KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Pieaugšana Kristū

Tematiska studija
Septembris 2012
 
PAR AUGŠANU UN AUGĻIEM

Sējējs un sēkla
Mt.13:19. Ja kas vārdu par Valstību dzird un nesaprot, tad nāk ļaunais un paņem to, kas viņa sirdī sēts. Šis ir tas, kas sēts ceļmalā;
(20) bet, kas uz akmenāju sēts, ir tas, kas vārdu dzird un tūdaļ to ar prieku uzņem;
(21) bet viņam nav saknes sevī, un viņš ir nepastāvīgs. Kad uziet bēdas vai vajāšanas vārda dēļ, tad viņš tūdaļ apgrēkojas;
(22) bet, kas sēts ērkšķos, ir tas, kas vārdu dzird, un šīs pasaules zūdīšanās (rūpes) un bagātības viltība (un citas kārības) nomāc (iemetas un noslāpē) vārdu, un viņš nenes augļus (kļūst neauglīgs – Mk.4:19);
(23) bet, kas sēts labā zemē, ir tas, kas vārdu dzird un saprot (to patur labā un godīgā sirdī, augļus nesdami ar pacietību – Lk8:15), tas tad nes augļus, cits simtkārtīgus un cits sešdesmitkārtīgus, un cits trīsdesmitkārtīgus.
 
Kas audzē?
Mk.4:26. Un Viņš (Jēzus) sacīja: "Tāpat ir ar Dieva valstību, kā kad kāds cilvēks sēklu iemet zemē (27) un guļ un ceļas, nakti un dienu; un sēkla uzdīgst un uzaug, tā ka viņš pats to nenomana. (28) Zeme pati no sevis nes augļus, papriekš stiebru, tad vārpu, tad briedušus graudus vārpā.” – sēkla aug nemanot
Lk.13:6. Un Viņš stāstīja šādu līdzību: "Kādam cilvēkam bija vīģes koks, stādīts viņa vīnadārzā, un viņš nāca un meklēja uz viņa augļus, bet neatrada. (7) Tad viņš sacīja dārzniekam: redzi, jau trīs gadus es nāku un meklēju augļus uz šī vīģes koka, bet neatrodu. Nocērt to! Ko tas velti izsūc zemi! (8) Bet tas viņam atbildēja un sacīja: kungs, atstāj to vēl šo gadu, kamēr es to aprakšu un apmēslošu! (9) Varbūt tas turpmāk nesīs augļus. Bet, ja ne, tad tu vari nocirst." – dārznieka pacietība
Jņ.15:1. "ES ESMU īstais vīnakoks, un Mans Tēvs ir dārza kopējs. (16) Ne jūs Mani esat izredzējuši, bet Es jūs esmu izredzējis un jūs nolicis, ka jūs ejat un nesat augļus un jūsu augļi paliek.” – Es esmu
1.Kor.3:5. Kas tad ir Apolls, un kas ir Pāvils? Tik kalpi, ar kuru palīdzību jūs kļuvāt ticīgi, ikviens tā, kā Tas Kungs viņam devis. (6) Es dēstīju, Apolls aplaistīja, bet Dievs deva spēku augšanai. (7) Tamdēļ nav cildināms ne dēstītājs, ne laistītājs, bet Dievs, kas audzē. – Dievs audzē
 
Jau pļāvējs dabū algu un vāc augļus mūžīgai dzīvībai, lai kopā priecātos sējējs un pļāvējs. Jo še piepildās vārds, ka cits ir, kas sēj, un cits, kas pļauj. (Jņ.4:36-37)
Bet, kas dod sēklu sējējam un maizi ēdējam, tas arī dos un vairos jūsu sēju un liks pieaugt jūsu taisnības augļiem; tad jūs būsit bagāti visās lietās katram labam darbam, un tā mēs panāksim, ka Dievam tiks dota pateicība. (2.Kor.9:10-11)
Tāpēc nesīsim augļus Dievam! (Rom.7:4)
 
Dzīvot Kristū – tas nozīmē: (1) iesakņoties un augt Viņā,
(2) nostiprināties ticībā un pateicībā Viņam
Tad nu Kristu Jēzu pieņēmuši, dzīvojiet Viņā, sakņodamies Viņā, augdami Viņā, stipri kļūdami ticībā, kurā esat mācīti, pāri plūzdami savā pateicībā! (Kol.2:6-7)
 
Garīga pieaugšana – Dieva bērna iekšēja pārveidošanās, atjaunošanās, izaugsme
Un netopiet šai pasaulei līdzīgi, bet pārvērtieties, atjaunodamies savā garā, lai pareizi saprastu, kas ir Dieva griba: to, kas ir labs, tīkams un pilnīgs. (Rom.12:2)
Kārojiet kā patlaban piedzimuši bērni pēc garīgā tīrā piena, ka jūs ar to augat un topat izglābti. (1.Pēt.2:2)
 
Jo visi, ko vada Dieva Gars, ir Dieva bērni. (Rom.8:14) – Gara vadība
Līdz ar agrākās dzīves veidu jums jāatmet vecais cilvēks, kas savu kārību pievilts iet bojā, un jāatjaunojas savā sirdsprātā un jāapģērbj jaunais cilvēks, kas radīts pēc Dieva patiesā taisnībā un svētumā. (Ef.4:22-24) – atjaunots prāts
Bet Gara auglis ir: mīlestība, prieks, miers, pacietība, laipnība, labprātība, uzticamība, lēnprātība, atturība. (Gal.5:22) – pozitīvas emocijas, jauns raksturs
paklausīgi bērni neveidojiet savu dzīvi pēc kārībām, kurās jūs agrāk dzīvojāt savā nezināšanā. (1.Pēt.1:14) – Dievam paklausīga griba
 
Svēttapšana – dievbērnības ieguvums
Bet tagad, kad jūs esat atsvabināti no grēka un esat kļuvuši par Dieva kalpiem, jūsu ieguvums ir svēttapšana un tās gals - mūžīga dzīvība. (Rom.6:22)
Dzenieties pēc miera ar visiem un pēc svētas dzīves, bez kā neviens neredzēs To Kungu. (Ebr.12:14)
Un pāri visam tam lai ir mīlestība, kas ir pilnības saite. (Kol.3:14)
 
 
BEZ TICĪBAS NEVAR PATIKT
Bet bez ticības nevar patikt. Jo tam, kas pie Dieva griežas, nākas ticēt, ka Viņš ir un ka Viņš tiem, kas Viņu meklē, atmaksā. (Ebr.11:6)
 
Ticība ir praktiskās kristietības pats kodols. Tā ir cilvēka reakcija uz Dieva iniciatīvu. Svētais Gars ieliek sirdī patiesību par Kristu. Pār tevi atspīdēja Dieva gaisma, un tu izlēmi pakļaut savu gribu Kristum. Tā bija tava izvēle. Atbilde uz Dieva aicinājumu. Laika gaitā lēmums pāraug attieksmē – tieksmē vienmēr būt gatavam pozitīvi atbildēt uz Dieva vārdu.
Ticība sākas ar Dievu. Es atbildu. Tad seko trešais elements – manas attiecības ar Dievu. Viņš runā, es atbildu, un mēs sākam iepazīt viens otru. Jo labāk Viņu pazīšu, jo vieglāk paklausīt Viņam. Ticība iet pāri aizai, vedot pie neredzamā, uz ko ceram.
Tā ir “stipra paļaušanās uz to, kas cerams, pārliecība par neredzamām lietām” (Ebr.11:1). Tātad ticība ir līdzeklis, ar kura palīdzību kristieši darbojas ārpus laika un telpas, tā palīdzot piepildīties citādā veidā nerealizējamām cerībām (piemēram, kā Marijas ticība). Tava ticība var atraisīt debesu spēkus šeit, uz zemes.
Tāds arī ir ticības mērķis. Visa mūžība var iziet tev cauri tai vietā, kur Viņš tevi nolicis. Tev tikai jāpaklausa. (Džons Vaits)
 
Dievs ir dzīvs
Un kristieši liecina par savu ticību cits citam: es ticu!
Tu neredzi Dievu lietās, bet Viņš tajās ir.
Tu neredzi Dievu vēsturē, bet Viņš tajā ir.
Tu neredzi Dievu savā istabā, bet Viņš tajā ir,
tāpat kā jebkurā vietā, kur tu šobrīd atrodies.
Dievs lūkojas uz tevi un no savas būtnes dziļumiem vēlas sarunāties.
Tava ticība dara Viņu klātesošu.
Mēs Viņu atrodam pēc savas ticības mēra. To izmainīt nav iespējams!
Dievs ir iekārtojis, ka saruna ar Viņu notiek ticībā,
ka pieaugšana Viņā notiek cerībā
un ka Viņa atklāšanos mēs pieredzam mīlestībā.
Dieva Vārds ticību ietērpj attēlos, balsīs, eņģeļos, pērkona dārdos,
tas ir – mūsu vājumam piemērotā valodā.
Tomēr problēma paliek: kamēr esam uz šīs zemes,
mūsu sastapšanās ar Dievu ir sastapšanās ticībā.
    (Karlo Kareto)
 
Bez Manis jūs nespējat. Neviens visā vēsturē nav izdarījis tik daudz, cik Jēzus Kristus kā Cilvēks. Kā tas varēja notikt?
Viņš pats atkal un atkal uzsver: “Dēls no Sevis neko nevar darīt” (Jņ.5:19); “Es nemeklēju Savu gribu, bet Tā gribu, kas Mani sūtījis” (Jņ.5:30); “Es neko nedaru no Sevis, bet runāju, kā Tēvs Mani mācījis” (Jņ.8:28). Izskaidrojums visam, kas Jēzus bija un ko darīja, bija Tēvs. Lai būtu patiess cilvēks, ir vajadzīga Dieva klātbūtne. Bet “Dievam nekas nav neiespējams” (Lk.1:37).
Vai elektriskā spuldzīte spīd? Atbilde, protams, ir jā. Tā pastāv šim mērķim, un tu to iegādājies šim nolūkam. Bet, lai arī domāta gaismas došanai, spuldzīte pati to nespēj. Ja tu nopirktu spuldzīti, noliktu to uz galda un gaidītu, ka tā sāks spīdēt, tu būtu ļoti vīlies! Spuldzīte ir tā veidota, ka tā dod gaismu tikai tad, kad pieslēgta strāvas avotam. Spuldzītei nav nekādas vainas, ja tu to ieliec sviesta traukā un konstatē: nespīd.
Līdzīgi ir veidots cilvēks. Viņa spēja būt tādam, kā Radītājs paredzējis, ir atkarīga no Dieva klātbūtnes un Dieva spēka, kas darbojas caur viņu. Cilvēks nav spējīgs
normāli funkcionēt neatkarīgi no Dieva. Tieši tāpēc Jēzus Saviem mācekļiem teica: “Bez Manis jūs nenieka nespējat darīt” (Jņ.15:5). (Čarlzs V.Praiss)
 
