KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Runāsim ar Tēvu

2003
materiālu kopa par lūgšanu
draudzes gadagrāmatai
sastādīja M.D.

Runāsim ar Tēvu

Meklējiet to Kungu, kamēr Viņš atrodams,
piesauciet Viņu, kamēr Viņš ir tuvu! (Jes.55:6)

Vai tev kaut kā pietrūkst līdz pilnīgai laimei? Jā? Tātad tu esi viens no svētīgajiem - tev pieder Debesu Valstība (kuru atrod tas, kas meklē!). Tev ir bēdas? Tu tiksi iepriecināts, paldies Dievam (ja vien turpināsi meklēt pareizajā virzienā!).
Kalna Sprediķa vārdi Mateja evaņģēlija 5.nodaļā ticības ceļa iesākumā šķiet tik skarbi, pat absurdi. Un bieži vien ne tikai iesākumā. Taču patiesībā tie ir mūsu mīlošā Tēva lieli svētības apsolījumi.
Dievs neradīja vēl vienu dievu, bet nepilnīgu cilvēku, kam nepieciešamas nepārtrauktas attiecības ar savu Radītāju. Tāpat kā tikko dzimušam cilvēkbērnam - viņa vecāku gādība un mīlestība.
Kad atskatāmies, redzam: visas mūsu nopietnākās nepatikšanas sākās no tā brīža, kad nolēmām, ka esam pašpietiekoši un patstāvīgi spējam savu dzīvi sakārtot. "Nu, vismaz ar šīm lietām neapgrūtināšu Dievu, pats tikšu galā!" - gribas teikt mums, kritušā Ādama un Ievas bērniem.
Pavērojiet bērnu, kas sper pirmos solīšus lielajā pasaulē - cik daudz no tās nākas atklāt caur puniem, sāpēm un asarām. Tā arī mēs, ticīgie, mācāmies ceļu pie Debesu Tēva. Mācāmies staigāt Garā. Viņš ir Gars, un miesā nav sasniedzams. Mēs - garīgas būtnes miesīgā čaulā, pretrunu plosītas, ar neskaidru skatienu uz šīs esamības kopsakarībām.
Ko dara bērns, kad smilšu kastē kāds viņam pāri nodarījis? Sauc mammu - no visa spēka, bez šaubām un kautrēšanās (bez "Kā gan citi uz to skatīsies!").
Ja jūs netopat kā bērni ... (Mt.18:3)
Šo bērnu sevī mēs lielākā vai mazākā mērā katrs pazaudējam līdz ar savu fizisko pieaugšanu. Tad būtu jānāk lūzumam, no kura tālākais ceļš ir šī bērna meklēšana un atjaunošana sevi - tapšana - dievbērnības ceļš uz Tēva mājām.
Kāds priecīgs atklājums, ka šai ceļā neesam atstāti vieni! Tēva Acs mūs vēro nepārtraukti un redz katru mūsu soli, jau pirms to esam spēruši, Viņš skatās dziļāk nekā mēs - mūsu sirdī un prātā.
Viņš gaida, lai mēs runājam ar Viņu par visām savām grūtībām un neskaidrībām. Viņš grib, lai augam gudrībā un spējā risināt problēmas, un ir gatavs ik brīdi mūs pamācīt. Tādēļ mums dots Skolotājs, Padomdevējs un Aizstāvis - Svētais Gars, kura balsī jāmācās ieklausīties.
Runāsim ar Tēvu bērna uzticībā un vienkāršībā! Slava Dievam - Viņš nav tālu nevienam no mums.
Māra Druviete

Svētie Raksti mudina lūgt
Tas Kungs ir tuvu visiem, kas Viņu piesauc, visiem, kas Viņu piesauc patiesībā. (Ps.145: 18)
Kā tēvs apžēlojas par saviem bērniem, tā tas Kungs apžēlojas par tiem, kas Viņu bīstas. (Ps.103: 13)
Kā māte iepriecina savus bērnus, tā Es jūs iepriecināšu... (Jes.66:13)
Nāciet pie Manis visi, kas esat bēdīgi un grūtsirdīgi, Es jūs gribu alvieglināt. (Mt. 11:28)
Pasaulē jums ir bēdas, bet turiet drošu prātu, Es pasauli esmu uzvarējis! (Jņ.16: 33)
Lūdziet, tad jums taps dots; meklējiet, tad jūs atradīsit; klaudziniet, tad jums taps atvērts. (Mt.7:7)
Nezūdaities nemaz, bet jūsu lūgumi lai nāk Dieva priekšā ar pateicibu ikvienā pielūgšanā un lūgšanā. Un Dieva miers, kas ir augstāks par visu saprašanu, pasargās jūsu sirdis un domas Kristū Jēzü. (FiI.4:6-7)
Met savu nastu uz to Kungu, Viņš tevi uzturēs taisnu; Viņs neļaus nemūžam taisnajam šaubīties. (Ps.55:23)

