāds aizsniedz ikvienu cilvēku pasaulē, pat tos, kas ir parādā mums. Iemesls tam, kāpēc mēs esam mīlestības parādnieki, ir tas, ka mums nav iespējams citus mīlēt tā, ka mūs mīl Dievs. Svari vienmēr nostājas Dieva pusē, tas mūs atstāj parādnieku stāvoklī.
Kad mīlestība atslēdz mūsu apziņu, tā mūs dara par parādniekiem. Mīlestība, iegājusi mūsos, mūs atbrīvo, taču tā mums uzliek par pienākumu atbrīvot citus. Mīlestība viņus atbrīvo, plūstot no mums, un uzdod arī tiem pienākumu mīlēt. Katru reizi, kad cilvēks saņem mīlestību, viņam tiek uzlikts pienākums to nodot tālāk.
Kā atmaksāt mīlestības parādu?
1. Kalpo citiem (Gal.5:13). Sniegt savu laiku un enerģiju kādam, kas nespēj tev atdarīt ar labu, ir varena svētība. Tādā veidā vienīgi Dievs var tev atdarīt… Tava sirds ir brīva pret šo cilvēku, jo tu taču skaties vienīgi uz Dievu, kas tev bagātīgi atdara.
2. Lūdz par citiem (Mt.5:44,46). Lūgt par citiem ir brīnišķīgs veids, kā izteikt mīlestību, jo apkārt nav neviena, kas tevi novēro. Lūgšana ir nesavtīga un šķīsta. Dievs ir vienīgā Persona, kas redz šo mīlestības rīcību, tāpēc Viņš tik bagātīgi šādu lūgšanu atalgo.
3. Atdari ļaunajam ar labu (Rom.12:21). Atļaujot Dievam mūsu sirdīs turēt savu mīlestību, mēs paliekam brīvi no rūgtuma, nepiedošanas, ienaida un tamlīdzīgām lietām… Tas ir vienīgais veids, kā ticīgie var svētīt ļaudis, kas tos nolād. Veic mīlestības parāda maksājumus, atdarot ļaunu ar labu.
Pildīts ar mīlestību, brīvs no kārības
Viens no mīlestības pretstatiem ir kārība. Mīlestība sniedz; kārība ņem. Mīlestība kalpo; kārība iekaro. Mīlestība atbrīvo; kārība sasaista. Mīlestība ir mūžīga; kārība īslaicīga. Mīlestība ir nesavtīga; kārība ir savtīga. Mīlestība apmierina; kārība nekad nevar tikt apmierināta.
Kārība bieži tiek sajaukta ar mīlestību, taču tās savstarpēji viena otru izslēdz.
Visos gadījumos, kad saskaries ar kārību, nesauc to par mīlestību. Un neizdari vispārpieņemto kļūdu, cenšoties apmierināt savu mīlestības deficītu ar kārību. Kristieši visumā atzīst, ka jāizvairās no ārējiem seksuāliem grēkiem, taču bieži ir vieglprātīgi attieksmē pret briesmām, ko var radīt paļaušanās kārībām. Viņi uzjautrinās, kad izdzird piedauzīgas anekdotes, un neprātodami skatās vaļības televīzijā un kinoteātrī.
Atzīsties kārības grēkā Dievam un saņem piedošanu, atklāti nostādamies tai pretī. Dzīvo apziņā, ka Dievs vēro tavas domas. Uzvari ļauno ar labo, piepildot savu domu dzīvi ar labestību. Attīsti savā sirdī mīlestības īpašības.
Mūsu ceļojums mīlestībā sākās pirms dzimšanas. Radītājs mūs iemīlēja daudz agrāk, nekā mūsu vecāki nolēma mūs radīt – Viņš mūs pazina, pirms kāds cilvēks par mums uzzināja. Viņš izvēlējās mūsu vecākus, zemi, kurā dzīvosim, mūsu ādas krāsu. Viņš pieļāva mums iet savus pašu ceļus.
Tad kā milzīgs uzliesmojums nāca pestīšanas brīnums, un mēs kā vēl nekad agrāk zinājām, ka Kāds mūs tik ļoti mīl. Dieva mīlestība. Tās nekad nebūs pietiekoši… Mūžība ir radīta, lai sniegtu to mīlestības deficītu, ko izjūtam šajā dzīvē. (Deivids Alsobruks)

Uzņemiet cits citu, smaidiet cits citam!
Visā pasaulē cilvēki cieš briesmīgas slāpes pēc mīlestības.
Tādēļ mēģiniet sākt lūgties savā ģimenē, atklājiet lūgšanu saviem mazajiem bērniem! Māciet viņiem lūgties! Jo bērns, kurš lūdzas, ir laimīgs bērns. Ģimene, kas lūdzas, ir vienota ģimene. Un, paliekot vienoti, jūs mīlēsiet cits citu, kā Dievs jūs mīl, un jūs zināt, cik maigi Viņš jūs mīl. (Māte Terēze)

Sīkās lietas ir dzīves garšvielas. Mīlestība ir dzīves sāls. Katra diena var kļūt aizraujoša, ja redzam sevi kā Dieva slepenos aģentus, kas gaida kaut kur ēnā, lai uzkaisītu mazliet sāls dzīvēm, kuras sastopam.
Ticēt labajam cilvēkā un teikt paceļošus vārdus – viens no veidiem, kā viņus mīlēt. Ir viegli atrast nepareizo katrā cilvēkā, bet mīlestība apklāj grēku daudzumu. (Džoisa Maiere)