Dievs ir apslēpts Dievs. Un bez Jēzus mēs par Dievu neko nezinām! Jēzus ir Dieva atklāsme. Jēzū Dievs ir nācis pie mums. Redziet, kamēr jūs neesat atraduši Jēzu, jūs atrodaties zem Dieva dusmām, kaut arī jūs to nemanāt, pat noliedzat.
(Vilhelms Bušs)
 
Ja ir tikai ideja par Kristu, mācības sistēma, vispārēja reliģiska atziņa par žēlastību vai grēku piedošanu, tad sekošana Kristum nav nepieciešama un to pat izslēdz. Ar ideju cilvēks ir atziņas, jūsmošanas vai īstenošanas, bet nekad personīgas, paklausīgas sekošanas Kristum attiecībās. Kristietība, kurā ir tikai Dievs Tēvs, bet nevis dzīvais Dieva Dēls Kristus, atceļ sekošanu Viņam.
Neviens cilvēks nevar pats brīvi izvēlēties šo sekošanu, bez Jēzus aicinājuma. Neviens nevar pats sevi aicināt, ne arī pats radīt sekošanas noteikumus (Lk.9:57-62). Palikšana vecajā stāvoklī un sekošana Kristum viena otru izslēdz. Jēzus ir Kristus, un tāpēc no paša sākuma parāda, ka Viņa vārdi nav nekāda mācība, bet jaunas eksistences radīšana. Tagad ticēt vairs nenozīmē klusībā gaidīt, bet iet kopā ar Kristu, iepazīt savu Kungu, kura rokās jāieliek visa dzīve.
Dārgā žēlastība ir tas apslēptais dārgums laukā, kura dēļ cilvēks iet un ar prieku pārdod visu, kas viņam bija (Mt.13:44); tā ir dārgā pērle, par kuru tirgotājs atdod visu savu mantu (Mt.13:45); tā ir Kristus ķēniņa valstība, kuras dēļ cilvēks izrauj to aci, kas viņu kārdina (Mk.9:47); tas ir Jēzus Kristus aicinājums, kura dēļ māceklis pamet savus tīklus un seko Kristum (Mk.1:16-20).
Žēlastība ir dārga vispirms tāpēc, ka tā ir bijusi dārga Dievam – tā maksājusi Viņa Dēla dzīvību. “Jūs esat dārgi atpirkti” (1.Kor.6:20). Un mums nevar būt lēts tas, kas ir dārgs Dievam. Tas ir svētums, kas jāsargā no pasaules.
Ceļš uz ticību ved, paklausot Kristus aicinājumam. Tikai ticīgais ir paklausīgs, un tikai paklausīgais tic. Vispirms ir ticība un tikai tad – paklausība. Bet tās nedrīkst būt atrautas viena no otras. Ticība eksistē tikai paklausībā. Tāpat kā paklausība ir ticības sekas, tā paklausība ir arī ticības priekšnoteikums. Tikai paklausīgais tic. Pavēlei ir jāpaklausa, lai varētu ticēt.
Jēzus Kristus mūs aicina. Šis aicinājums ir Viņa žēlastība, kura no nāves sauc jaunajā paklausības dzīvē. Jēzus aicinājums sekot Viņam uzrunā katru mācekli atsevišķi. Un pašam ir jāizšķiras, vai viņš grib vai negrib sekot. Katrs atsevišķi tiek aicināts. Kristus grib viņu padarīt vientuļu, lai viņš neredzētu neko citu kā tikai To, kas viņu sauc. (Dītrihs Bonhēfers)
 
Dieva mērķis ir iemācīt mūs staigāt ticībā, nevis skatīšanā vai sajūtās. Šis ticības mācības kurss ir katram īpaši veidots un var nozīmēt ilgstošu tumsības stāvokli – gaidīšanu neziņā, ienaidnieka uzbrukumos un apsūdzībās, šaubās un vainas apziņā.
Nekas neienāk mūsu dzīvē citādi kā vien caur mīlošā debesu Tēva roku. Tie būs pārbaudījumi, lai atklātu mūsu neticības paliekas.
Jūsu ticības lielums ir proporcionāls tam, cik ilgi spējat gaidīt apsolījuma piepildījumu. Ko jūs domātu par zemnieku, kurš, iesējis kviešus, jau nākamajā dienā skraidītu pa savu lauku ar pļaujmašīnu? Arī kristieša ticības lielumu pierāda viņa spēja mierā gaidīt ražas ienākšanos. Apziņā, ka pārdabiskais darbs ir pa spēkam vienīgi Dievam. Un jāsaprot, ka lielu ticību pierāda arī mazas, nenozīmīgas lietas. (Maikls Velss)
 
Ticībai vienmēr ir jābūt jaunai
Ticība atrodas nemitīgā kustībā un attīstībā. Katra diena ir jauna.
Kristieša ticībai vienmēr jābūt jaunai, tai jābūt dzīvai un jāaug.
Tā nedrīkst būt statiska, nemainīga un norimusi. Kad Svētie Raksti, lūgšana,
pielūgsme un kalpošana kļūst par rutīnu, tie ir miruši.
Kad secinu, ka visu saprotu par Dieva brīnumaino mīlestību,
es esmu izvēlējies būt sekls, izvairos no dziļuma.
Vieglāk būtu tējas krūzē ietilpināt Niagāras ūdenskritumu, nekā aptvert
Dieva neprātīgo un bezgalīgo mīlestību.
Mūsu pasaule ir žēlastības pārpilna, un Dieva noslēpumainā klātbūtne atklājas
ne tikai garā, bet arī matērijā – brieža lēcienā pāri pļavai,
ērgļa lidojumā augstu gaisā, varavīksnē pēc vasaras lietus,
Bēthovena Devītās simfonijas atskaņojumā,
bērnā, kas laiza šokolādes saldējumu, sievietes vēja pluinītajos matos.
Dievs vēlas atklāt Savu mīlošo klātbūtni pasaulē ap mums.
Raugoties ticības acīm, visa radība pierāda Abbas žēlastību, vadību un gādību.
Abba nav mūsu ienaidnieks. Ja mēs tā domājam, tad maldāmies.
Abba neveicina sāpes un ciešanas. Jēzus atnesa labo vēsti par Tēvu, ne slikto.
Atgriezieties no skepticisma un izmisuma, no aizdomu un cinisma,
žēlošanās un baiļošanās grēka! Uzticēties nozīmē dzīvot žēlastībā, ne darbos.
Uzticība saka: “Es ticu, ka Tu mīli mani. Tu esi man piedevis.
Tu turi manu roku un nekad to neatlaidīsi vaļā.
Tādēļ es Tev uzticu savu dzīvi.”
    (Brenans Menings)
 
 
NETICĪGI TICĪGIE
Pielūkojiet, brāļi, ka kādā no jums nebūtu neticības ļaunā sirds, atkāpjoties no dzīvā Dieva. (Ebr.3:12)
 
Šodien ticēt ir grūti
Tā ir neapstrīdama mūsu laika patiesība.
Kultūras pagrimums ticību ir padarījis kailu.
Tam, kurš pašreizējo realitāti uzlūko bez pravieša gara,
optimisms šķiet miris.
Bet tur, kur mirst cilvēciskais optimisms, dzimst kristīgā cerība.
Optimisms ir paļaušanās uz cilvēka iespējām.
Cerība ir paļaušanās uz Dievu un Viņa visvarenību.
Tādēļ, pirms skatīties uz zemi, vispirms uzlūko Debesis!
Arī tad, kad ticīgais strādā, viņa gars sauc:
“Maranata! Nāc, Kungs Jēzu!”
    (Karlo Kareto)
 
Mūsu kristīgā dzīve ir kļuvusi tik grūta. Kur pazudusi tā vienkāršība, par kuru runāja Jēzus, salīdzinādams ticīgos ar maziem bērniem?
Tikai tad, kad cilvēks zaudē paļāvību uz sevi, viņš iegūst paļāvību uz Dievu.
Mums ir nepieciešams pārdabisks Glābējs. Ja esam ļāvuši Svētajam Garam sevi pārliecināt un atteikušies no mēģinājumiem glābt pašiem sevi, tad esam gatavi ļaut Kristum kļūt par mūsu Pestītāju. Vārdu sakot, mēs kļūstam atkarīgi. Atzīstam, ka nespējam dzīvot bez Viņa. Kāds brīnišķīgs atklājums!
Tomēr jaunatgrieztā medus mēnesis pakāpeniski beidzas, gandrīz nemanot. Skatiens no Pestītāja novēršas vienīgi uz pavēli: dari! Lūgšanu centrā arvien biežāk nonāk viņš pats. Viņa paša persona kļūst vissvarīgākā. Zaudējot savu dievapziņu, cilvēks proporcionāli “apaudzē” savu dzīvi ar noteikumiem un likumiem. Biezie pavēļu un pamācību sējumi norāda, ka neesam personīgi pazīstami ar Dievu. Esam gatavi sekot visam, kas sola ātru atvieglojumu.
Mateja evaņģēlija 5.,6.un 7.nodaļā ir rakstīts, kā mums jādzīvo. Mēs mēģinām, bet saprotam, ka mums tas neizdodas. Tāpēc izveidojam tādu kristietību, kas atbilstu mūsu spējām, kuras ietvaros varam paaugstināt sevi un tiesāt tos, kuri nav sasnieguši mūsu līmeni. Esam kļuvuši par sakāvi cietušiem kristiešiem. Zaudējuši savu prieku un uzvaru Kristū.
Dievs mūs vērtē kā eksāmenā. Esam nokārtojuši, ja atrodamies Kristū, bet izkrituši, ja esam ārpus Kristus. Jo ir teikts, ka visa mūsu pašu taisnība ir kā sārņains tērps. Nekas no tās nav Dievam pieņemams. Tās pamatā ir neticība un paštaisnība. Labais un ļaunais nāk no viena un tā paša koka...
Neticīgi ticīgie. Tie ir tādi, kas, lai gan ir no jauna piedzimuši un nonāks debesīs, tomēr nekad nav pilnībā, ar visu savu būtību noticējuši Jēzum Kristum. Ar prātu tāds Kristu pieņem, bet tajā pašā laikā viņš jūt, ka tikai pats ir atbildīgs par ikvienu savas kristīgās dzīves aspektu. Tātad pašam jāmaina sava un savu tuvinieku dzīve un ļoti jācenšas, lai Dievs viņu pieņemtu. Tās ir neticīga cilvēka emocijas: ar prātu gan steidzas pretī Dievam, bet savās jūtās bēg no Viņa.
Krusta vēsts un pestīšana. Kristus mūsu labā ir paveicis trīs lietas: (1) Viņam ticot, mēs varam piedzimt no jauna, (2) caur Viņa asinīm saņemt piedošanu un (3) varam tikt pestīti. Kurš ir pieņēmis krusta vēsti, pestīšanu piedzīvo jau šodien – no visa tā, kas mūs nomāc (ienaidniekiem, ciešanām). Tā nav paredzēta tikai nākotnei, nonākot debesīs. Pestīšana ir jāpiedzīvo katru dienu, tai jābūt pārdabiskai.
Visas mūsu patiesās vajadzības ir garīga rakstura, un tās var piepildīt tikai un vienīgi Dievs. Ir jātic Jēzus vārdiem: “Bez Manis jūs nenieka nespējat darīt” (Jņ.15:5). Pretējā gadījumā meklēsim citu “glābēju” no verdzības, kurā dzīvojam.
(Maikls Velss)
 
