Tematiska studija
Septembris 2012
Septembris 2012
Redzi, agrākie
pavēstījumi ir piepildīti, Es jums dodu jaunus, un, pirms tie piepildās, Es
jums tos pasludinu. Es vadīšu aklus pa ceļiem, ko tie agrāk nepazina, pa tekām,
kas tiem bija svešas; Es darīšu tumsību viņu acīm par gaismu un nelīdzenumu par
līdzenu ceļu. To visu Es darīšu un no tā neatkāpšos. (Jes.42:9,16)
(Dievs) grib, lai visi cilvēki tiek izglābti un nāk pie patiesības atziņas. Jo ir viens Dievs, kā arī viens starpnieks starp Dievu un cilvēkiem - cilvēks Kristus Jēzus, kas Sevi pašu ir nodevis par atpirkuma maksu par visiem. (1.Tim.2:4-6)
Neviens cilvēks netop taisnots pēc bauslības darbiem, bet ticībā Jēzum Kristum... (Gal.2:16)
No tumsas – gaismā: Dieva plāns dumpinieku glābšanai
Jo Dievs, kas ir sacījis, lai gaisma aust no tumsības, ir atspīdējis mūsu sirdīs, lai dotu Dieva godības atziņas gaismu Kristus vaigā. (2.Kor.4:6)
Bet, kad laiks bija piepildījies, tad Dievs sūtīja Savu Dēlu, dzimušu no sievas, noliktu zem bauslības, lai izpirktu tos, pār kuriem valdīja bauslība, ka mēs iegūtu bērnu tiesības. (Gal.4:4-5)
Viņš mūs ir izrāvis no tumsības varas un pārcēlis Sava mīļā Dēla valstībā, kurā mums dota pestīšana, grēku piedošana. (Kol.1:13-14)
Tas (Jēzus) bija patiesais gaišums,
kas nāca pasaulē, kas apgaismo ikvienu cilvēku. Viņš bija pasaulē, un pasaule
caur Viņu radusies, bet pasaule Viņu nepazina. Viņš nāca pie savējiem, bet tie
Viņu neuzņēma. Bet, cik Viņu uzņēma, tiem Viņš deva varu kļūt par
Dieva bērniem, tiem, kas tic Viņa Vārdam. (Jņ.1:9-12)
Bet šī ir tā tiesa, ka gaisma ir nākusi pasaulē, bet cilvēkiem tumsība ir bijusi mīļāka par gaismu, tāpēc ka viņu darbi bija ļauni. (Jņ.3:19)
GLĀBJOŠĀ MĪLESTĪBA
Jo tik ļoti Dievs pasauli mīlējis, ka Viņš devis Savu vienpiedzimušo Dēlu, lai neviens, kas Viņam tic, nepazustu, bet dabūtu mūžīgo dzīvību. (Jņ.3:16)
Dievs savu telti ir uzcēlis mūsu vidū
Tā ir tik ielīksmojoša ziņa, ka nosaukta par Labo Vēsti.
Evaņģēlijs spēj apgriezt mūsu dzīvi kājām gaisā.
”Iesākumā bija Vārds
un Vārds bija pie Dieva,
Un Dievs bija Vārds.
Tas bija iesākumā pie Dieva.
No Viņa viss ir radies,
un bez Viņa nekas nav radies,
kas vien ir radīts.
Viņā bija dzīvība,
un dzīvība bija cilvēku gaisma.
Un gaisma spīd tumsībā,
bet tumsība to neuzņēma...
Taču tiem, kas Viņu uzņēma,
tiem, kas tic Viņa vārdam –
tiem Viņš deva varu kļūt par Dieva bērniem...
Un Vārds tapa miesa un dzīvoja starp mums. (Jņ.1)
Turpmāk zemes vēsture ir arī debesu vēsture.
Dievs ar cilvēku ir saistīti vienā liktenī.
Cilvēka intereses ir arī Dieva intereses.
Cilvēka mājas ir arī Dieva mājas.
(Karlo Kareto)
Dieva bērni ir
tie, kas tic Jēzum. Ticīgie ir saņēmuši žēlastību Jēzus nopelna dēļ, un Dievs
ir sūtījis Savu bērnu sirdīs Sava Dēla Garu.
Cilvēkiem, kas savā dzīvē grib piedzīvot Gara
spēku, Raksti māca: atsakies no visa savējā, kam esi pieķēries, no visām pūlēm,
ko veic savā spēkā, no visām ilūzijām, ka spēks no debesīm tev palīdzēs ar visu
tikt galā pašam. Bet nāc pie Jēzus kā pazudis grēcinieks – nāc tāds, kāds esi,
un noliec Viņa priekšā visu savu grēku un samaitātību.
Tad tu esi Dieva bērns, Jēzus ir tavs Brālis un Viņa Gars mājo tevī.
Tāds ir pestīšanas ceļš. Dieva Svētais Gars mums atklāj Jēzu kā Dieva Jēru, kas nes pasaules grēku. Gars apskaidro Jēzu cilvēku sirdīs tā, ka tie atrod Viņā glābiņu un patvērumu. Jā, mūsu vienīgais pestīšanas ceļš ir Jēzus vārdā un nopelnā.
Tāpēc cilvēks, kas nocietinās pret Svētā Gara
liecību par Jēzu, ir grimis visdziļākajā neticībā. Viņa stūrgalvīgā neticība
liedz tam grēku piedošanu (Mk.3:29). Šis grēks nav piedodams, jo savā neticībā
cilvēks atsakās nākt pie vienīgā Glābēja Jēzus.
Dieva Dēls Jēzus Kristus ir neaptverama mistērija visiem cilvēkiem. Nav neviens, kas pilnībā spētu apjaust Viņa personas noslēpumu: kā tas iespējams, ka Viņš ir patiess Dievs, no Tēva mūžībā dzimis, un arī patiess Cilvēks, no jaunavas Marijas piedzimis? Vienīgais, kas visā pilnībā saprot šo noslēpumu, ir pats Dievs. Un tāpat vienīgi Dēls pilnībā pazīst Tēvu (Mt.11:27).
Mums jāsaprot kāda būtiska lieta: ja gribam
iepazīt Dievu, mums jāiet pie Dēla. Daudzi to nesaprot un saka: es ticu Dievam!
Taču es šaubos, vai Jēzus tiešām ir Dieva Dēls. Kas šādi runā, rūgti maldās. Ja
cilvēks nav iepazinis Jēzu, viņa ticība ir pievērsta nevis patiesajam Dievam,
bet gan elkam, ko radījusi cilvēka fantāzija.