Kad lūgt?
-         Iesākot dienu - Ps.5:4; 59:17; 88:14; 119:147; 143:8
-         Noslēdzot dienu - Ps.3:4-5; 4:9; 141:2
-         Piesaucot ikdienā - Ps.17:6; 28:1-2; 51:3; 71:12; Ps.121
-         Ēdot, dodoties celā, uzsākot darbu vai mācības

Kur lūgt?
-         Vienatnē (slepenībā) - Mt.6:6
-         Kopā ar citiem (vienprātībā: grupiņā - sapulcē - dievkalpojumā - kopā ar eņģeliem) - Mt.18:19-20; Apd.4:23-31; 12:5-12

Kā lūgt? (lūgšanas principi)
-         Ar patiesīgu sirdi (atklāti, godīgi, ne tikai lūpām vien) - Ps.66: 18; Ebr.10:22
Tad tuvosimies patiesīgu sirdi pilnā ticībā, apslacīti savās sirdīs un atsvabināti no ļaunās apziņas un mūsu miesu nomazgājuši ar tīru ūdeni. (Ebr.10:22)
-         Ticībā (pilnīgā paļāvībā, uzticoties) - Mt.21:22; Jēk.l:6
Un visu, ko jūs ticībā lūgsit, to jūs dabūsit. (Mt.21:22)
-         Sadraudzībā ar Jēzu
Ja jūs paliekat Manī un Mani vārdi paliek jūsos, jūs varēsit lūgt ko gribat, tas jums notiks. (Jņ.15: 7)
-         Jēzus vārdā - Jņ.16:23-24; 14:13-14
Līdz šim jūs neko neesat lūguši Manā vārdā; lūdziet, tad jūs dabūsit, ka jūsu prieks būs pilnīgs. (Jņ.16:24)
-         Pēc Dieva prāta - 1.Jņ.5:14-15; Mt.26:39
Un šī paļāvība mums ir uz Viņu, ka Viņš klausa mūs, ja ko lūdzam pēc Viņa prāta. (1.Jņ.5: 14)
-         Ar tīriem mērķiem (attīrīti no grēka, ne egoistiski)
Jums nav, tāpēc ka jūs nelūdzat Dievu. Jūs lūdzat un nedabūjat, tāpēc ka ar ļaunām sirdīm lūdzat, lai to šķiestu savās kārībās. (Jēk.4: 2-3)
-         Ar paceltu dvēseli
Uz Tevi, Kungs, es paceļu savu dvēseli. (Ps.25:1)
-         Vienkārši, bez daudzvārdības
Bet, Dievu lūdzot, nepļāpājiet kā pagāni; jo tie domā, ka tie savas pļāpāšanas dēļ taps uzklausīti. Tad nu netopiet tiem līdzīgi; jo jūsu Tēvs jau zina, ko jums vajag, pirms jūs Viņu lūdzat. (Mt.6:7-8)
-         Ar sirds pazemību
Jo katrs, kas pats paaugstinās, taps pazemots, bet, kas pats pazemojas, taps paaugstināts. (Lk.18: 14)
-         Nepagurstot
... tiem aizvien būs Dievu lūgt un nebūs pagurt. (Lk.18: 1)
-         Pastāvīgi (ik brīdi – Ef.6:18, dienu un nakti – l.Tim.5:5, modri - 1.Pēt.4:7)
Esiet pastāvīgi lūgšanās, esiet ar tām nomodā ar pateicību. (Kol.4:2)
-         Neatlaidīgi
Esiet dedzīgi garā ... priecīgi cerībā, pacietīgi bēdās, neatlaidīgi savās lūgšanās. (Rom.12:11-12)
-         Karsti, dedzīgi (no visas sirds - 1.Tes.3:10)
Savās miesas dienās ar stipru balsi un asarām Viņš (Kristus) ir raidījis daudz karstu lūgšanu pie Tā, kas Viņu varēja izglābt no nāves, un ir ticis atpestīts no bailēm. (Ebr.5:7)
-         Slavējot savu Kungu (ar priecīgu prātu, pateicībā - Ebr.13:15; Ps.95:1-3)
Esiet priecīgi vienumēr, lūdziet bez mitēšanās Dievu. Par visu esiet pateicīgi! Jo tāda ir Dieva griba Kristū Jēzū attiecībā uz jums. (1.Tes.5:l6-l8)
-         Ar gavēšanu (īpašos gadījumos) - Mt.6:16-17; Apd.14:23