Darboties, lai darītu redzamu, nevis darboties, lai kļūtu. Jēzus nav nācis, lai mēs paliktu tādi paši. Viņš atņēma mums to dzīvību, kura alkst grēka, un nomainīja pret Savu paša dzīvību. Mums ir jauna identitāte – nu mēs esam nevis grēcinieki, bet svētie. Kad mēģinām rīkoties kā svētie, sātans mūs sauks par liekuļiem. Bet Dievs uzskata gluži pretēji – ka liekuļojam grēkodami, jo patiesībā esam svēti! Esam svēti ne savu darbu dēļ, bet savas jaunpiedzimšanas dēļ.
Pieaugt kā kristietim nozīmē vienkārši atzīt to, kas esam bijuši kopš pirmās dienas, kad pieņēmām Kristu. Mēs neesam aicināti pārtapt par kaut ko citu, bet gan izvērst, darīt redzamu to, kas jau esam. Kristus dzīvība mūsos ir svēta. Atmetiet vecās grēka, neveiksmju un sakāves drānas un apvelciet Kristu!
Kāpēc es joprojām jūtos tāpat kā agrāk? Kādēļ bieži atkrītu tajos pašos grēkos, ieradumos un sajūtās?
Katrs grēks, uzticēšanās elkiem un aplama informācija tiek reģistrēta cilvēka apziņā, gribā un emocijās – viņa dvēselē. Tur glabājas viņa vecās dabas vēsture. Mēs gan saņemam jaunu garu, bet paliek mūsu vecā dvēsele ar visu veco informāciju.
Iztēlosimies, ka tur, kur mūsos mājo Kristus dzīvība – tieši virs sirds, atrodas durvis, kas atveras un aizveras. Tās atver pazemība, bet aizver lepnība. Tajā brīdī, kad savā lepnībā nolemjam, ka paši bez Kristus labāk tiksim galā ar savu ikdienas dzīvi, durvis uz Viņa dzīvību aizveras un nesvētā trīsvienība (miesa, pasaule un velns) tver iespēju mūs vilināt ar kārdinājumiem, kas sakņojas mūsu pagātnē. Mēs atveram savas vecās dabas bagāžu dvēselē, meklējot kādu līdzekli, lai tiktu galā ar radušos situāciju. Iedomātās durvis uz Kristus dzīvību aizveras tikpat ātri, kā lido mūsu domas. Bet tikai retais zina, ka tās tikpat ātri atver nožēlas pilna lūgšana.
Tikai ar Kristu dzīvei ir jēga. Līdzko esmu ārpus Viņa gaismas, dzīvei nav ne jēgas, ne pamata. Tāpēc ienaidnieks grib mūs izvilināt no Kristus gaismas savā tumsā. Viņš mēģina nospiest atbilstošo taustiņu, lai aizdzītu mūs atpakaļ miesīgajā eksistencē. Pavisam nemanot, durvis ir aizvērušās. Mūsu acis lēnām pierod pie tumsas, un tā mums sāk likties normāla parādība. Laikam ritot, mēs aizmirstam, cik brīnišķīgi bija dzīvot gaismā, un sākam meklēt kādu svecīti (cilvēku, elku, darbu, kādu ceļu uz laimi), kas darītu apkārtējo tumsību paciešamu. Esam cietuši sakāvi!
Lielāks ir Tas, kas jūsos, nekā tas, kas ir pasaulē (1.Jņ.4:4). To nedrīkst aizmirst! Svētā Gara gaismā ir skaidri redzamas visas ienaidnieka viltības. Un viņš, maskējies par mūsu sirdsapziņas balsi, čukstēs apsūdzības, lai neļautu atgriezties un saņemt Dieva žēlastību. Cilvēka patiesais ticības dziļums atklājas viņa spējā saņemt piedošanu visdrūmākajos sakāves brīžos. Nožēlojiet, pieņemiet Viņa piedošanu, neraugoties uz savām izjūtām, un dodieties uz priekšu! Jo mazāku laika sprīdi gremdēsieties vainas apziņā un sevis nosodīšanā, jo ilgāks būs jūsu uzvaras laiks. (Maikls Velss)
 
No visiem grēkiem, uz ko nosliecas cilvēka sirds, grūti atrast kādu, ko Dievs vairāk ienīst kā elkdievību, jo tās pamatā ir Dieva rakstura izkropļojums. Elkdievības būtība ir Dievam necienīgu domu glabāšana. Prāta elks ir tikpat Dievu zaimojošs kā rokām veidotais. (A.V. Tozers)
 
Elkdievība. Elks ir jebkas, izņemot Kristu, pie kā cilvēks meklē patvērumu grūtībās, ekstremālos apstākļos. Bet jau Vecajā Derībā lasām: “Tie, kas turas pie nīcīgām viltus dievībām, zaudē savu žēlastības tiesu” (Jon.2:9).
Ir sastopami gan viegli identificējami, riebīgi un atbaidoši elki, kuri pieder pie laba un ļauna atzīšanas koka ļaunās puses, gan arī tādi elki, kuri no pirmā acu uzmetiena nemaz neizskatās tik briesmīgi. Ja tie neaizstāj Dievu – pat nevainīgi un lietderīgi. Šajā sarakstā var ietvert ēšanu, iepirkšanos, apģērbu, televīziju, radio, lasīšanu, pašizolēšanos, fantazēšanu. Arī augsta amata vai ceļošanas elkus.
Ir arī “augstākas pakāpes” elki, un tie ir visbīstamākie: kalpošanas elks vai teoloģijas elks, kas meklē pamatojumu savai neticībai, atņemot Dievam visus Viņa brīnumus, Viņa personīgo darbošanos kristieša dzīvē, Viņa jūtamo klātbūtni un visu citu, kas atklāj Dieva pārdabiskumu.
Dievs neļauj saviem bērniem pielūgt elkus un tāpēc atņem savu mieru tiem, kuri to dara. Ja tomēr neatsakāmies pamest savas “caurumainās akas” (Jer.2:13), kur patiesa dzīvība neturas, Viņš ļauj mums klejot tuksnesī. Dievam nākas savus ļaudis dzīt no viena strupceļa nākamajā, līdz esam spiesti atzīt, ka vienīgi tas Kungs ir pelnījis mūsu nedalītu uzticību. Tikai tad esmu gatavs spert savu kāju Apsolītajā zemē – tajā valstībā, kur Dievs ir viss.
Traucējoši priekšstati par Dievu. Mūsu apziņa atzīst Dievu, bet kā ir ar emocijām? Tajās var būt kaut kas tāds, kas neļauj skriešus mesties pie Viņa. Kaut kas tāds, kas liek uzsākt nebeidzamu ceļojumu, meklējot to vienīgo personu, īpašo priekšmetu, fantastisko vietu – jā, to iemīļoto elku, kas apmierinātu mūsu vajadzības.
Vairāk kā 90 procentiem sakāvi cietušo kristiešu priekšstats par Dievu veidojies viņu pašu tēva (arī mātes vai citas viņiem svarīgas personas) ietekmē. Mūsu kļūdainās izjūtas par Dievu ir grēks. Neticība ir grēka māte. Un mūsu neticības patiesie dziļumi atklājas attieksmē pret Dievu neveiksmes brīžos. Nosodot sevi neveiksmē, mēs pierādām, ka ticam: Dievs mūs pieņems nevis Sava Dēla dēļ, bet gan mūsu pašu uzvedības vai darbu dēļ. (Maikls Velss)
 
 
DZĪVOJIET KĀ GAISMAS BĒRNI
Jo reiz jūs bijāt tumsa, bet tagad esat gaisma savā Kungā! Dzīvojiet kā gaismas bērni. (Ef.5:8)
 
Kāds, kurš izved gaismā
Ticība man liek pievienoties
šai dzīvības, gaismas un mīlestības Valstībai,
cerība mani turp vada, un mīlestība to atklāj.
Tā ir Valstība, kas mums sagatavota “kopš pasaules radīšanas” (Mt.25:34).
Valstība, kurā Kristus mūs “pārcēlis, atbrīvotus no tumsas varas” (Kol.1:13),
un “mūsu vārdi ir ierakstīti debesīs” (Lk.10:20).
Šī Valstība ir ne tik daudz kāda noteikta vieta, bet Persona – Jēzus.
No Viņa nāk vesela virkne ideālu pārmaiņu. Un Kristus ir visa centrā.
Viņš ir mans gans, kas vada. Un kāds, kurš izved gaismā.
Viņš ir padomdevējs. Viņš ir drošība.
Man ir jāizdara lēciens cerībā un jātic neiespējamā Dievam.
Mūsu vājums slēpjas apstāklī, ka raugāmies vienīgi uz sevi, vienmēr uz sevi.
Debesu Valstība nozīmē – Dievs ar mums.
Bet tas man neko neizsaka, ja es neesmu atklājis, ka Viņš ir dzīvs.
Kad spēju to saprast, man sākas mesiāniskais laiks. Viņa atnākšana.
Brīdis, kad apzinos Viņu – Pavisam Citādo.
Tas ir mīlestības laiks. Mīlestības šodiena.
    (Karlo Kareto)
 