Dzīvības vārti ir šauri. Tu netopi glābts citādi, kā vien izlīgstot ar Dievu par savas dzīves grēkiem. Tu nevari nonākt mājās pie Dieva, ja netici savam Glābējam Jēzum. Neviens netop glābts, ja nav piedzimis no augšienes un saņēmis savai sirdij jaunu gaismu un vēlmi darīt labu. Taču mūsu vecais cilvēks, mūsu nekrietnā miesa, šos nosacījumus negrib pieņemt. Tādēļ arī dzīvības vārti ir tik šauri. Un Jēzus apgalvo: tos atrod tikai nedaudzi. (K.F. Vislofs)
Nav svarīgi, ka jums ir kaut kāda ticība, bet
gan īstā ticība, ar kuru iespējams dzīvot arī tad, kad kļūst ļoti tumšs, un kas
dod patvērumu arī lielos kārdinājumos.
Ir tikai viena īsta ticība, ar kuru var īsteni dzīvot un īsteni mirt: tā ir ticība Kungam Jēzum Kristum, Dieva Dēlam. Par Dievu var diskutēt stundām ilgi. Vienam ir tāds priekšstats par Dievu, citam citāds. Bet Jēzus nav nekāds diskusiju priekšmets. Vienīgi ticība Jēzum, Dieva Dēlam, ir glābjoša un svētu daroša ticība.
Tuvāko simts gadu laikā jūs būsiet mūžībā. Un
tad viss būs atkarīgs no tā, vai jūs būsiet iepazinis Jēzu. “Kam ir Dieva Dēls”
– klausieties: IR! “tam ir dzīvība” – šeit un mūžībā! “Kam Dieva Dēla nav, tam
nav dzīvības.” Bez Viņa dzīve ir nožēlojama.
Dievs ir apslēpts Dievs. Un bez Jēzus mēs par Dievu neko nezinām! Jēzus ir Dieva atklāsme. Jēzū Dievs ir nācis pie mums. Bez Jēzus es par Dievu nezinātu neko.
Jūs runājat par “mīļo” Dievu. Bībele tā
nesaka. Bībele daudz vairāk runā tā: “Briesmīgi ir krist dzīvā Dieva rokās!”
Man liekas, tā ir mūslaiku lielākā muļķība, ka vairs nebaidās no Dieva dusmām.
Mēs taču visi esam grēkojuši!
Jēzus ir Dieva glābjošā mīlestība. “Dievs grib, lai visi cilvēki tiek izglābti.” Bet Viņš nevar būt netaisns. Viņš nevar klusēt par grēku! Un tāpēc Viņš devis savu Dēlu glābšanai, salīdzināšanai.
Redziet, kamēr jūs neesat atraduši Jēzu, jūs
atrodaties zem Dieva dusmām, kaut arī jūs to nemanāt, pat noliedzat. Bez Jēzus
Dieva tiesā es eju bojā. Bez Jēzus man sirdī nav miera. Bez Jēzus es nevaru
mirt bez nāves bailēm. Bez Jēzus es aizeju mūžīgā pazušanā. Bet ja atrodos zem
Jēzus krusta, es esmu paslēpts. Es drīkstu zināt, ka Viņš ir mans
salīdzinātājs. Viņš ir mans Glābējs! Jēzus ir Dieva glābjošā mīlestība. (Vilhelms Bušs)
Ticība ir praktiskās
kristietības pats kodols. Tā ir cilvēka reakcija uz Dieva iniciatīvu.
Svētais Gars ieliek sirdī patiesību par Kristu. Pār tevi atspīdēja Dieva
gaisma, un tu izlēmi pakļaut savu gribu Kristum. Tā bija tava izvēle. Atbilde
uz Dieva aicinājumu. Laika gaitā lēmums pāraug attieksmē – tieksmē vienmēr būt
gatavam pozitīvi atbildēt uz Dieva vārdu.
Ticība sākas ar Dievu. Es atbildu. Tad seko
trešais elements – manas attiecības ar Dievu. Viņš runā, es atbildu, un mēs
sākam iepazīt viens otru. Jo labāk Viņu pazīšu, jo vieglāk paklausīt Viņam.
Ticība iet pāri aizai, vedot pie neredzamā, uz ko ceram.
Tā ir “stipra paļaušanās uz to, kas cerams, pārliecība par neredzamām lietām” (Ebr.11:1). Tātad ticība ir līdzeklis, ar kura palīdzību kristieši darbojas ārpus laika un telpas, tā palīdzot piepildīties citādā veidā nerealizējamām cerībām.
(Džons Vaits)
Vienīgi Jēzus var tikt galā ar mūsu dzīves lielākajām problēmām. Katram tās ir savas. Tomēr
lielākā mūsu dzīves problēma ir mūsu vaina Dieva priekšā.
Kāpēc ļaudis nevar būt īsti priecīgi un
laimīgi? Nevar, jo viņi velk aiz sevis grēku važu. Tā ir milzīgi gara. Arī tad,
ja nav redzama. Un to viņiem neviens nevar atņemt. Jēzus vienīgais ir tas, kurš
var tikt galā ar mūsu dzīves lielāko problēmu. Viņš manu grēku dēļ ir miris.
Mirstot Viņš par tiem samaksāja. Tādēļ Viņš ir spējīgs atņemt šo važu. Viņš vienīgais
to var! Bet viss atkarīgs no tā, ka jūs Viņu iepazīstat.
Kādēļ es dzīvoju? Jautājums par dzīves jēgu. Un tas ir milzīgi svarīgs tāpēc, ka mums ir tikai viena vienīga dzīve. Ja tā ir zaudēta, zaudēta ir visa mūžība.
Cilvēku par cilvēku dara tas, ka viņš jautā:
“Kādēļ es esmu šeit? Kādēļ esmu cilvēks? Kādēļ dzīvoju?” Un atbildes nedrīkst
būt paviršas vai pārsteidzīgas, kas jautājumu tikai atliek, atbīda malā. Jo
Bībelē atrodams kāds vārds, kurš spiežas caur un cauri: “Cilvēkam nolikts
vienreiz mirt, bet pēc tam Dieva tiesa.”
Tikai viens vienīgs var mums pateikt, kādēļ mēs dzīvojam. Un tas ir Tas, kas mūs dzīvē saucis, kas mūs radījis – Dievs. Bībeles atbilde ir: Dievs mūs radījis, lai mēs kļūtu Viņa bērni! Bērni, kas ar Viņu runā un ar kuriem Viņš var runāt, kas Viņu mīl un kurus Viņš mīl. No dabas mēs neesam Dieva bērni. Modernais cilvēks par Dievu neinteresējas. Bet tad jau Viņa aicinājums – būt cilvēkam – ir kļūda!
Visu jautājumu jautājums ir: “Kā lai es kļūstu par dzīvā Dieva bērnu?” Atbildi es varu gūt tikai atklāsmes ceļā. Bībele saka: vienīgi caur Jēzu! “Cik Viņu uzņēma, tiem Viņš deva varu kļūt par Dieva bērniem.” Tikai uzņēmuši Jēzu, jūs esat atraduši savas dzīves jēgu. Tikai tad!