Karlo Kareto lūgsna

Mans Tēvs, es uzticos Tev.
Dari ar mani, ko gribi.
Lai Tu darītu ar mani ko darīdams, es pateicos Tev.
Es esmu gatavs uz visu, es pieņemu visu.
Lai tikai Tava griba piepildās rnanī un visos Tavos radījumos,
tad es ne pēc kā vairāk neilgojos, mans Dievs.
Tavās rokās es ielieku savu dvēseli; es atdodu Tev visu, mans Dievs,
ar visu savas sirds mīlestību, jo es Tevi mīlu,
un tādēļ, ka šī rnīlestība skubina nodoties Tev,
likt sevi Tavās rokās bez mēra, ar bezrobežu paļāvību,
jo Tu esi mans Dievs Tēvs.

Dievbijīgi vīri par lūgšanu
-         Ir kaut kas labāks par tavu darbību - lūgšana. Ir kaut kas, kas pārliecina spēcīgāk nekā tavas runas - mīlestība. (Karlo Kareto)
-         Mūsdienās pasaulē vareni ir tie cilvēki, kas lūdz. Es ar to nedomāju tos, kas runā par lūgšanu, kā arī tos, kuri prot izskaidrot lūgšanu, bet tos, kuri atrod laiku lūgšanai. Viņi ir ļoti aizņemti, un viņiem laiks tāpat "jāatrauj" kaut kam citam. Tas cits arī ir svarīgs - ļoti svarīgs un steidzams, bet tomēr mazāk svarīgs un mazāk steidzams kā lūgšana. (S.D.Gordons)
-         Lūgšana nav mēģinājums mainīt Dieva prātu. Patiesa lūgšana ir sadraudzība ar Dievu. Ar to mēs izsakām savu uzticēšanos Viņam, izzinām Viņa prātu svarīgu lēmumu pieņemšanā, pakļaujamies Viņa gribai, Viņa vārdā stājamies pretī sātana centieniem izjaukt Dieva nodomus cilvēka dzīvē. {Leits Semjuels)
-         Mums jālūdz tad, kad esam uz to noskaņoti, jo būtu grēks palaist garām tik jauku iespēju. Mums jālūdz arī tad, kad neesam tam gatavi, jo būtu bīstami palikt tik draudīgos apstākļos. (Č.H.Sperdžens)
-         Lai ietu pie Dieva, nav vajadzīga ne kāda māksla, ne zinātne, bet vienīgi sirds - apņēmības pilna kalpot vienīgi Viņam un Viņa dēļ, un mīlēt tikai Viņu. Lai būtu kopā ar Dievu, nav obligāti vienmēr atrasties baznīcā. Mēs varam izveidot lūgšanu telpu savā sirdī, kurā laiku pa laikam varam ieiet, lai sarunātos ar Viņu pacietībā, pazemībā un mīlestībā. Ikviens ir spējigs uz šādu intīmu sarunu ar Dievu, cits vairāk, cits mazāk. Viņš zina, cik katrs no mums spēj. Tad nu sāksim. (Brālis Lorencs, 17.gs.)
-         Turiet noteiktu lūgšanas laiku, noteiktu gavēni miesai un noteiktu sarunu ar savu sirdsapziņu; kārtība ir nepanesama ļaunajam, un tas paņem to, kas no viņas atkāpjas. Nekad nav jāatliek lūgšana, ja to var uzsākt - darbā, aizmiegot, ceļā vai slimībā; nekad tā nav jāpārtrauc, ja vien nedarām to, kas ir netīkams Dievam. (Jānis Pakāpnieks, 1.gs.)
-         Tie, kuri ir uzticīgi Jēzum, nekavēsies atdot Viņam savu labāko laiku! Bet, lai arī kādu laiku jūs veltītu Viņam (rītu vai vakaru), tam jābūt nesteidzīgam, kvalitatīvam laikam - regulāram ik dienas! (Deivids Vilkersons)

Tad nu es pamācu tevi vispirms turēt lūgšanas, pielūgšanas, aizlūgšanas, pateicības lūgšanas par visiem cilvēkiem. (1.Tim.2: l)

LŪŠANU VEIDI:
Balss lūgšanas formas (vārdos vai dziesmā)
-         Liturģiskā lūgšana (dievkalpojums, stundu lūgšanas)
-         Iepriekšformulētā lūgšana: kopīga vai personiska ("Mūsu Tēvs", psalmi, litānija, atsevišķu personu uzrakstīta lūgšana)
-         Brīvā lūgšana: personiska vai kopīga
-         Šautru lūgšana (piem.: Kungs, izglāb! Kungs, svētī!)