Radīts, lai saņemtu Dieva mīlestību, cilvēks izjūt nepārvaramas alkas pēc mīlestības un pieņemšanas. Šai izmisīgu meklējumu ceļā viņš kļūst absolūti un negrozāmi egocentrisks. Viņš izmēģina visu, bet rezultāts ir tikai tukšums, nogurums un bēdas. Diemžēl egocentrismam ir daudz lielāka vara nekā saprātam. Dzīvot miesā nozīmē eksistēt kā dzīvniekam.
Egocentriski cilvēki vēlas vienmēr būt redzami, atrasties uzmanības centrā, izjust citu apbrīnu. Viņiem patīk apvārdot, izsmiet citus, bieži arī melot. Viņi ir pārmērīgi jūtīgi, vienmēr salīdzina sevi ar citiem, necieš kritiku, neatkāpjas no nebūtiskiem uzskatiem, nevēlas uzņemties vainu. Viņi ir atriebīgi, viegli sadusmojami, tiecas pēc aizliegtiem augļiem. Viņi ir rupji, nekaunīgi un lepni, lielīgi, nepiekāpīgi, iedomīgi, valdonīgi un kritiski noskaņoti, pamācoši, sevī iegrimuši un nepiedodoši. Viņi nepakļaujas pārmācībām. Egocentriskais ir akls – neredz ne savu patieso stāvokli, ne to iznīcību, kuru viņš izraisa visapkārt. Ar laiku viņu piemeklē nemiers, emocionāla nestabilitāte, slimības, nesaskaņas ar līdzcilvēkiem.
Mēs neesam radīti, lai dzīvotu neatkarīgi no Dieva, jo tad mēs kļūstam neprātīgi. Jo lielākā mērā dumpības gars valda pār mūsu dzīvi, jo lielāks naids mums jāģenerē, lai justos labi un attaisnojami. Atrašanās miesā ir cilvēka stāvoklis, kad viņš atrodas nevis Dieva, bet kāda cita spēka kontrolē. Pār viņu tad valda nesvētā trīsvienība – grēks, sātans un pasaule.
Miesas izpausmes nav iespējams iznīcināt, cīnoties miesīgi. Mūsu Ādama dzīvību nav vērts ne pielabot, ne lāpīt. Tā ir vienkārši jānogalina un jānomaina pret jaunu dzīvību! Tas nav ne mazākā mērā saistīts ar cilvēka pūliņiem un zināšanām, bet gan ar Dieva gribu un gudrību. Un tas notiek piedzimstot no jauna. Kristība ir garīga realitāte, kurā mēs tiekam atbrīvoti no grēka verdzības un vecās cilvēka dabas. Tās vietā nu stājas Kristus dzīvība. “Tādēļ, ja kas ir Kristū, tas ir jauns radījums; kas bijis, ir pagājis, redzi, viss ir tapis jauns.” (2.Kor.5:17)
(Maikls Velss)
 
Dievs no mums prasa visu
Pieprasa Viņu mīlēt “no visas savas sirds, no visas savas dvēseles
un ar visu savu spēku” (5.M.6:5). Un tas ir mūsu pašu dēļ.
Bez mīlestības mēs esam kā nepilnīgi, garlaikoti un bez paradīzes.
Dieva mīlestība ir miers, prieks, līksme, auglība, gaviles. Paradīze.
Mīlestības trūkums, ne-mīlestība ir karš, skumjas,
vientulība, neauglība, nāve. Elle.
Dieva mīlestība liek mums būt tādiem kā Dievs.
Ar Dieva gaumi, Viņam līdzīgiem. Nav citas izejas.
Ja Dievs mīl gaismu, arī mums ir jāmīl gaisma.
Ja Dievs piedod, arī mums ir jāpiedod.
Valstība pietuvojas ikreiz, kad kādu darbu paveicam
kā atbildi tai mīlestībai, kas ir Dievs. Kad paēdinām izsalkušo,
apmeklējam ieslodzīto, apģērbjam kailo
vai piedodam ienaidniekam.
    (Karlo Kareto)
 
Tumsai nav varas pār gaismu. Gaismai un tumsai nepiemīt vienlīdzīgs spēks. Tumsai vienmēr jāpadodas gaismas priekšā. “Viņā bija dzīvība, un dzīvība bija cilvēku gaisma. Gaisma spīd tumsībā, bet tumsība to neuzņēma” (Jņ.1:4-5). Tumsa nekad negūst virsroku pār gaismu, bet tikai aizņem gaismas atstāto vietu, kad gaisma atkāpdamās to pieļauj. Gaisma, gluži otrādi, iznīcina tumsu, liek tai atkāpties. Cilvēks vēl nav izgudrojis ierīci, pretēju kabatas baterijai, kura dienas gaismā izstarotu tumsu.
Kāda gan būtu dzīve, ja tajā nebūtu saules lēkta, kurš vienā mirklī padzen tumsu, uzsākot raženu dienu? Dieva gaismai tāpat ir jāataust mūsu sirdīs katru dienu, un tad pazudīs visas tumsas izpausmes mūsos. Tāpat kā gaisma ir neizmērojami varenāka par tumsu, tā Dieva spēks ir bezgalīgi lielāks par ienaidnieka spēku. Sātana tumsībai tiek ļauts darboties tikai tur, kur to noteicis Dievs. Ir ļoti svarīgi, lai mūsu uzmanības centrā vienmēr būtu Viņa gaisma.
Laimīgi ir tie ļaudis, kuri neuzticas paši sev un nepaļaujas uz miesu, bet uzticas Gaismai, kura mīt mūsos un ir uzvarējusi tumsu. Tie dzīvo ar apziņu par piederību Dievam, kurš “ir aicinājis no tumsas Savā brīnišķīgajā gaisma” (1.Pēt.2:9).
Kas ir Dieva griba? Mēs visi vēlamies darīt Dieva prātu, bet liekas, ka tas izdodas tikai retajam. Tas tāpēc, ka tie ir kļūdaini izlēmuši, kas ir Dieva griba, un vairs to nemeklē. Dieva prāts ir tāds mūsu sirds stāvoklis, kurš ļaujas Dieva vadībai. Taču daudzi nevis vienkārši pievērš savu sirdi Dievam, bet gan par savas dzīves mērķi uzskata mēģinājumus atšifrēt sev Dieva nospraustos uzdevumus. Mūsu uzmanības centrā ir jābūt nevis darbam, bet Tam, kurš mums šo darbu ir norādījis.
Viss, ko cilvēks dara pareizā sirds stāvoklī, ir pareizs un labs. Tad vadīt jūsu soļus – tas ir Jēzus uzdevums. Kristus mājo jūsos. Viņš ir Labais Gans. Jūs esat radīts labiem darbiem, tad nu rīkojieties. Redziet, dzīvot kristīgu dzīvi ir tik vienkārši!
Lai sadzirdētu Dieva balsi, sākumā jāgremdējas Viņa Vārdā. Apklusiniet savu apziņu un pazemībā, līdzīgi kā jērs tuvotos ganam, pievērsieties Kristum sevī un ieklausieties. Pārdomājiet izlasīto. Tas vedīs jūsu garu saskarsmē ar Dievu. Ņemiet šo vārdu sev līdzi dienas gājumā. Pārvietojoties no galvas uz sirdi, tie kļūst par dzīviem Dieva vārdiem, kurus Viņš velta tieši jums. Dzīvot nemitīgā kontaktā ar Viņu kļūs arvien vieglāk un vieglāk. (Maikls Velss)
 
 
KAD DVĒSELE IR KLUSU
Tiešām, mana dvēsele ir klusu savā svētcerē uz Dievu, no Viņa nāk man palīdzība! (Ps.62:2)
 
Kristus mājo mūsos – šis atklājums sniedz spēku un saiknes apziņu. Ja esam ticībā saskatījuši Kristu sevī, klusums kļūst par svētību. Tas mūs vairs nebaida, bet kļūst pat iepriecinošs. Žēl, ka tikai retais pazīst šo svētību, kas atrodama klusumā, jo vairākums ir aizņemti, diktējot Dievam savas vēlmes un trokšņojot, lai pārliecinātos, ka Viņš sadzirdēs un rīkosies saskaņā ar viņu gribu. Viņi nepazīst Dieva klātbūtnes izjūtu, kas atklājas klusumā. Klusums Dievam ir būtisks – tas minēts Bībelē vairāk kā 300 reižu.
Mēs – Baznīca – esam Kristus līgava. Vai mums pietiek ar Viņu pašu? Vai arī mēs vēlamies Jēzu tikai tad, kad Viņš mums dāvā to, ko mēs gribam? Vajadzētu Viņu meklēt ne mūsu pašu priekam un vajadzību apmierināšanai, bet par prieku Viņam. Beidziet izlūgties no Dieva visādus niekus. Mīliet Viņu klusumā, mācieties priecāties par Viņa klātbūtni jūsos. Tad no jūsu būtnes dziļumiem plūdīs dzīvā ūdens straumes. To nav iespējams pilnībā izprast, bet gan piedzīvot.
(Maikls Velss)
 
Gaidīt uz Dievu. Patiesie vārdi nāk no klusēšanas, un īstena klusēšana nāk no vārdiem. Dieva vārds nenāk pie trokšņojošā, bet pie klusējošā. Tempļa klusums ir Dieva svētās klātbūtnes zīme. Mēs klusējam pirms Dieva vārda uzklausīšanas, jo mūsu domas ir vērstas uz Viņa vārdu, tāpat kā klusē bērns, ieejot tēva istabā. Mēs klusējam pēc Dieva vārda uzklausīšanas, jo tas vēl arvien runā mūsos un dzīvo, un dara sev mājvietu. Mēs klusējam agrā rītā, jo Dievam pieder pirmais vārds, un klusējam pirms gulētiešanas, jo Dievam paliek pēdējais vārds. Klusēt nenozīmē neko citu, kā vien gaidīt uz Dieva vārdu un atgriezties Dieva vārda svētītam.
Meditācijā Dieva vārds vēlas ienākt mūsos un palikt pie mums, tas vēlas pieskarties, ietekmēt, darboties, tā ka mēs visas dienas garumā vairs netiekam no tā vaļā, tādējādi tas mūsos veic savu darbu, bieži vien mums to pat nezinot. Un nevajag, lai meditācija mums nestu kādu negaidītu, neparastu pieredzi. Tas tā var notikt, bet, ja nenotiek, tas nenozīmē, ka šī meditācija būtu bijusi veltīga. “Meklē Dievu, ne prieku!” – tas ir meditācijas pamatlikums. Ja meklēsi vienīgi Dievu, tad atradīsi arī prieku – tāds ir meditācijas apsolījums. (Dītrihs Bonhēfers)
 
Dievs ir klusuma draugs. Mēs esam izslāpuši atrast Dievu, bet Viņš neļauj sevi atklāt ne troksnī, ne steigā. Pavērojiet dabu, kā koki, puķes, zāle aug dziļā klusumā. Pavērojiet, kā zvaigznes, mēness un saule slīd klusumā. Jo vairāk mēs saņemam klusā lūgšanā, jo vairāk varam dot aktīvajā dzīvē. Klusums ļauj paraudzīties uz visu ar jaunu skatienu. Būtiskais nav mūsu teiktajā, bet tajā, ko mums saka Dievs. (Māte Terēze no Kalkutas)
 