Būt kristietim nenozīmē vienkārši būt
kristītam un iesvētītam vai arī maksāt baznīcas nodokli. Kristietim būt nozīmē
piedzīvot eksistences pārmaiņu, būt izrautam no visas tumsības varas un nonākt
būtiski jaunā stāvoklī, būt pakļautam jaunam Kungam. (Vilhelms Bušs)
Ja ir tikai ideja par Kristu, mācības sistēma, vispārēja reliģiska atziņa par žēlastību vai grēku
piedošanu, tad sekošana Kristum nav nepieciešama un to pat izslēdz. Ar ideju
cilvēks ir atziņas, jūsmošanas vai īstenošanas, bet nekad personīgas,
paklausīgas sekošanas Kristum attiecībās. Kristietība, kurā ir tikai Dievs
Tēvs, bet nevis dzīvais Dieva Dēls Kristus, atceļ sekošanu Viņam.
Neviens cilvēks nevar pats brīvi izvēlēties šo
sekošanu, bez Jēzus aicinājuma. Neviens nevar pats sevi aicināt, ne arī pats
radīt sekošanas noteikumus (Lk.9:57-62). Palikšana vecajā stāvoklī un sekošana
Kristum viena otru izslēdz. Jēzus ir Kristus, un tāpēc no paša sākuma parāda,
ka Viņa vārdi nav nekāda mācība, bet jaunas eksistences radīšana. Tagad ticēt
vairs nenozīmē klusībā gaidīt, bet iet kopā ar Kristu, iepazīt savu Kungu, kura
rokās jāieliek visa dzīve. (Dītrihs Bonhēfers)
Dievs ir tepat
Mājās! Manās un tavās mājās.
Tā kā Dievs ir apslēpts, neviens Viņu neredz.
Tomēr visi Viņu meklē, jo ikvienā mīt liela vēlēšanās Dievu ieraudzīt.
Tas ir tik interesanti!
Māte Terēze iziet ielās, sniedz mierinājumu mirstošajam.
Pasaule uz brīdi apstājas: tā Kalkutas ielās redz Dievu staigājam.
Ko darīja brālis Rožē? Viņš mīlēja jauniešus.
Viņi to sajuta, un tas bija sākums Tezē piedzīvojumam.
Dievs atklājas visur, kur kāds ciena dzīvību,
vēlas gaismu un cenšas mīlēt.
Ikreiz, kad tu iestājies par dzīvību, tu mīli un no tavas rīcības izplūst Dievs.
Rīkojoties tā, kā rīkotos Jēzus, tu atbrīvo Dievu no neredzamā plīvuriem
un dari Viņu redzamu cilvēku ceļos.
Ticība ir darbs, nevis nebeidzamas runas.
Cerība ir gaismas žests, nevis naivs sentiments.
Mīlestība ir notikums.
(Karlo Kareto)
Tēva atklāsme Dēlā
Tad Jēzus atkal runāja uz viņiem, sacīdams: "ES ESMU pasaules gaisma; kas seko Man, tas patiesi nestaigās tumsībā, bet tam būs dzīvības gaisma." (Jņ.8:12)
Jo Viņš ir neredzamā Dieva attēls, visas radības pirmdzimtais; Viņā radītas visas lietas debesīs un virs zemes, redzamās un neredzamās, gan troņi, gan kundzības, gan valdības, gan varas. Viss ir radīts caur Viņu un uz Viņu, bet Viņš pats ir pirms visa, un viss pastāv Viņā. (Kol.1:15-17)
(Dievs) grib, lai visi cilvēki tiek izglābti un nāk pie patiesības atziņas. Jo ir viens Dievs, kā arī viens starpnieks starp Dievu un cilvēkiem - cilvēks Kristus Jēzus, kas Sevi pašu ir nodevis par atpirkuma maksu par visiem. (1.Tim.2:4-6)
Neviens cilvēks netop taisnots pēc bauslības darbiem, bet ticībā Jēzum Kristum... (Gal.2:16)
Jo Dievs, kas ir sacījis, lai gaisma aust no tumsības, ir atspīdējis mūsu sirdīs, lai dotu Dieva godības atziņas gaismu Kristus vaigā. (2.Kor.4:6)
Bet, kad laiks bija piepildījies, tad Dievs sūtīja Savu Dēlu, dzimušu no sievas, noliktu zem bauslības, lai izpirktu tos, pār kuriem valdīja bauslība, ka mēs iegūtu bērnu tiesības. (Gal.4:4-5)
Viņš mūs ir izrāvis no tumsības varas un pārcēlis Sava mīļā Dēla valstībā, kurā mums dota pestīšana, grēku piedošana. (Kol.1:13-14)
Bet šī ir tā tiesa, ka gaisma ir nākusi pasaulē, bet cilvēkiem tumsība ir bijusi mīļāka par gaismu, tāpēc ka viņu darbi bija ļauni. (Jņ.3:19)
Jo tik ļoti Dievs pasauli mīlējis, ka Viņš devis Savu vienpiedzimušo Dēlu, lai neviens, kas Viņam tic, nepazustu, bet dabūtu mūžīgo dzīvību. (Jņ.3:16)
Tā ir tik ielīksmojoša ziņa, ka nosaukta par Labo Vēsti.
Evaņģēlijs spēj apgriezt mūsu dzīvi kājām gaisā.
”Iesākumā bija Vārds
un Vārds bija pie Dieva,
Un Dievs bija Vārds.
Tas bija iesākumā pie Dieva.
No Viņa viss ir radies,
un bez Viņa nekas nav radies,
kas vien ir radīts.
Viņā bija dzīvība,
un dzīvība bija cilvēku gaisma.
Un gaisma spīd tumsībā,
bet tumsība to neuzņēma...
Taču tiem, kas Viņu uzņēma,
tiem, kas tic Viņa vārdam –
tiem Viņš deva varu kļūt par Dieva bērniem...
Un Vārds tapa miesa un dzīvoja starp mums. (Jņ.1)
Turpmāk zemes vēsture ir arī debesu vēsture.
Dievs ar cilvēku ir saistīti vienā liktenī.
Cilvēka intereses ir arī Dieva intereses.
Cilvēka mājas ir arī Dieva mājas.
(Karlo Kareto)
Tad tu esi Dieva bērns, Jēzus ir tavs Brālis un Viņa Gars mājo tevī.
Tāds ir pestīšanas ceļš. Dieva Svētais Gars mums atklāj Jēzu kā Dieva Jēru, kas nes pasaules grēku. Gars apskaidro Jēzu cilvēku sirdīs tā, ka tie atrod Viņā glābiņu un patvērumu. Jā, mūsu vienīgais pestīšanas ceļš ir Jēzus vārdā un nopelnā.
Dieva Dēls Jēzus Kristus ir neaptverama mistērija visiem cilvēkiem. Nav neviens, kas pilnībā spētu apjaust Viņa personas noslēpumu: kā tas iespējams, ka Viņš ir patiess Dievs, no Tēva mūžībā dzimis, un arī patiess Cilvēks, no jaunavas Marijas piedzimis? Vienīgais, kas visā pilnībā saprot šo noslēpumu, ir pats Dievs. Un tāpat vienīgi Dēls pilnībā pazīst Tēvu (Mt.11:27).