Klusuma lūgšana (bezvārdu lūgšana)
Manas acis mostas agri, vēl pirms sardzes maiņas, lai pārdomātu Tavu vārdu. (Ps.119:148) Esi kluss tā Kunga priekša un gaidi uz Viņu. (Ps.37: 7)
Pārdomājiet klusībā savās sirdis, kad esat jau savās guļasvietās, un klusiet! (Ps.4:5)
-         Apceres lūgšana (pārdomāšana, meditācija)
-         Sirds lūgšana (kontemplācija)
-         Lūgšana ar nopūtām (gaviles, vaimanas)
Bez lam ari Gars nāk palīgā mūsu nespēkam; jo mēs nezinām, ko mums būs lūgt un kā; bet pats Gars aizlūdz par mums ar bezvārdu nopūtām. (Rom.8:26)

Lūgšana mēlēs (jeb valodās - ar vārdiem, kurus dod izrunāt Svētais Gars) - 1.Kor.14:2-5, 13-19

No kā veidojas lūgšana?
(lūgšanas sastāvdaļas)
-         Slavēšana un pielūgsme
Nesīsim tad caur Viņu slavas upuri Dievam vienumēr, tas ir, lūpu augli, kas Viņa vārdu slavē. (Ebr.13:15)
-         Pateicība
Pateicieties vienumēr un par visu Dievam Tēvam mūsu Kunga Jēzus Kristus vārdā. (Ef.5:20)
-         Grēku nožēla
Apžēlojies par mani, ak Dievs, savā žēlastībā, izdzēs manus pārkāpumus savā lielajā apžēlošanā! (Ps.51:3)
-         Lūgumi un piesaukšana
Klausi manu balsi, Kungs, pēc savas žēlastības, iedves man jaunu dzīvību un atspirdzini mani ... (Ps.119:149)
-         Aizlūgšana
Izsūdziet cits citam savus grēkus un aizlūdziet cits par citu, ka topat dziedināti. Daudz spēj taisna cilvēka lūgšana, darbodamās savā spēkā. (Jēk.5:16)

Par lūgšanu pozām Bībelē
-         Stāvot - 1.Ķēn.8:22; Mk.11:22
-         Ceļos - Apd.20:36; Ps.95:6
-         Sēdot važās - Apd.16:25
-         Krītot pie zemes - 4.M.16:22; Mt.26:39
-         Paceltām rokām - Ps.28:2; 1.Tim.2:8

Lūgšana:
Kungs, mūsu Dievs! Mēs Tevi lūdzam: uzklausi mūs žēlīgi un piešķiri lūgšanas garu, ka saņemam palīdzību Tavā patvērumā caur Tavu Dēlu Jēzu Kristu, mūsu Kungu, kurš ar Tevi vienots Svētajā Garā dzīvo un valda mūžīgi. Āmen!


IKDIENAS LŪGŠANAS
(pēc Žana Plijā)
Cildiniet to Kungu, mūsu Dievu! Krītiet ceļos Viņa kāju pamesla priekšā!
Tiešām Viņš ir svēts! (Ps.99:5)
Ieiešana Dieva klātbūtnē
Dieva Tēva, Dēla, un Svētā Gara vārdā. Āmen.
Slavēts lai ir tā Kunga vārds tagad un mūžīgi.
Mūsu palīdzība ir tā Kunga vārdā, kas radījis debesis un zemi. (Ps.124:8)
Ak dzīvais Dievs - Tēvs, Dēls un Svētais Gars - Tu esi mans Dievs.
Es meklēju Tevi, pēc Tevis slāpst mana dvēsele.
Pēc Tevis tvīkst mana miesa kā sausa un izkaltusi zeme bez ūdens. (Ps.63:2)
Kungs, liec man saskatīt Tavu gaismu un patiesību.
Lai tās mani vada uz Tavu svēto kalnu un aizved mani Tavā mājoklī. (Ps.43:3)
Kungs, es stāvu Tavā priekšā, gatavs pildīt Tavu gribu.
Es pievēršos Tev. Lai Tev patīk manas mutes valoda un manas sirds domas. (Ps.19:15)
Es vēršu visas savas domas uz Tevi.