Augšāmceltā Jēzus pārsteidzošā klātbūtne rada cilvēkā gaismas pavardu.
Ne jau tu to iededzi. Ne jau tava ticība rada Dievu, tāpat arī tavas šaubas neliks Viņam pazust nebūtībā. Atceries: vienkārša tiekšanās pēc Dieva jau ir ticības iesākums.
Netveramā pārvērtība tevī, būtības pārveidošanās turpinās visu dzīvi. Katru dienu tā padara par Dieva šodienu. Šī pārvērtība ir tavas augšāmcelšanās sākums jau uz zemes, tā ir iesākums dzīvei, kas nekad nebeigsies.
Tas ir izbrīns par Mīlestību, kam nav ne sākuma, ne beigu. (Brālis Rožē no Tezē)
 
Viņa klātbūtnē mēs atrodam vislielāko laimi un savukārt paši esam par prieku mūsu Kungam. Nu esam gatavi caur Kristus asinīm droši ieiet vissvētākajā vietā. Tiksim uzklausīti ne mūsu labās uzvedības dēļ, bet gan pateicoties Dēla nopelnam. Šāda atziņa izmaina kristieša lūgšanas saturu. Pavēles kļūst par apsolījumiem, tagadējās ciešanas nav salīdzināmas ar Dieva svētību. Paklausība iegūst jēgu, jo Viņa klātbūtnē kopā ar pavēli nāk spēks to pildīt. Piedošana kļūst pašsaprotama. Gaidīšana vairs nav grūta un spiesta lieta.
Dieva klātbūtnē ir atrodama mīlestības pārpilnība. Ticībai nav nepieciešama piepūle. Ciešanas vairs nav jāsagaida ar izmisumu, jo tām līdzi nāk apziņa, ka Viņa klātbūtne dziedē visas sāpes tā, ka mēs pārpārim paliekam uzvarētāji. Reiz atraduši, mēs to vairs nespējam pazaudēt, un neviens mums to nespēj atņemt (Rom.8:38-39).
Viņa klātbūtnei ir jākļūst par mūsu ikdienas dzīves uzturu, jo Viņš ir patiesā dzīvības maize. Šī saikne nomierinoši iedarbosies uz mūsu apziņu, gribu un emocijām, un tas savukārt nomierinās ķermeni, ļaujot arī naidīgā pasaulē dzīvot Viņa mierā. (Maikls Velss)
 
Klātbūtnes noslēpums
Dievs ielauzās manā sirdī kā milzīga līdzība.
Viss ap mani liecināja par Viņu:
debesis man stāstīja par Viņu,
zeme man stāstīja par Viņu, jūra man stāstīja par Viņu.
Dievs bija it kā apslēpts visās redzamajās un neredzamajās lietās.
Viņš bija kā visu problēmu atrisinājums.
Pati svarīgākā manā dzīvē ienākusī Persona.
Lai paliktu kopā uz visiem laikiem.
Un Viņš mani apņem ar savu neiztrūkstošo klātbūtni:
uzlūko no katras lapas mežā, kur pastaigājos,
no mākoņiem, kas strauji jādelē man virs galvas.
Es Dievā jūtos kā putns gaisā, kā pagale ugunī,
kā bērniņš mātes klēpī. Dievs mani dara par savu bērnu.
Dievā es dzīvoju, elpoju un priecājos par Viņa, Radītāja, klātbūtni.
Izdzīvot Dieva klātbūtni. Baudīt to vienmēr!
Divdesmit četras stundas diennaktī.
Dieva klātbūtnes pieredze dabā, vēsturē un manī. Manas ticības būtība.
Ne jau mums pašiem jārada vienotība ar Dievu.
Tā pastāv. Jo nekas nepastāv ārpus Dieva.
Dievs jau ir. Mums Viņš ir tikai jāatklāj, nevis jārada no jauna.
Dievs vienmēr ir klātesošs.
Tēvs, kurš ir Dzīvība, saka Dēlam, kurš ir Gaisma: “Es mīlu Tevi.”
No atbildes “Arī Es Tevi mīlu” rodas Mīlestība – Svētais Gars.
Sazināšanos veido mīlestība.
Ticēt Dievam nozīmē visu uztvert kā Dzīvo, kurš uzlūko tevi.
Un tevi apskauj kā savu vismīļāko bērnu.
Ticēt Dievam nozīmē gaismu, mieru, prieku un gaviles.
Neticēt nozīmē tumsu, skumjas, sastingumu un nāvi.
    (Karlo Kareto)
 
Kas neļauj izjust Dieva klātbūtni?
Viens no galvenajiem cēloņiem ir (1) paša cilvēka raksturs.
Ļaunas rakstura īpašības noteikti atsvešina un attālina cilvēku no Dieva. Tāpēc katrs, kas lūdzot nespēj izjust Dieva klātbūtni, lai vispirms rūpīgi pārmeklē pats savu dzīvi.
Mums visiem dažreiz par kavētāju var būt (2) mūsu garastāvoklis. Kāds reiz sacījis: “Ja nevari lūgt, kā gribi, lūdz, kā vari!” Ja sauli aizsedz mākoņi, tad tāpēc neviens taču neteiks, ka saules vairs nav un nebūs. Mainīgie garastāvokļi ir šādi mākoņi pie mūsu garīgās dzīves debesīm. Cilvēkam nav jāpārvērtē to nozīme. Lūgšana pati ir ļoti labs līdzeklis, kā pārvarēt sliktu garastāvokli. (H.E. Fosdiks)
 
Grēks ir netrāpīšana mērķī. Mēs tikai tad varam atpazīt grēku, ja zinām mērķi, kurā jātrāpa. Bez mērķa nevaram ne tēmēt, ne arī kļūdīties. Bībelē ir rakstīts: “Visi ir grēkojuši, un visiem trūkst dievišķās godības” (Rom.3:23). Mērķis, pēc kura nosaka labo un slikto, ir Dieva godība. To neizšķir sabiedrības balsojums. Labais ir absolūts, un tas ir Dieva raksturs. Kaut kas ir labs tikai tāpēc, ka ir saskaņā ar to, kāds ir Dievs.
Viņa mērķis ir darīt tevi svētu, līdzīgu Viņa Dēlam (Rom.8:29). Ikdienas dzīvē tava vislielākā nepieciešamība ir atšķirt pareizo no nepareizā.
Studējot Bībeli, prātam ir jātiek piesūcinātam ar Svēto Rakstu saturu un principiem. Jo vairāk tu par Dievu sapratīsi, jo reālāka kļūs jūsu sadarbība. Viena lieta ir zināt, ko domā Dievs. Pavisam kas cits – vēlēties to pašu, ko vēlas Viņš. Mūsu vēlmēm piemīt pārdabisks spēks ietekmēt mūsu domas un uzskatus. Lai gan daudzas no vēlmēm ir Dieva dotas, mēs tiekam mētāti dievišķu un pasaulīgu vēlmju virpulī. Par laimi Dievs ir ieinteresēts mūs vadīt. Vairāk nekā mēs paši vēlamies būt vadīti. Viņš mūs atbrīvo no slēpto vēlmju verdzības.
Gana balss. Dievs mums ir apsolījis vadību un arī sadraudzību ar Viņu šīs vadīšanas laikā. Mums nav jāiet vieniem. Jēzus saka: “Manas avis dzird Manu balsi, Es tās pazīstu, un viņas Man seko” (Jņ.10:27). Avis pašas nerūpējas par to, lai neapmaldītos. Gans zina pareizo ceļu un tās pieskatīs. Avij vienīgi jāpaklausa gana pavēlēm.
Tomēr tu nevari sekot Kristum, savam Ganam, ja stāvi mierā. Bieži vien ir labāk kļūdīties, nekā vispār nekustēties. Laiku pa laikam noteikti būs kāda neveiksme, bet tas nekas. Neveiksme ir daļa no mācīšanās.
Sekotāja griba. Dievs ticīgajam nekad neatņem varu pieņemt lēmumu. Viņš vēlas, lai cilvēks pats pēc savas gribas ik mirkli turpina rīkoties tā, ka darītu Viņa prātu. Tas nozīmē, ka katru dienu un stundu tu saki Tēvam tāpat kā Kristus Ģetzemanes dārzā: ne mana, bet Tava griba.
Sekodami Jēzum, mēs sastapsimies ar savām mazajām ģetzemanēm. Savās sāpēs no jauna tiksim piepildīti ar Gara spēku, ja ļausim no dvēseles izlauzties: “Ne mans, bet Tavs prāts lai notiek!” Tas liks iemirdzēties gaismai, no jauna mosties mazai cerībai. Tas apstiprinās manu pakļaušanos Svētajam Garam un gatavību atkal pildīt savu uzdevumu. Tas ir solis Garā. Turpināt spert soļus Garā nozīmē būt Gara piepildītam. (Džons Vaits)
 
Lai uztvertu redzamās zīmes
un saprastu to nozīmi, tev sirdī ir jābūt kā bērnam.
Pazemīgam. Bez tā nevar iztikt!
Liekas muļķīgi, taču tieši tādēļ daudzi paliek ārpus patiesības.
Un Dievs tiem paiet garām.
Jēzus ir teicis: “Ja jūs nekļūsiet kā bērni, jūs Dieva Valstībā neieiesiet.”
Vai skaidrs? Neieiesiet! (Mt.18:3)
“Klātesošais Neredzamais” tevi uzrunā caur neskaitāmām zīmēm.
Tu tajās esi iegremdēts kā piliens okeānā,
kā ziedlapiņa mežā, kā skudra kalnā.
Taču, lai ieietu un saprastu, ir vajadzīga bērna sirds. Tev tā jālūdz!
Kā gan tu vari izprast vienīgi ar prātu?
Dieva noslēpuma mājoklis atrodas cilvēka sirdī.
Mīlot tu saproti. Patiesībā mīlestība ir komunikācija.
Zīmes var izskaidrot, iztulkot un izprast tikai mīlestībā.
Pievērs uzmanību lietām.
Brāli, nebaidies! Ticēt ir grūti, taču neticēt ir vēl grūtāk.
Centies iemantot bērna sirdi un bērna acis, tad tev izdosies vieglāk.
Lasi lietās, nebaidies zaudēt laiku, ilgi staigājot gar jūru.
Nedomā, ka tikai tu redzi lietas.
Mēģini noticēt, ka arī tās redz tevi!
Dievs raugās uz tevi caur visām gaismām vakarīgās pilsētas ielās,
no visiem mākoņiem, kas kā ganāmpulks barā slīd tev pāri.
Dievs tevi apskauj ar vēju, kas jauc matus,
un ar pirmajiem rīta saules stariem tevi noskūpsta.
Ja vēlies, lai apkārt esošās radības zīmes neizkliedētu tavu uzmanību,
piepildi tās ar Dieva klātbūtni. Un tās pastāstīs par Viņu.
Dieva klātbūtne, kas nonāk pie tevis caur zīmēm,
tavu dzīves vidi pārvērtīs par ideālu svētnīcu,
kurā tu varēsi “pielūgt Dievu Garā un patiesībā” (Jņ.4:24).
    (Karlo Kareto)
 