Dzīvības vārti ir šauri. Tu netopi glābts citādi, kā vien izlīgstot ar Dievu par savas dzīves grēkiem. Tu nevari nonākt mājās pie Dieva, ja netici savam Glābējam Jēzum. Neviens netop glābts, ja nav piedzimis no augšienes un saņēmis savai sirdij jaunu gaismu un vēlmi darīt labu. Taču mūsu vecais cilvēks, mūsu nekrietnā miesa, šos nosacījumus negrib pieņemt. Tādēļ arī dzīvības vārti ir tik šauri. Un Jēzus apgalvo: tos atrod tikai nedaudzi. (K.F. Vislofs)
Ir tikai viena īsta ticība, ar kuru var īsteni dzīvot un īsteni mirt: tā ir ticība Kungam Jēzum Kristum, Dieva Dēlam. Par Dievu var diskutēt stundām ilgi. Vienam ir tāds priekšstats par Dievu, citam citāds. Bet Jēzus nav nekāds diskusiju priekšmets. Vienīgi ticība Jēzum, Dieva Dēlam, ir glābjoša un svētu daroša ticība.
Dievs ir apslēpts Dievs. Un bez Jēzus mēs par Dievu neko nezinām! Jēzus ir Dieva atklāsme. Jēzū Dievs ir nācis pie mums. Bez Jēzus es par Dievu nezinātu neko.
Jēzus ir Dieva glābjošā mīlestība. “Dievs grib, lai visi cilvēki tiek izglābti.” Bet Viņš nevar būt netaisns. Viņš nevar klusēt par grēku! Un tāpēc Viņš devis savu Dēlu glābšanai, salīdzināšanai.
Tā ir “stipra paļaušanās uz to, kas cerams, pārliecība par neredzamām lietām” (Ebr.11:1). Tātad ticība ir līdzeklis, ar kura palīdzību kristieši darbojas ārpus laika un telpas, tā palīdzot piepildīties citādā veidā nerealizējamām cerībām.
(Džons Vaits)
Kādēļ es dzīvoju? Jautājums par dzīves jēgu. Un tas ir milzīgi svarīgs tāpēc, ka mums ir tikai viena vienīga dzīve. Ja tā ir zaudēta, zaudēta ir visa mūžība.
Tikai viens vienīgs var mums pateikt, kādēļ mēs dzīvojam. Un tas ir Tas, kas mūs dzīvē saucis, kas mūs radījis – Dievs. Bībeles atbilde ir: Dievs mūs radījis, lai mēs kļūtu Viņa bērni! Bērni, kas ar Viņu runā un ar kuriem Viņš var runāt, kas Viņu mīl un kurus Viņš mīl. No dabas mēs neesam Dieva bērni. Modernais cilvēks par Dievu neinteresējas. Bet tad jau Viņa aicinājums – būt cilvēkam – ir kļūda!
Visu jautājumu jautājums ir: “Kā lai es kļūstu par dzīvā Dieva bērnu?” Atbildi es varu gūt tikai atklāsmes ceļā. Bībele saka: vienīgi caur Jēzu! “Cik Viņu uzņēma, tiem Viņš deva varu kļūt par Dieva bērniem.” Tikai uzņēmuši Jēzu, jūs esat atraduši savas dzīves jēgu. Tikai tad!
Mājās! Manās un tavās mājās.
Tā kā Dievs ir apslēpts, neviens Viņu neredz.
Tomēr visi Viņu meklē, jo ikvienā mīt liela vēlēšanās Dievu ieraudzīt.
Tas ir tik interesanti!
Māte Terēze iziet ielās, sniedz mierinājumu mirstošajam.
Pasaule uz brīdi apstājas: tā Kalkutas ielās redz Dievu staigājam.
Ko darīja brālis Rožē? Viņš mīlēja jauniešus.
Viņi to sajuta, un tas bija sākums Tezē piedzīvojumam.
Dievs atklājas visur, kur kāds ciena dzīvību,
vēlas gaismu un cenšas mīlēt.
Ikreiz, kad tu iestājies par dzīvību, tu mīli un no tavas rīcības izplūst Dievs.
Rīkojoties tā, kā rīkotos Jēzus, tu atbrīvo Dievu no neredzamā plīvuriem
un dari Viņu redzamu cilvēku ceļos.
Ticība ir darbs, nevis nebeidzamas runas.
Tad Jēzus atkal runāja uz viņiem, sacīdams: "ES ESMU pasaules gaisma; kas seko Man, tas patiesi nestaigās tumsībā, bet tam būs dzīvības gaisma." (Jņ.8:12)
Jo Viņš ir neredzamā Dieva attēls, visas radības pirmdzimtais; Viņā radītas visas lietas debesīs un virs zemes, redzamās un neredzamās, gan troņi, gan kundzības, gan valdības, gan varas. Viss ir radīts caur Viņu un uz Viņu, bet Viņš pats ir pirms visa, un viss pastāv Viņā. (Kol.1:15-17)
Ticiet gaismai, kamēr jums ir gaisma, ka jūs topat par gaismas bērniem! (Jņ.12:36)
Laimīgi ir tie ļaudis, kuri neuzticas paši sev un nepaļaujas uz miesu, bet uzticas Gaismai, kura mīt mūsos un ir uzvarējusi tumsu. Tie dzīvo ar apziņu par piederību Dievam, kurš “ir aicinājis no tumsas Savā brīnišķīgajā gaisma” (1.Pēt.2:9).
(Maikls Velss)
Ticība man liek pievienoties
šai dzīvības, gaismas un mīlestības Valstībai,
cerība mani turp vada, un mīlestība to atklāj.
Tā ir Valstība, kas mums sagatavota “kopš pasaules radīšanas” (Mt.25:34).
Valstība, kurā Kristus mūs “pārcēlis, atbrīvotus no tumsas varas” (Kol.1:13),
un “mūsu vārdi ir ierakstīti debesīs” (Lk.10:20).
Šī Valstība ir ne tik daudz kāda noteikta vieta, bet Persona – Jēzus.
No Viņa nāk vesela virkne ideālu pārmaiņu. Un Kristus ir visa centrā.
Viņš ir mans gans, kas vada. Un kāds, kurš izved gaismā.
Viņš ir padomdevējs. Viņš ir drošība.
Man ir jāizdara lēciens cerībā un jātic neiespējamā Dievam.
Mūsu vājums slēpjas apstāklī, ka raugāmies vienīgi uz sevi, vienmēr uz sevi.
Debesu Valstība nozīmē – Dievs ar mums.
Bet tas man neko neizsaka, ja es neesmu atklājis, ka Viņš ir dzīvs.
Kad spēju to saprast, man sākas mesiāniskais laiks. Viņa atnākšana.
Brīdis, kad apzinos Viņu – Pavisam Citādo.