Lūgšana Svētajam Garam
Kungs Jēzu, bez Tevis mēs nekā nespējam. (Jņ.15:5) Bet Tu esi apsolījis
mums sūtīt Spēka un Patiesības Garu, kas Tevi pagodina. (Jņ.15:26)
Jēzu, mans Pestītāj, dāvā man tagad lūgšanas Garu!
Dod man Tava Mīlestības Gara svaidījumu.
Kungs Svētais Gars, es lūdzu: Visaugstākā Dieva Dāvana, nāc manī.
Gudrības un saprāta Gars, nāc manī. Pazemības Gars, nāc manī.
Nāc un liec, lai es pielūdzu Dievu garā un patiesībā. (Jņ.4:23)
Jēzu, es uzticos Tavam Vārdam un Tavam spēkam.
Man nepieciešama Tava dziļā un uzvarošā ticība. Palīdzi man manā neticībā!
Liec man dzīvot dedzīgā ticībā caur Tevi un Tev.
Paldies, Kungs, par žēlastībām, kuras Tu man dāvā.

Dieva piesaukšana un grēku nožēla
Uz Tevi, Kungs, es paceļu savu dvēseli. (Ps.25:1)
Uzklausi manas skaļās lūgšanas balsi, kad es Tevi piesaucu,
kad es paceļu savas rokas pret Tavu svēto mājokli. (Ps.28:2)
Es nāku Tava troņa priekšā tāds, kāds es esmu.
Mazgā mani, Kungs, mans Dievs. Šķīstī mani Tava Gara spēkā
un Jēzus Asinīs. Apžēlojies par mani!
Kungs, dari mau zināmus Tavus ceļus. Māci man dzīvot, kā Tu vēlies.
Mīlēt tā, kā Tu vēlies, lai es Tevi mīlētu.
Lai Tava uzticība mani vada, uz Tevi es paļaujos.
Nepiemini vairs manus grēkus un pārkāpumus, bet piemini mani
pēc savas žēlastības savā lielajā laipnībā, ak Kungs! (Ps.25:4-7)

Slavēšana un pateicība
Kungs, atdari manas lūpas, lai mana mute teic Tavu slavu! (Ps.51:17)
Es slavēju Tevi, mans Dievs, par šo jauno dienu. Es esmu pateicīgs
par to, ka dzīvoju, ka varu piecelties, staigāt, elpot un runāt.
Esi slavēts, Kungs, par manu sirdi, kura pukst bez apstājas kopš dzimšanas.
Esi slavēts par manām acīm, kas skata gaismu un Tavas radības skaistumu.
Atdari manas acis, lai es skaidri saredzu Tava likuma brīnuma darbus. (Ps.119:18)
Esi slavēts, Kungs, par manām ausīm. Aizver tās visam, kas nenāk no Tevis.
Lai mana mēle cauru dienu stāsta par Tavu taisnīgumu! (Ps.71:24)
Lai tā nevis tiesā un nosoda, bet svētī, iedrošina un pamudina.
Paldies par manu miesu, dvēseli un garu. Paldies par manu tagadni un nākotni.
Es priecājos par Tavu mīlestību. Es ticu Tev, uzticos Tev, mūžīgais un labais Tēvs.
Slava Tev, Jēzu, mans Pestītāj, mans Miers un mans Prieks!
Tu esi manas dzīves Kungs.

Dienas veltīšana Dievam
Tēvs, es pateicos Tev par nakts atpūtu.
Paldies par laiku, ko Tu šodien man dāvā dzīvošanai.
Palīdzi man to neizšķiest veltīgos un neauglīgos darbos.
Es nododu Tavā ziņā visus savus nodomus. Lai īstenojas Tavs plāns
un Tava griba šai manai dienai. Tēvs, es gribu būt Tavs paklausīgais bērns.
Kungs Jēzu, iegremdē mani Tavā Garā un Tavā dzīvībā.
Pārņem manu būtni pilnībā! Staro caur mani, Tu, kas iemājo manī.
Dāvā man žēlastību saskaņot manas domas ar Tavējām,
palīdzi uzticīgi staigāt Tavus ceļus.
Slava Tev, Svētais Gars, mans padomdevēj, mana gaisma un mans spēks!
Dāvā, Kungs, man jaunu sirdi un jaunu skatienu.
Atjauno mani, uzturi manu miesu vingru un šķīstu.
Atjauno manu dvēseli, apgaismo manu garu.
Lai Dieva Gara miers, gudrība un spēks mani iedvesmo un vada!
Es gribu paklausīt Tavam Vārdam, mans Dievs, un dzīvot, Tevi slavēdams.
Paldies Tev, mans Kungs un mans Dievs! Āmen.