 
VĪNAKOKA NOSLĒPUMI
"ES ESMU īstais vīnakoks, un Mans Tēvs ir dārza kopējs. Ikvienu zaru pie Manis, kas nenes augļus, Viņš noņem, un ikvienu, kas nes augļus, iztīra, lai tas jo vairāk augļu nestu... Palieciet Manī un Es - jūsos. Kā zars nevar nest augļus no sevis, ja tas nepaliek pie vīnakoka, tāpat arī jūs, ja nepaliekat Manī. ES ESMU vīnakoks, jūs tie zari. Kas Manī paliek un Es viņā, tas nes daudz augļu, jo bez Manis jūs nenieka nespējat darīt... Ar to Mans Tēvs ir godā celts, ka jūs nesat daudz augļu un topat par Maniem mācekļiem.” (Jņ.15:1-2, 4-5, 8)
 
Ko Dievs vēlas. Jēzum patika paust visdziļākās patiesības ar vienkāršiem, pasaulīgiem piemēriem. Savā pirmsnāves vēstī Viņš vēlējās, lai mēs līdz pašiem sirds dziļumiem aptvertu to, ka Viņš mūs ir atstājis uz šīs zemes viena, visaptveroša iemesla dēļ, un tas ir tieši saistīts ar augļiem.
Jēzus ir vīnakoks. Tēvs ir dārza kopējs. Mēs esam zari. Kas ir augļi?
Augļi praktiskā veidā simbolizē labos darbus – mūsu domas, attieksmi vai rīcību, kura Dievam ir vērtīga tāpēc, ka Viņš ar to tiek godāts. Iekšējus augļus jūs nesat tad, kad ļaujat Viņam audzināt sevī jaunas, Kristum līdzīgas īpašības (Gal.5:22). Ārējus augļus jūs nesat, ļaujot Dievam darboties caur Viņu (2.Kor.9:8).
Augļi ir jūsu vienīgais nezūdošais noguldījums debesīs. Un tas ir galvenais iemesls, kādēļ jūs tikāt pestīti. Kristieši ir “Kristū Jēzū radīti labiem darbiem” (Ef.2:10). Ne tādēļ, lai piepildītos mūsu sapņi – tie vienmēr ir pārāk mazi. Mēs esam šeit, lai piepildītu Dieva sapni – pagodināt Viņu ar apbrīnojami pārpilnu dzīvi. Un tas ir arī mūsu lielākais personīgais piepildījums šeit un mūžībā.
Godības grozi. Ikviens no mums ir vīnakoka zars, kas parāda noteiktu pilnības līmeni: (1) “nav augļu”, (2) “augļi”, (3) “vairāk augļu”, (4) “daudz augļu”.
Tēvs ļoti vēlas, lai mēs nestu vairāk augļu, un Viņš aktīvi kopj mūsu dzīvi, lai mēs turpinātu virzīties augšup: no neauglīga uz auglīgu zaru, no tukša groza uz pārpilnu. Mēs esam radīti pārpilnībai – tas ir ikviena Kristus sekotāja aicinājums. Tomēr ļoti daudz patiesu kristiešu ir it kā sapinušies neredzamos tīklos. Tie dzīvo sāpēs. Tie jūtas kā zaudētāji. Viņu dzīvēs nav gandrīz nekā no mūžīgā, un tie nesaprot kāpēc. (Brūss Vilkinsons)
 
Pirmais vīnakoka noslēpums. Ja jūsu dzīve konsekventi nenes augļus, Dievs iejauksies, lai jūs pārmācītu. Kristietim grēks ir kā netīrumi, kas klāj vīnogu lapas. Tiem netiek cauri ne gaiss, ne gaisma. Zars nīkuļo, tam nerodas augļi. Dārza Kopējs vedīs jūs pie grēku nožēlas caur ciešanām. Viņa nolūks ir attīrīt, atbrīvot no grēka. Bībelē šo disciplinēšanu sauc par pārmācīšanu.
Debesu Tēvs iejaucas, lai mainītu mūsu postošo un neauglīgo darbošanos. Pārmācīšana nāk no Dieva. Tas ir Viņa izvēlētais veids, kā strādāt jūsu dzīvē, lai jūs sāktu nest augļus un piepildītu savu grozu. Tā beidzas tad, kad problēma tiek atrisināta. Viņš pārmāca visus ticīgos un vienmēr rīkojas mīlestības vadīts.
Pirmā pakāpe – rājiens: “Bērns, nenicini Tā Kunga pārmācību un nepagursti, kad Viņš tevi norāj!” (Ebr.12:5). Ja negribam to uzklausīt, seko otrā pakāpe – pārmācīšana: “Ko Tas Kungs mīl, to Viņš pārmāca” (6.p.). Jūs to izjūtat kā emocionālu nemieru, vilšanos vai bēdas. Ja vēl neieklausāmies, sekos trešā pakāpe – šaustīšana: “un šauš katru bērnu, ko Viņš pieņem” (6.p.). Šaustīt nozīmē pērt, sodīt.
Stūrgalvīgajam jāsastopas ar sāpīgiem pārdzīvojumiem, bet tie nekad nebūs nepelnīti. Pārmācot Dievs nekad nav nepacietīgs vai dusmīgs, bet piedāvā iespējas atsaukties Viņam līdz pat mirklim, kad atstājam šo pasauli. Grēku nožēla ir dzīves veids, nemitīga apņemšanās lauzt savu stūrgalvību un saņemt Dieva piedošanu.
Otrais vīnakoka noslēpums. Ja jūsu dzīvē ir kādi augļi, Dievs iejauksies, lai jūs iztīrītu (Jņ.15:2). Dieva nolūks ir atbrīvot jūs no bailīgas un nenobriedušas uzticēšanās un mazsvarīgām prioritātēm, lai dotu vietu daudz lielākai pilnībai. Vīnogulājam katru gadu jānogriež nevajadzīgie zari, jo, augam sakuplojot, saules gaisma neaizsniegs tos zarus, kuros veidojas ogas. Nekopjot lapu vienmēr būs vairāk nekā ogu. Kristietim kupls koks nozīmē tās dzīves rūpes, kuras, lai arī nav ļaunas pašas par sevi, tomēr attur no nozīmīgākas kalpošanas Dievam.
Tīrīšana ir saistīta ar griešanu, un, ja griež, tad sāp. Tas tiešām līdzinās pārmācīšanai. Lielākā daļa kristiešu neatšķir šīs divas lietas savā dzīvē un tādēļ nepareizi saprot Tēva darbošanās nolūkus. Tie izdara kļūdainus secinājumus par Dieva plānu, un tas viņus nevajadzīgi atgriež atpakaļ pārmācīšanā.
Taču, ja vēlaties vairāk augļu, ir jāmācās katru pārbaudījumu saskatīt kā iespēju pilnīgāk paļauties uz Dievu. Jo “ jūsu ticības pārbaudīšana rada izturību” (Jēk.1:3). Briedumā tīrīšana kļūst intensīvāka, Dieva šķēres griež arvien tuvāk jūsu patiesajai būtībai. Viņš uzticīgi strādā, lai jūsu dzīvē rastos vairāk telpas izturībai, garīgam spēkam un augļu pārpilnībai. Tātad vairāk līdzības pilnīgajai Kristus būtībai.
Dievs neizmantotu sāpju metodi, ja tikpat labi varētu izlīdzēties ar kādu saudzīgāku veidu. Ja jūs aicināsiet Viņu un atdosiet Viņam savu neizpratni un sāpes, Viņš turēs Savu solījumu un visas lietas nāks jums par labu (Rom.8:28). Tīrīšanas sāpes ir tagad, bet augļi nāks vēlāk. Tieši tāpat kā vīnadārzā, arī mūsu dzīvēs tīrīšanai ir sezonas raksturs. Taču nākamā raža ir atkarīga no mūsu tagadējās paļaušanās. Neviens gadalaiks neturpinās bezgalīgi.”Tad jūs līksmosities, tagad, ja tas ir vajadzīgs, drusku noskumdināti dažādos pārbaudījumos, lai jūsu pārbaudītā ticība, kas ir daudz vērtīgāka nekā iznīcīgais zelts, kas ugunīs tiek pārbaudīts, izrādītos teicama.” (1.Pēt.1:6-7)
Trešais vīnakoka noslēpums. Ja jūsu dzīvē ir daudz augļu, Dievs ielūgs jūs uz dziļāku palikšanu Viņā. Dievs nevēlas, lai jūs vairāk darītu Viņam. Viņš vēlas, lai jūs vairāk būtu ar Viņu. Zaram, kuram ir vislielākais savienojums ar vīnakoku, ir vislielākās izredzes uz bagātīgu ražu. Saikne ar Dievu tiešā veidā nosaka to, cik lielā mērā Viņa pārdabiskais spēks darbojas mūsu dzīvēs.
Jāņa evaņģēlija sešos pantos Jēzus desmit reizes atkārto vārdu “palikt”. Palieciet – tā ir pavēle, nevis piedāvājums vai lūgums. Jums nevajag pavēlēt bērnam ēst saldo ēdienu. Jūs pavēlat kaut ko darīt tāpēc, ka dabiskā ceļā tas nenotiek.
Pārmācīšanas un tīrīšanas gadalaikos aktīvi rīkojas Dārza Kopējs. Viņš strādā. Mūsu uzdevums ir atbildēt. Lai paliktu Viņā, arī mums ir jārīkojas. Mums kaut kas ir jādara – un tas nebūs viegli. Vieni paši mēs nespējam nest daudz augļu. Vīnogulāja koksne nav derīga lietaskokam (Ec.15:2-4). Ja mēs nepaliekam Viņā, mēs sakalstam un nomirstam, mūsu dzīvēm nav nekāda garīga pielietojuma. Bet, paliekot kopā ar Jēzu, saņemam no Viņa garīgo barību. Ļaujot Viņa spēkam plūst caur mums, nekas mūs vairs nevar atturēt sasniegt vispārpilnāko dzīvi.
Palikšana Dievā ir saistīta ar vissvarīgāko sadraudzību jūsu dzīvē. Tā nav izmērāma ar to, cik daudz jūs zināt par ticību vai Bībeli. Sadraudzībā jūs meklējat, ilgojaties, gaidāt, alkstat, mīlat, dzirdat un atbildat personai. Jo vairāk jūs to vēlēsieties, jo vairāk Dieva klātbūtnes būs jūsu dzīvē, domās un ilgās. Mēs taču esam radīti, lai justos neapmierināti un nepiepildīti, ja mums tās trūkst (Ps.42:1).
Tad kāpēc tikai retais šo saskarsmi apzināti veido? Mēs īstenībā nemaz neticam, ka Dievam patīkam. Mēs pieņemam, ka Viņš ir aizņemts ar svarīgākām lietām. Patiesībā Dievs, jūsu Draugs, vēlas palikt pie jums vairāk, nekā jūs vēlaties palikt pie Viņa. “Palieciet Manā mīlestībā!” (Jņ.15:9) – palieciet, izbaudiet.
Palikšanas procesā svarīgi ir tas, kas notiek iekšienē, nevis ārēji. Palikšana Dievā sākas ar noteiktām disciplīnām – ar Bībeles lasīšanu un lūgšanu. Pārsteidzoši, bet mēs gadiem ilgi varam darīt šīs lietas, tā arī nepaliekot Viņā. Attiecību veidošanai ir jāatlicina laiks – nesteidzīgs, netraucēts.
Lasot Bībeli, izgaršojiet to kā ēdienu, uzņemiet kā dārgumu, kā Dieva mīlestības vēstuli tieši jums! Atcerieties: jūs lasāt, lai Kādu satiktu. Pārdomājiet izlasīto, piemērojiet to apstākļiem, kuros atrodaties. Ļaujiet tam nokļūt līdz pašiem savas būtības dziļumiem! Sarunājieties ar Viņu kā ar savu tuvāko draugu. Pēc rīta sarunas palieciet Viņa klātbūtnē visas dienas garumā.
Palikšana ar Dievu ir attiecības, nevis izjūtas. Tas ir ticības akts.
Taču mēs nevaram palikt Jēzū, Viņam nepaklausot (Jņ.15:10). Nepaklausība vienmēr rada plaisu mūsu attiecībās ar Dievu. Palikšana Viņā palīdz sajust Dieva vadību un smelties Gara spēku. (Brūss Vilkinsons)
 