Tas ir mīlestības laiks. Mīlestības šodiena.
(Karlo Kareto)
Jo no žēlastības jūs esat pestīti ticībā, un tas nav no jums, tā ir Dieva dāvana. Ne ar darbiem, lai neviens nelielītos. Jo mēs esam Viņa darbs, Kristū Jēzū radīti labiem darbiem, kurus Dievs iepriekš sagatavojis, lai mēs tajos dzīvotu. (Ef.2:8-10)
Bet Dievs, bagāts būdams žēlastībā, Savā lielajā mīlestībā, ar ko Viņš mūs ir mīlējis, arī mūs, kas savos pārkāpumos bijām miruši, darījis dzīvus līdz ar Kristu: žēlastībā jūs esat izglābti! (Ef.2:4-5)
Ticēt nozīmē spert soli žēlastībā. Tas nozīmē izglābšanos no dzīvības briesmām. Jāsper tikai viens solis. Bet šis solis nav nekāda bērnu spēle. Tas nozīmē saraut saites ar visu pagātni. Ir tikai jāatzīst savi pārkāpumi un ticībā jāpieņem Jēzus samaksa. Tikai tam, kam ir Dieva Dēls, ir dzīvība!
Speriet izšķirošo soli pāri robežai – Jēzus atplestajās rokās. (Vilhelms Bušs)
Ceļš uz ticību ved, paklausot Kristus aicinājumam. Tikai ticīgais ir paklausīgs, un tikai paklausīgais tic. Vispirms ir ticība un tikai tad – paklausība. Bet tās nedrīkst būt atrautas viena no otras. Ticība eksistē tikai paklausībā. Tāpat kā paklausība ir ticības sekas, tā paklausība ir arī ticības priekšnoteikums. Tikai paklausīgais tic. Pavēlei ir jāpaklausa, lai varētu ticēt.
(Maikls Velss)
Ļoti svarīgi ir būt uz pareizā ceļa.
Gadiem ilgi tu esi centies kļūt labāks, bet neesi spējis.
Kāpēc? Tāpēc ka pareizā izvēle nebija kļūt labākam.
Pareizā izvēle bija padoties un uzticēties Jēzum.
Tiklīdz saskatīsi starpību, sapratīsi,
kāpēc Dievs tev ļāva piedzīvot sakāvi.
Centieni pārvarēt miesu saviem spēkiem lemti neveiksmei.
Bet Dieva spēks mūsu “nespēkā varens parādās”.
Tā bija Dieva griba, lai tu tiktu sakauts un atklātu Viņa spēku.
Viņa gala mērķis bija atklāsme par Kristu tevī – godības cerību.
(Maikls Velss)
Viņš ir Savas miesas, proti, draudzes, galva, sākums, pirmdzimtais starp mirušiem, lai starp mirušiem būtu pats pirmais. Jo visai Dieva pilnībai labpatika iemājot Viņā, lai caur Viņu un uz Viņu salīdzinātu visu, nodibinot ar Viņa krusta asinīm visu starpā mieru - gan debesīs, gan virs zemes. (Kol.1:18-20)
Tad nu mums, ticībā taisnotiem, ir miers ar Dievu caur mūsu Kungu Jēzu Kristu. (Rom.5:1)
Bet tagad jūs esat Kristū Jēzū; jūs, kas kādreiz bijāt tālu, Kristus asinīs esat kļuvuši tuvi. Jo Viņš ir mūsu miers: Viņš abus darījis par vienu un noārdījis starpsienu, kas mūs šķīra, proti, ienaidu ... Un atnācis pasludināja mieru jums, kas bijāt tālu, un tiem, kas bija tuvu, jo caur Viņu gan mums, gan viņiem ir dota pieeja pie Tēva vienā Garā. (Ef.2:13-14, 17-18)
Un mūsu sadraudzība ir ar Tēvu un Viņa Dēlu Jēzu Kristu. (1.Jņ.1:3)
Es kļūstu kā bērns un varu Debesu Tēvam uzticēties. Viņš visu dara pareizi. Man nav vairs nekādu jautājumu. (Vilhelms Bušs)
Netveramā pārvērtība tevī, būtības pārveidošanās turpinās visu dzīvi. Katru dienu tā padara par Dieva šodienu. Šī pārvērtība ir tavas augšāmcelšanās sākums jau uz zemes, tā ir iesākums dzīvei, kas nekad nebeigsies.
Tas ir izbrīns par Mīlestību, kam nav ne sākuma, ne beigu. (Brālis Rožē no Tezē)
Pavadiet ar Viņu kaut vai piecpadsmit minūtes,
un jūs nepaliksiet nemainīts.
Mans gars tiek pabarots Viņa sadraudzībā,
un no manas iekšējās būtnes plūdīs dzīvā ūdens straumes.
Ja es noraidu Viņa aicinājumu uz sadraudzību, zaudētājs esmu es
un piedzīvoju badu savās visdziļākajās vajadzībās.
Es kļūstu truls, skeptisks un cinisks.
Meklēt Viņu nozīmē meklēt dzīvību.
Atrast Viņu nozīmē atrast dzīvību.
Dzīvot Viņā nozīmē patiesi dzīvot šo dzīvi.
Es pateicos par visu, kas mani virza uz Viņu!
(Maikls Velss)
Viņā mājo visa Dieva pilnība miesā, un Viņā arī jūs esat kļuvuši pilnīgi ..., Kristū apgraizīti, un tā tikuši vaļā no savas grēcīgās dabas, kristībā līdz ar Viņu aprakti un Viņā līdzi uzmodināti, ticēdami Dieva spēkam, kas Viņu uzmodinājis no miroņiem. Jūs, kas bijāt miruši savos pārkāpumos un savā neapgraizīšanā, Viņš līdz ar to darījis dzīvus, piedodams mums mūsu pārkāpumus; Viņš izdeldējis pret mums vērsto parādu rakstu ar visām tā prasībām un paņēmis to no mūsu vidus, pienaglodams pie krusta. Tā Viņš atbruņojis visas pretvaras, tās atklāti kaunā likdams un Kristū uzvaru svinēdams pār viņām. (Kol.2:9-15)
Viņš uznesa mūsu grēkus Savā miesā pie staba, lai mēs, grēkiem miruši, dzīvotu taisnībai; ar Viņa brūcēm jūs esat dziedināti. Jo jūs maldījāties kā avis, bet tagad jūs esat atgriezti pie sava dvēseļu Gana un Sarga. (1.Pēt.2:24-25)
Kas ir pasaules uzvarētājs? Tikai tas, kas tic, ka Jēzus ir Dieva Dēls. (1.Jņ.5: 5)
Ir astoņi principi, kā pārliecināties, vai Viņš ir mans Kungs:
1) kad paklausu Svētā Gara pamudinājumiem bez vilcināšanās un iebildēm;
2) kad esmu nodevies Viņa gribas pildīšanai, pat pirms to zinu;
3) kad esmu gatavs kalpot Viņam bez nosacījumiem;
4) kad atzīstu Viņa īpašuma tiesības uz visu manu dzīvi un manu mantu;
5) kad vēlos vairāk patikt Viņam nekā cilvēkiem;
6) kad skatos uz Viņu kā visu manu vajadzību un vēlmju Avotu;
7) kad pārvēršu savas grūtības un neveiksmes par iespējām garīgi augt;
8) kad iepazīt Viņu tuvāk kļūst par manas dzīves nepieciešamību.
Tā dzīvojot, tu atklāsi, ka nemanot esi sācis kalpot citiem Kristus vārdā (Mt.25:40). Jo patiesībā Dievs mums dod kaut ko tāpēc, lai mēs to atdotu Viņa dēļ.
(Čārlzs Stenlijs)
Svētdzīve uz zemes ir pastāvīga mājošana Kristū. Kristieši apstājas savā attīstībā, ja viņu dzīvei trūkst koncentrēšanās, ja interešu un darbošanas dažādība un izkliedēta uzmanība padara to trulu un neasu. Laulība, bērni, grēks, citi ļaudis, aicinājums un neveiksmes – tas viss iegūst tādu pašu vērtību kā Kristus. Cilvēka būtnes augstākā daļa ir sirds, un tā ir radīta tikai vienam iemītniekam – Jēzum. Līdzko padarām ko citu līdzvērtīgu Kristum, lai arī cik labs tas liktos, mūsu garu nekavējoties aizēno mākonis. Mēs jūtamies sakauti, dusmīgi, izbijušies.
Tā ir viena vienīga lieta – vērst uzmanību uz Jēzu vai pašam uz sevi.
Jo tieši tas tavu ikdienu pārvērtīs vai nu par neaprakstāmu prieku,
vai arī par neciešamām elles mokām.
Viņu redzēt ir ticība, bet Viņu neredzēt – neticība.
Mēs varam uzzināt, kas ir vissvarīgākais kristieša dzīvē pēc tā,
cik neatlaidīgi ienaidnieks cenšas mūs no tā novērst.
Esmu jutis visu ienaidnieka spēku, kad vēlējos vienu – domāt par Jēzu.
Vienkārši atgulties un skatīties uz Jēzu.
Kāpēc? Tāpēc, ka Viņa tuvība pārvar visu.
Un tas ir tik vienkārši, ka to var jebkurš cilvēks.
(Maikls Velss)
Jūs tagad vairs neesat svešinieki un piedzīvotāji, bet vienas valsts pilsoņi ar svētajiem un Dieva saime, nams, uzcelts uz apustuļu un praviešu pamata, kura stūra akmens ir Kristus Jēzus. Viņā visa celtne, kopā salaista, aug par svētu templi Tam Kungam. Un Viņā arī jūs līdzi tiekat uzcelti par Dieva mājokli Garā.
(Ef.2:19-22)
Jo citu pamatu neviens nevar likt kā to, kas jau ir likts, proti, Jēzus Kristus. (1.Kor.3:11)
Un, ja kāds krīt grēkā, tad mums ir aizstāvis Tēva priekšā - Jēzus Kristus, kas ir taisns. Viņš ir mūsu grēku izpircējs, ne tikai mūsu vien, bet visas pasaules grēku ... Katram, kas noliedz Dēlu, nav Tēva, tam, kas apliecina Dēlu, ir arī Tēvs.
Jo citu pamatu neviens nevar likt kā to, kas jau ir likts, proti, Jēzus Kristus. (1.Kor.3:11)
Un, ja kāds krīt grēkā, tad mums ir aizstāvis Tēva priekšā - Jēzus Kristus, kas ir taisns. Viņš ir mūsu grēku izpircējs, ne tikai mūsu vien, bet visas pasaules grēku ... Katram, kas noliedz Dēlu, nav Tēva, tam, kas apliecina Dēlu, ir arī Tēvs.
(1.Jņ.2:1-2, 23)
Redzama kļuvusi ir Dieva mīlestība mūsu starpā, Dievam Savu vienpiedzimušo Dēlu sūtot pasaulē, lai mēs dzīvotu caur Viņu. Šī ir tā mīlestība nevis, ka mēs esam mīlējuši Dievu, bet ka Viņš mūs mīlējis un sūtījis Savu Dēlu mūsu grēku izpirkšanai. Mīļie, ja Dievs mūs tā ir mīlējis, tad arī mums pienākas citam citu mīlēt. (1.Jņ.4:9-11)
Bet tagad, kad jūs esat atsvabināti
no grēka un esat kļuvuši par Dieva kalpiem, jūsu ieguvums ir svēttapšana
un tās gals - mūžīga dzīvība. Tātad grēka alga ir nāve, bet Dieva balva
ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā. (Rom.6:22-23)
Jeb vai jūs nezināt, ka jūsu miesa ir Svētā Gara mājoklis, kas ir jūsos un ko jūs esat saņēmuši no Dieva, un ka jūs nepiederat sev pašiem? Jo jūs esat dārgi atpirkti. Tad nu pagodiniet Dievu ar savu miesu! (1.Kor.6:19-20)
Redzama kļuvusi ir Dieva mīlestība mūsu starpā, Dievam Savu vienpiedzimušo Dēlu sūtot pasaulē, lai mēs dzīvotu caur Viņu. Šī ir tā mīlestība nevis, ka mēs esam mīlējuši Dievu, bet ka Viņš mūs mīlējis un sūtījis Savu Dēlu mūsu grēku izpirkšanai. Mīļie, ja Dievs mūs tā ir mīlējis, tad arī mums pienākas citam citu mīlēt. (1.Jņ.4:9-11)
Jeb vai jūs nezināt, ka jūsu miesa ir Svētā Gara mājoklis, kas ir jūsos un ko jūs esat saņēmuši no Dieva, un ka jūs nepiederat sev pašiem? Jo jūs esat dārgi atpirkti. Tad nu pagodiniet Dievu ar savu miesu! (1.Kor.6:19-20)
Tad nu Kristu Jēzu pieņēmuši, dzīvojiet Viņā, sakņodamies Viņā, augdami Viņā, stipri kļūdami ticībā, kurā esat mācīti, pāri plūzdami savā pateicībā! (Kol.2:6-7)
Mūsu kristīgā dzīve iesākas, atrodot Jēzu –
nevis kādu doktrīnu vai īpašu nodarbi, bet Personu.
Savu dzīvi ar Viņu varam salīdzināt ar tāda riteņa rumbu,
kur katrs spieķis – katra dzīves joma – ir atkarīga no Viņa.
Rumba jau var pati griezties, bet spieķi bez rumbas atbalsta sakrīt.
Tātad mazākās patiesības (spieķi) dod ceļu lielajai (rumba).
Diemžēl, īsā laikā mēs esam sākuši īpaši uzsvērt tās mazās patiesības,
un tā šie spieķi ir kļuvuši par ceļiem, kas ved projām no Viņa.