Nodošanās pārbaude. Vienalga, cik nodevies Jēzum Kristum tu būtu, kaut kad šī nodošanās tiks pārbaudīta. Pakļauties Viņam nozīmē to, ka tu atzīsti Viņa tiesības uz noteicošo vārdu it visos tavas dzīves lēmumos. Vai tu pilnībā piederi Viņam miesā, dvēsele un garā? Vai tu esi pieejams Viņam? Vai tu to domā nopietni?
Kāpēc viszinošajam Dievam būtu jāpārbauda mani? Nevis tāpēc, lai Viņš uzzinātu, cik nodevies es esmu. Viņš to jau zina. Tas notiek, lai mēs paši varētu atklāt, cik esam nodevušies Viņam. Mēs nekad neaptversim savas nodošanās un uzticēšanās līmeni, kamēr nebūsim pārbaudīti. Tad varēsim virzīties uz priekšu plašumā un dziļumā.
Pārbaudes laiki ir skarbi un nogurdinoši, bet tie ir laiki, kad mācāmies par Dieva mūžīgo uzticamību. Pārbaudot Viņš vienmēr māca kaut ko jaunu – par Viņa ceļiem, Viņa plāniem, Viņa darbības metodēm manā dzīvē. Pārbaude vienmēr domāta mums par labu. Dievs grib, lai mēs augtu, lai vēl jo vairāk pieķertos Viņam, lai pieaugtu mūsu ticība. Uzticies un paklausi!
Tu varbūt esi apstājies augšanā. Attīstība ir process, kurā Dievs tev liek piedalīties. Tu nevari nepakļauties Viņam. Nodoties nozīmē būt mierā ar pašreizējo situāciju, atdot savas drošības garantijas Dievam. Kad tu sekosi Viņam, Viņš gribēs, lai tu virzies tālāk un augstāk. Ātrāku augšanu, dziļāku izpratni un tavas garīgās dzīves iekšējo attīstību veido tavas grūtības. Tu lūgsi: “Kungs, es nesaprotu, bet es pieņemu. Es uzticos Tev. Es turpinu iet kopā ar Tevi!”
Vienmēr labākais ir – paklausīt Dievam un tad ļaut, lai Dievs atbild par mūsu paklausības sekām. Paklausot tu vienmēr būsi uzvarētājs. Tavs ieguvums būs neizskaidrojams, milzīgs, dzirkstošs, pāri plūstošs prieks. Nekas visā kristieša dzīvē nesniedz lielāku gandarījumu. Tu nevari paklausīt Dievam un netapt svētīts.
(Čārlzs F.Stenlijs)
 
Sāpju nozīme cilvēka dzīvē
Kas notiktu, ja nebūtu sāpju, kuras mūs laikus brīdina?
Cilvēks ir tik slims ar grēku, ka viņa vēlmes nekas neapturētu.
Sāpes mums saka: “Cilvēk, esi uzmanīgs!
Mēs, sāpes, esam tikai vēstnesis, vien zīme.
Nebaidies no mums. Tev jābaidās no tā, par ko mēs liecinām.
Mūžīga atšķirtība – lūk, no tās tev ir jābaidās!”
Tēvs, kurš ir mīlestība, sevi neuzspiež –
Viņš mums ļauj aiziet. Un mēs dodamies ceļā.
Dzīvības vietā dodam priekšroku nedzīvajam, patiesības vietā – meliem.
Tā mēs veidojam savu pieredzi.
Un briesmīgākais: ja vien atrastu meklēto, mēs nekad neatgrieztos mājās.
Par laimi, nenotiek tā, kā mēs gribam.
Maizes vietā atrodam zīles, bet baudas vietā – trūkumu.
Šķiet, pašas lietas ir par mums gudrākas,
tās cenšas palīdzēt, vēršoties pret mums.
Man neatliek nekas cits kā griezties atpakaļ.
    (Karlo Kareto)
 
Problēmām ir jēga un mērķis. Problēmas ir ticīga cilvēka dzīves dabiska sastāvdaļa. Ziemā liekas, ka kokā dzīvības nav nemaz. Tā dzīvais spēks ir apslēpts skatiem koka dziļākajā būtībā – saknēs. Mēnešiem tas uzkrāj spēkus, lai uzplauktu jaunā pavasarī.
Tikai retais ticīgais ir iemācījies izbaudīt ziemu, kad nav ne izjūtu, ne augļu, ne varenu dzīvības izpausmju, bet tikai Dieva klusā un slēptā darbošanās cilvēka būtības dziļumos – viņa garā. Ziema ir normāla. Sāpju periodi ir normāli. Sausums ir normāls. Grūtības ir normālas. Tas viss ir nepieciešams, lai atbrīvotu to dzīvību, kura slēpjas ticīga cilvēka iekšienē – Kristus dzīvību. Problēmas ved mūs tuvāk Dievam. To mērķis ir ievest pašā Dieva tuvumā. Tur nonācis, ticīgais saprot, ka Dieva klātbūtne dziedē pilnīgi visu. Tāds arī ir Dieva mērķis ikvienai problēmai.
Dievs izmanto problēmas, lai sadragātu mūsu plānus – kuri šā vai tā nesniegtu mums pārpilnīgu dzīvi – un pavirzītu mūs tuvāk durvīm, kas ved pie patiesas dzīvības. Problēmas liek cilvēkam saprast, ka viņš nav neatkarīga būtne un viņam ir vajadzīgs Radītājs, kurš par viņu parūpēsies. Cilvēks nespēj atrisināt pat pats savas un kur nu vēl pasaules mēroga problēmas. Problēmas nav paredzētas, lai mūs iznīcinātu, bet gan lai vestu mūs tuvāk pie Dieva un darītu pilnīgus. (Maikls Velss)
 
 
GARA DZĪVES PILNĪBA
Bet, kas Viņa vārdus tur, tanī patiesi Dieva mīlestība ir kļuvusi pilnīga. No tā mēs noprotam, ka esam Viņā. (1.Jņ.2:5)
 
Pilnīga dzīve ik mirkli. Dievs grib, lai mūsu dzīve ik brīdi būtu prieka, aizrautības un patiesuma pārpilna. Viņš vēlas mūs mīlēt ikkatru mirkli. Attiecības ir plūstošas. Jaukumu tām piešķir nevis pagātnes notikumi, bet tas, kas risinās tieši šobrīd.
Dievs atstāj mūsu apziņā visu vecā cilvēka pamesto bagāžu – lai mēs meklētu Viņa tuvumu. Kad neticības dēļ cilvēks aizver Viņam savas sirds durvis, tā pārraujot sadraudzības saikni, atkal parādās vecā bagāža: melīgās emocijas, vecie elki, kļūdainā identitāte un citas miesas izpausmes. Jēzus ir jābauda katru dienu! Mūsu uzvara attiecas tikai uz vienu konkrētu mirkli laika ritumā: esam vai nu mūžīgas uzvaras vai sakāves dalībnieki. Lai mūs sakautu, sātanam ir tikai jānozog mums šis mirklis.
Daudzi kristieši ir ļāvuši kādam pagātnes notikumam nolaupīt sev dzīves pārpilnību uz mirkļiem, kuri pārtop dienās un gados. Daudzi, nespēdami piedot, ir atteikušies no tagadnes mirkļa. Tas ir varens ierocis ienaidnieka rokās, kas var atņemt mums visu mūžu. Un tā ir mūsu pašu izvēle: staigāt miesā vai Garā, sakāvē vai uzvarā.
Ikvienam, kurš vēlas no istabas “Miesa” nonākt zālē “Garīgums”, ir jāiziet pa vienīgajām durvīm – “Nelaime, Ciešanas un Sakāve”. Tas notiek ar visiem, kurus Viņš aicina atgriezties pie Sevis. Visu, ko sātans ir ieplānojis mūsu iznīcināšanai, Dievs paredzējis svētībai.
Staigāt Garā. Ja mīlestība, prieks, miers, pacietība un žēlsirdība ir jūsu dabiskās izpausmes, tas nozīmē, ka staigājat Garā. Ja tas nenotiek – tad durvis ir aizvērtas. Atveriet tās bez kavēšanās! Lai nezaudētu ne mirkli no Viņa dārgās dzīvības.
Mēs esam krustā sisti līdz ar Kristu, jo tā saka Dievs un nav svarīgi, vai mēs to izjūtam vai ne. Ja es nepiedzīvoju brīvību no vecās dabas bagāžas un tās atliekām manā apziņā, kuru vajadzētu sniegt krustam – kurp man doties? Atpakaļ pie krusta! Kristus krusts ir lielā mīnus zīme, kura mums atņem daudzas lietas. Bet visus zaudējumus daudzkārt aizvieto Viņa klātbūtnes pārpilnība.
Palikt Kristū. Palikšana Kristū nevar nedarboties. Kā zaram nepiemīt dzīvība pašam sevī, tāpat arī kristieši aicināti uzņemt dzīvību. Svarīgs ir Vīnakoks. Ja tuvība Dievam būtu atkarīga no manas uzvedības, tad Kristum nebūtu vajadzējis nākt pasaulē.
Iemācīties dzīvot, paliekot Kristū, nav vis darbs, bet gan pareiza attieksme. Ticība daudz mazāk ir darbošanās nekā miera stāvoklis un pacietīgas gaidas uz Dievu. Ticēt nozīmē gaidīt priekā un mierā. Mājošana Kristū nav sajūta, bet apziņa, Gara pilna cilvēka dabiskais stāvoklis. Tā ir dzīve mirkli pēc mirkļa, apzinoties, ka vakardiena ir pagājusi, bet rītdiena pieder Dievam.
Vienīgais ceļš, kas ved projām no neveiksmēm, ir ticības ceļš. Mums nevajag žēlot pašiem sevi un ļauties vainas apziņai, bet jāļauj neveiksmēm bruģēt ceļu uz patiesu paļāvību. Tad mūsu mūžs būs patiesi ražīgs, jo caur mums dzīvos Kristus.
(Maikls Velss)
 