Mums šķiet, ka ir vajadzīgi vēl kādi citi piedzīvojumi, lai taptu pilnīgi –
dažādas lietas, kas labas, ja tās pastiprina vai izceļ CENTRU,
bet nespēcīgas, ja pašas kļūst par uzmanības centru.
Kad attālināmies no rumbas, kļūstam par nomales ticīgajiem.
Mēs vairs nedzīvojam centrā. Bet dzīve nomalē ir trula.
Kā tikt atpakaļ centrā? Katram šis atpakaļceļš ir citādāks:
dažāda smaguma grūtības, bēdas, slimība – virkne apstākļu,
kas liek saprast, ka mums tiešām vajadzīgs Dievs centrālajā vietā.
Tikai tad atrodam mieru un atpūtu Viņā.
(Maikls Velss)
Kristieša dzīve sākas ar pakļaušanos Jēzum Kristum kā Kungam (Rom.14:9). Mums ir jāatzīst Viņa īpašās tiesības pārvaldīt mūsu dzīvi. Viss, kas man pieder, tagad darbosies saskaņā ar Viņa autoritāti un būs pakļauts Viņa mērķiem. Bez tā es nevaru būt Viņa māceklis. Un tikai māceklim ir tiesības saukties par kristieti.
(Čārlzs Praiss)
Sekotāja griba. Dievs ticīgajam nekad neatņem varu pieņemt lēmumu. Viņš vēlas, lai cilvēks pats pēc savas gribas ik mirkli turpina rīkoties tā, ka darītu Viņa prātu. Tas nozīmē, ka katru dienu un stundu tu saki Tēvam tāpat kā Kristus Ģetzemanes dārzā: ne mana, bet Tava griba. Sekodami Jēzum, mēs sastapsimies ar savām mazajām ģetzemanēm. Bet sāpēs no jauna tiksim piepildīti ar Gara spēku, ja ļausim no dvēseles izlauzties: “Ne mans, bet Tavs prāts lai notiek!” Tas liks iemirdzēties atkal gaismai, no jauna mosties mazai cerībai. Tas ir solis Garā.
Pārbaudes laiki ir skarbi un nogurdinoši, bet tie ir laiki, kad mācāmies par Dieva mūžīgo uzticamību. Pārbaudot Viņš vienmēr māca kaut ko jaunu – par Viņa ceļiem, Viņa plāniem, Viņa darbības metodēm manā dzīvē. Pārbaude vienmēr domāta mums par labu. Dievs grib, lai mēs augtu, lai vēl jo vairāk pieķertos Viņam, lai pieaugtu mūsu ticība. Uzticies un paklausi!
Vienmēr labākais ir – paklausīt Dievam un tad ļaut, lai Dievs atbild par mūsu paklausības sekām. Paklausot tu vienmēr būsi uzvarētājs. Tavs ieguvums būs: neizskaidrojams, milzīgs, dzirkstošs, pāri plūstošs prieks. (Čārlzs Stenlijs)
Jēzus dāvā mieru ar Dievu. Šis Jēzus, kurš mira par jums, kurš jūsu dēļ augšāmcēlies, ir Dieva miera sūtnis. Metiet visas savas šaubas pār bortu! Un metieties Jēzus rokās. Jēzus ir Dieva miera piedāvājums. Pieņemiet to! Ņemiet to nopietni.
Kāds labums no dzīves ar Dievu? Es jums uzskaitīšu: miers ar Dievu, prieks sirdī. Mīlestība uz Dievu un tuvāko. Var mīlēt pat savus ienaidniekus, kuri krīt uz nerviem. Mierinājums nelaimē. Tad saule spīd spoži katru dienu, ir Mūžīgās dzīvības cerība. Svētais Gars, grēku piedošana, pacietība – ak, es vēl ilgi varētu turpināt!
Pieprasa Viņu mīlēt “no visas savas sirds, no visas savas dvēseles
un ar visu savu spēku” (5.M.6:5). Un tas ir mūsu pašu dēļ.
Bez mīlestības mēs esam kā nepilnīgi, garlaikoti un bez paradīzes.
Dieva mīlestība ir miers, prieks, līksme, auglība, gaviles. Paradīze.
Mīlestības trūkums, ne-mīlestība ir karš, skumjas,
vientulība, neauglība, nāve. Elle.
Dieva mīlestība liek mums būt tādiem kā Dievs.
Ar Dieva gaumi, Viņam līdzīgiem. Nav citas izejas.
Ja Dievs mīl gaismu, arī mums ir jāmīl gaisma.
Ja Dievs piedod, arī mums ir jāpiedod.
Valstība pietuvojas ikreiz, kad kādu darbu paveicam
kā atbildi tai mīlestībai, kas ir Dievs.
Kad paēdinām izsalkušo, apmeklējam ieslodzīto,
apģērbjam kailo vai piedodam ienaidniekam.
(Karlo Kareto)
Nav viegli lasīt zīmēs un notikumos.
Ņemiet vērā līdzību par akmeni un maizi,
čūsku un zivi, olu un skorpionu (Lk.11).
Var gadīties, ka kāda lieta tev šķiet esam akmens, bet ja esi vērīgāks:
tas nav akmens, bet gan maize.
Iespējams, slimība tev likās esam čūska, bet izrādās –
tā bija zivs, kas tevi baroja un izmainīja.
“Tam, kurš tic uz Dievu, viss nāk par labu” (Rom.8:28).
Tā teltij, kurš cer un mīl, pārbaudījumi tuvojas tikai ar labu nolūku.
Taču laika zīmes lasīt ir tik grūti!
Visai bieži mēs, kristieši, materiālo bagātību noturam par svētību,
bet grūtības un vajāšanas uzlūkojam kā lāstu.
Baznīcā ir viegli prasīt no citiem varonīgu dalīšanos savos labumos,
taču grūti to izdzīvot un prasīt pašam no sevis.
Vai mūsu darbi atbilst vārdiem?
Vai īstenojam Evaņģēliju savā dzīvē?
(Karlo Kareto)
Palikt Kristū. Palikšana Kristū nevar nedarboties. Kā zaram nepiemīt dzīvība pašam sevī, tāpat arī kristieši aicināti uzņemt dzīvību. Svarīgs ir Vīnakoks. Ja tuvība Dievam būtu atkarīga no manas uzvedības, tad Kristum nebūtu vajadzējis nākt pasaulē.
Vienīgais ceļš, kas ved projām no neveiksmēm, ir ticības ceļš. Mums nevajag žēlot pašiem sevi un ļauties vainas apziņai, bet jāļauj neveiksmēm bruģēt ceļu uz patiesu paļāvību. Tad mūsu mūžs būs patiesi ražīgs, jo caur mums dzīvos Kristus.
(Maikls Velss)
Paliec Viņā, un viss, kas pieder Viņam, ir arī tavs,
tāpat kā zars pilnībā saņem dzīvību no vīnakoka.
Nepaliec Viņā, un tu momentā būsi miesā.
Nav svarīgi, vai tava miesa ir izglītota, bagāta, cienīta un apbrīnota.
Tā ir un paliek miesa. Jebkādas pakāpes tikai sakņojas lepnībā.
Ja tu paliec Kristū, tad nav neviena par tevi labāka.
Tad esi māla trauks, caur kuru plūst Viņa dzīve.
Vai par to var būt kas vēl labāks?
(Maikls Velss)
Kas mūs šķirs no Kristus mīlestības? Vai ciešanas, izbailes, vajāšanas, bads, plikums, briesmas vai zobens? ... Nē, visās šinīs lietās mēs pārpārim paliekam uzvarētāji Tā spēkā, kas mūs mīlējis. Tāpēc es esmu pārliecināts, ka ne nāve, ne dzīvība, ne eņģeļi, ne varas, ne lietas esošās, ne nākamās, ne spēki, ne augstumi, ne dziļumi, ne cita kāda radīta lieta mūs nevarēs šķirt no Dieva mīlestības, kas atklājusies Kristū Jēzū, mūsu Kungā! (Rom.8:35-39)
Jā, Jēzus viņus nepazīs, jo tie neturēja par vajadzīgu darīt Viņa prātu. Protams, viņi sauca: “Kungs, Kungs!” Viņi bija aktīvi draudzes locekļi, pravietoja un Jēzus vārdā darīja brīnumus un zīmes (Mt.7:21-23), tomēr Jēzus tik un tā tos nepazīs.
Cilvēka dzīvē nav svarīgāka uzdevuma, kā tikt skaidrībā par savu stāvokli Dieva priekšā: vai es piederu Jēzum, vai esmu Dieva bērns vai un dzīvoju kopībā ar Viņu? Ja neesi Dieva bērns, tev vēl joprojām ir laiks, taču kādu dienu var būt par vēlu.
Arī patiesi ticīgi cilvēki tajā dienā būs ļoti pārsteigti, jo dzirdēs, ka viņi ir uzņēmuši Jēzu, devuši Viņam ēdienu un dzērienu, apmeklējuši Viņu slimnīcā vai cietumā. – Tie brīnīsies: mīļais Jēzu, kad mēs to visu esam darījuši?
Tas Kungs atbildēs: “Patiesi Es jums saku: ko jūs esat darījuši vienam no šiem Maniem vismazākajiem brāļiem, to jūs esat Man darījuši.” (Mt.25:40)
Jā, tā būs lielu pārsteigumu diena. Kungs Jēzu, dari mūs uzticīgus!
Pasaulē ir diezgan daudz pagurušu un atsalušu kristiešu. Reiz viņi nāca pie ticības, bija prieka un entuziasma pilni, taču pamazām sāka pagurt, uzskatot, ka no kristietības nav saņēmuši cerēto. Viņi sāka meklēt ko citu. Varbūt var atrast kaut ko iespaidīgāku, iedvesmojošāku un interesantāku par mūžseno kristietību?
Nelolo ilūzijas un nedomā, ka vari iegūt vēl ko augstāku un labāku! Vai vari kļūt vēl bagātāks, nekā Viņā jau esi? Vai tad ir vēl kas lielāks un labāks par visvarenā Dieva mīlestību? – Ticībā Jēzum tu šo bagātību esi iemantojis! (K.F. Vislofs)
Ja ticīgajam nav cerības un miera,
tad vispirms vajadzētu jautāt: par ko tu domā?
Miera nav tad, ja prāts vērsts uz sevi.
Ja prāts vērsts uz Jēzu, kas ir prāta īstenais mājoklis,
tad mums ir miers un cerība.
Viņa klātbūtne nes cerību.
(Maikls Velss)
Dieva klātbūtnē ir atrodama mīlestības pārpilnība. Ticībai nav nepieciešama piepūle. Ciešanas vairs nav jāsagaida ar izmisumu, jo tām līdzi nāk apziņa, ka Viņa klātbūtne dziedē visas sāpes tā, ka mēs pārpārim paliekam uzvarētāji. Reiz atraduši, mēs to vairs nespējam pazaudēt, un neviens mums to nespēj atņemt (Rom.8:38-39).
Viņa klātbūtnei ir jākļūst par mūsu ikdienas dzīves uzturu, jo Viņš ir patiesā dzīvības maize. Šī saikne nomierinoši iedarbosies uz mūsu apziņu, gribu un emocijām, un tas savukārt nomierinās ķermeni, ļaujot arī naidīgā pasaulē dzīvot Viņa mierā. (Maikls Velss)
Tad nu tiecieties pēc debesu Valstības lietām! (Kol.3:1)
Augšāmcelšanās ir Dieva uzvara cilvēkā.
Nu mums kļūst iespējams izdzīvot Kalna svētību neiespējamību.
Augšāmcelšanās patiesi ir visas Jēzus mācības kopsavilkums.
Tās īstumu apliecināja Viņa paša augšāmcelšanās. Nāvē rodas dzīvība.
Augšāmcelšanās ir iespējama vien pēc pilnīga sabrukuma.
Dzīvības Dievs pietuvojas mūsu nāvei, sakot: “Es visu daru jaunu.”
Es tevi veidošu tādu, kādu tu pats sevi esi vēlējies.
Tu gribēji mīlēt, bet tev neizdevās? Tagad tu to spēsi.
Augšāmcelšanās ir Dieva triumfs mūsos.
Viņa radošā spēka atklāšanās, spēja darīt lietas jaunas.
Mans vecais “es” vairs neeksistē, tāpat kā zemē iekritušais grauds.
Augšāmcelts ķermenis tagad iet pretim savam Dievam.
Pēc Jēzus augšāmcelšanās cilvēku vēsture vairs nevar noslēgties haosā.
Tā nenovēršami dodas pretim gaismai, dzīvībai un mīlestībai.
Un mēs, izglābtie, tam esam pirmie liecinieki.
Jo Valstība jau ir mūsu vidū.
(Karlo Kareto)
Bonhēfers, Dītrihs. Sekošana Kristum.- LMF, 2008
Bušs, Vilhelms. Jēzus – mūsu liktenis.- AMNIS, [2005]
Kareto, Karlo. Tuksnesis pilsētā.- KALA Raksti, 2003
Māte Terēze no Kalkutas, Brālis Rožē no Tezē. Lūgšana.- KALA Raksti, 2002
Praiss, Čārlzs V. Kristus realitātē.- AMNIS, 2008
Stenlijs, Čārlzs F. Pret paviršu kristietību.- AMNIS, [2005]
Vaits, Džons. Cīņa.- LBDS, 1997
Velss, Maikls. Mans nespēks – Viņa spēks.- Atklāsme, 2005
Velss, Maikls. Nomaldījušies tuksnesī.- LKR, 1998
Velss, Maikls. Problēmas, Dieva klātbūtne un lūgšana.- LKR, 2000
Vislofs, Karls Frederiks. Dienišķā maize.- LMF, 2011