Jūs esat augšāmcelti Jēzū Kristū
Tad nu tiecieties pēc debesu Valstības lietām! (Kol.3:1)
Augšāmcelšanās ir Dieva uzvara cilvēkā.
Nu mums kļūst iespējams izdzīvot Kalna svētību neiespējamību.
Augšāmcelšanās patiešām ir visas Jēzus mācības kopsavilkums.
Tās īstumu apliecināja Viņa paša augšāmcelšanās. Nāvē rodas dzīvība.
Augšāmcelšanās ir iespējama vien pēc pilnīga sabrukuma.
Dzīvības Dievs pietuvojas mūsu nāvei, sakot: “Es visu daru jaunu.”
Es tevi veidošu tādu, kādu tu pats sevi esi vēlējies.
Tu gribēji mīlēt, bet tev neizdevās? Tagad tu to spēsi.
Augšāmcelšanās ir Dieva triumfs mūsos.
Viņa radošā spēka atklāšanās, spēja darīt lietas jaunas.
Mans vecais “es” vairs neeksistē, tāpat kā zemē iekritušais grauds.
Augšāmcelts ķermenis tagad iet pretim savam Dievam.
Pēc Jēzus augšāmcelšanās cilvēku vēsture vairs nevar noslēgties haosā.
Tā nenovēršami dodas pretim gaismai, dzīvībai un mīlestībai.
Un mēs, glābtie, tam esam pirmie liecinieki.
Jo Valstība jau ir mūsu vidū.
    (Karlo Kareto)
 
Uzvarošs kristietis ir definēts Kalna sprediķī. Tur ir teikts, kā Dieva bērnos izpaužas viņu jaunā daba – Kristus dzīvība. Šī unikālā Gara dzīves izpausme atšķir kristieti no pasaules. Tomēr ir iespējams sirsnīgi ticēt baznīcu ticības apliecībām, doktrīnām un sistemātiskās teoloģijas rakstiem, bet nemainīties ne mazākajā mērā. Mateja evaņģēlija 5.nodaļa līdzinās spridzeklim, kurš iznīcina visas egocentrisma paliekas.
Kristus dzīvība plūst caur kristieti, atrodoties ik brīža saskarsmē ar Viņu. Tas nav vienreiz lietojams līdzeklis. Izraēlam tuksnesī nebija iespējams savākt mannu vairāk, kā nepieciešams vienai dienai. Jēzus ir patiesā manna, un arī Viņš ir jāuzmeklē katru dienu. Dievs vēlas, lai mēs ar Viņu uzturētu pastāvīgu kopību ik dienas, atzīstot, ka bez Viņa mēs nespējam neko.
Svētdzīve uz zemes ir pastāvīga mājošana Kristū. Kristieši apstājas savā attīstībā, ja viņu dzīvei trūkst koncentrēšanās, ja interešu un darbošanas dažādība un izkliedēta uzmanība padara to trulu un neasu. Laulība, bērni, grēks, citi ļaudis, aicinājums un neveiksmes – tas viss iegūst tādu pašu vērtību kā Kristus. Cilvēka būtnes augstākā daļa ir sirds, un tā ir radīta tikai vienam iemītniekam – Jēzum. Līdzko padarām ko citu līdzvērtīgu Kristum, lai arī cik labs tas liktos, mūsu garu nekavējoties aizēno mākonis. Mēs jūtamies sakauti, dusmīgi, izbijušies.
Vidusmēra kristietis vienlaikus vērš savu uzmanību uz pārāk daudzām lietām. Tikai tad, kad par vienīgo dvēseles mērķi kļūst Kristus, kristieša dzīve kļūst asa un iegūst spēju viegli pārvarēt ikdienišķās dzīves problēmas. Mūsu uzmanības centrā ir jānonāk Jēzum. Tikai Viņš var dot mums uzvaru. Jēzus klātbūtne spēj dziedēt pilnīgi visu. (Maikls Velss)
 
Priecējošā pārpilnība. Kad Pēteris Jāņa evaņģēlija 21.nodaļā pazina savu Kungu stāvam Galilejas ezera krastā, viņš no laivas ar strauju lēcienu metās žēlastības ūdeņos. Lecot viņš uz visiem laikiem atstāja pagātnē savus mazos sapņus par pārticību. Atstāja savu ietiepīgo pārliecību, ka visam jānotiek saskaņā ar viņa paša nodomiem. Atmeta domu, ka viņa grēki ir lielāki par Dieva piedošanu. Tā bija izlaušanās pie pārpilnīgas dzīves. Dzīvi Dieva klātbūtnē vēlāk, savā vēstulē, viņš nosauca par “neizsakāmu un apskaidrotu prieku” (1.Pēt.1:8).
Varbūt arī jūs balansējat uz savas dzīves atspēriena vietas? Vai dzirdat balsi saucam? Tas ir Kungs. Es ceru, ka jūs lēksiet.
Vai esat pēdējā laikā raudzījušies sava Tēva sejā? Es nevaru iedomāties neko citu, kas jums varētu vairāk pastāstīt par jūsu stāvokli tagadnē un cerībām nākotnē.
Ja jūs esat disciplinēšanas gadalaikā. Rīta dzestrumā Dārza Kopējs ir nometies ceļos jums blakus. Viņš noliecas, lai paceltu jūs un vestu atkal pie augļiem pārpilnas dzīves. Viņa sejā ir redzamas rūpes un skumjas, nevis riebums, neapmierinātība, pat dusmas. Viņš nesaskata jūsos mūžīgu neveiksminieku, bet gan izredzētu, rūpīgi koptu zaru, kuram jāizdara tikai viena izvēle, lai iegūtu daudz labāku dzīves kvalitāti.
Ja jūs esat tīrīšanas gadalaikā. Dārza Kopējs stāv jums blakus. Viņa rokā ir lielas šķēres, taču Viņš neizskatās neapmierināts. Patiesi, Viņa sejā ir redzams prieks un gaidas. Domīgi apgriežot nevajadzīgās atvases, Viņš cerīgi izvērtē, cik jūs esat stiprs. Viņš paredz to brīdi, kad jūs ticībā atbildēsiet uz pārbaudījumu, kuru Viņš jums ir uzlicis tieši šodien.
Ja jūs esat palikšanas gadalaikā. Ir jau vakars, un Dārza Kopējs, atstūmis cepuri pakausī, stāv atspiedies pret režģi. Viņš raugās uz jūsu zaru ar patiku, apmierinājumu un prieku. Atrašanās jums blakus, priecājoties par jūsu skaistumu, ir Viņa dienas jaukākie mirkļi. Milzīgie vīnogu ķekari uz jūsu zara ir tieši tas, kas Viņam bija padomā jau tad, kad zars izdzina pirmo asnu.
Dieva plāni jūsu dzīvei ir unikāli un īpaši piemēroti tieši jums. Jūs varat paļauties uz Viņa perfekto plānu. Augļus nest nekad nav par vēlu. Un pilnīga prieka apsolījums (Jņ.15:11) ir realitāte, uz kuras var likt savas dzīves pamatus.
(Brūss Vilkinsons)
 
Dievs ir tepat
Mājās! Manās un tavās mājās.
Tā kā Dievs ir apslēpts, neviens Viņu neredz.
Tomēr visi Viņu meklē, jo ikvienā mīt liela vēlēšanās Dievu ieraudzīt.
Tas ir tik interesanti!
Māte Terēze iziet ielās, sniedz mierinājumu mirstošajam.
Pasaule uz brīdi apstājas: tā Kalkutas ielās redz Dievu staigājam.
Ko darīja brālis Rožē? Viņš mīlēja jauniešus.
Viņi to sajuta, un tas bija sākums Tezē piedzīvojumam.
Dievs atklājas visur, kur kāds ciena dzīvību,
vēlas gaismu un cenšas mīlēt.
Ikreiz, kad tu iestājies par dzīvību, tu mīli un no tavas rīcības izplūst Dievs.
Rīkojoties tā, kā rīkotos Jēzus, tu atbrīvo Dievu no neredzamā plīvuriem
un dari Viņu redzamu cilvēku ceļos.
Ticība ir darbs, nevis nebeidzamas runas.
Cerība ir gaismas žests, nevis naivs sentiments.
Mīlestība ir notikums.
    (Karlo Kareto)
 
Izmantotā literatūra
Bonhēfers, Dītrihs. Sekošana Kristum.- LMF, 2008
Bušs, Vilhelms. Jēzus – mūsu liktenis.- AMNIS, [2005]
Fosdiks, H.E. Lūgšanas nozīme.- Sol Vita, 1995
Kareto, Karlo. Tuksnesis pilsētā.- KALA Raksti, 2003
Māte Terēze no Kalkutas, Brālis Rožē no Tezē. Lūgšana.- KALA Raksti, 2002
Menings, Brenans. Evaņģēlijs skrandaiņiem.- Atradums, 2009
Praiss, Čarlzs V. Kristus realitātē.- AMNIS, 2008
Stenlijs, Čārlzs F.. Pret paviršu kristietību.- AMNIS, [2005]
Tozers, A.V. Zināšanas par Svēto.- Atklāsme, 2003
Vaits, Džons. Cīņa.- LBDS, 1997
Velss, Maikls. Nomaldījušies tuksnesī.- LKR, 1998
Velss, Maikls. Problēmas, Dieva klātbūtne un lūgšana.- LKR, 2000
Vilkinsons, Brūss. Vīnakoka noslēpumi.- Atklāsme, 2002