KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Problēmas – tas ir normāli

Bībeles un kristīgās literatūras studija C
Maijs 2018
 
Līdzeklis Dieva rokās
8. Mēs visur topam spaidīti, bet tomēr neesam nomākti; esam bez padoma, bet tomēr neesam izmisuši.
9. Mēs topam vajāti, tomēr neesam atstāti; esam satriekti, tomēr neesam pazuduši.
10. Mēs visur nesam Jēzus miršanu savā miesā, lai arī Jēzus dzīvība parādītos mūsu miesā.
17. Jo tagadējās grūtības, kas ir vieglas, dod mums neizsakāmi lielu mūžīgu godību. (2.Kor.4)
Problēmas ir ticīga cilvēka dzīves dabiska sastāvdaļa. Viņa dzīve ir pārpilna likstu, bet šīm likstām ir mērķis un jēga. Ziema ir normāla. Sāpju periodi ir normāli. Sausums ir normāls. Grūtības ir normālas. Tas viss ir nepieciešams, lai atbrīvotu to dzīvību, kas slēpjas ticīga cilvēka iekšienē – Kristus dzīvību.
32. Viņš jau Savu paša Dēlu nav saudzējis, bet To par mums visiem nodevis nāvē. Kā tad Viņš līdz ar To mums nedāvinās visas lietas? (Rom.8)
Problēmas ir Dieva galvenais līdzeklis, lai mēs pārstātu paļauties uz pašu spēkiem un atklātu visas Viņa sniegtās bagātības. Ja mūsos ikvienā jau ir tik daudz ieguldīts, Viņš taču nepieļaus, ka nogrimstam.
7. Savās bailēs es piesaucu To Kungu ... (Ps.18)
7. Savās bailēs es kliedzu pēc Tā Kunga un piesaucu savu Dievu pēc palīdzības. (2.Sam.22)
16. Bēdās viņi Tevi, Kungs, meklēja; kad Tu viņus piemeklēji, viņi skaitīja steidzīgi lūgšanas. (Jes.26)
3. Es piesaucu To Kungu savās bēdās, un Viņš atbildēja man. (Jon.2)
Problēmas nav paredzētas, lai mūs iznīcinātu, bet gan lai vestu tuvāk pie Dieva. Tad saprotam: Dieva klātbūtne dziedē pilnīgi visu. Viņa klātbūtnē mēs dzīvojam kā garīgā siltumnīcā, kaut arī naidīgas pasaules ielenkumā.
7. Jo kurai citai lielai tautai Dievs stāvētu tik tuvu kā Tas Kungs, mūsu Dievs, mums, kad mēs Viņu piesaucam. (5.M.4)
3. Ja jūs piegriezīsities Man, saka Tas Kungs Cebaots, tad Es piegriezīšos jums, saka Tas Kungs Cebaots. (Cah.1)
 
Risinājums ir Dieva klātbūtnē
30. Un, kad tu būsi bēdās un visas šīs ciešanas tevi nākotnē skars, tad tu atgriezīsies pie Tā Kunga, sava Dieva, un tu klausīsi Viņa balsi.
31. Jo Tas Kungs, tavs Dievs, ir žēlsirdīgs Dievs, Viņš tevi neatstās un tevi neizdeldēs, un neaizmirsīs derību, ko Viņš taviem tēviem ar zvērestu ir apstiprinājis. (5.M.4 – Bēdās tu saņemsi Dieva tuvumu un Viņa līdzcietību)
3. Ja jūs no visas savas sirds gribat atgriezties pie Tā Kunga, tad izmetiet ārā no sava vidus šos svešo tautu dievus un Aštartes tēlus, pievērsiet savu sirdi Tam Kungam un kalpojiet vienīgi Viņam, tad Viņš jūs izglābs no filistiešu rokas. (1.Sam.7)
9. Un, kad jūs atgriezīsities atpakaļ pie Tā Kunga, tad jūsu brāļi un jūsu dēli atradīs žēlsirdību tajos, kas tos aizveduši gūstā, un viņi atkal varēs atgriezties šinī zemē, jo Tas Kungs, jūsu Dievs, ir pilns žēlastības un žēlsirdīgs, un Viņš Savu vaigu nenovērsīs no jums, ja tikai jūs atgriezīsities pie Viņa! (2.Lku 30)
Jūs un jūsu ģimenes tiksit atbrīvoti no apspiestības
3. Esi man žēlīgs, Kungs, jo es esmu noguris; dziedini mani, jo izbailes pārņēmušas visus manus locekļus!
4. Arī mana dvēsele ir ļoti iztrūkusies, bet Tu, Kungs, kavējies - cik ilgi vēl? (Ps.6)
Tavās bailēs nāks glābiņš!
23. Ja tu atgriezīsies pie Visuvarenā, tad tu varēsi tikt atkal uzcelts no jauna, ja tu attālināsi grēkus no savas telts. (Īj.22)
22. Es izgaisinu tavus pārkāpumus kā miglu un lieku izklīst taviem grēkiem kā mākonim. Atgriezies pie Manis, jo Es tevi atpestīšu! (Jes.44)
Grēka vietā saņemsi jaunu dzīvi. Tu tiksi šķīstīts no saviem pārkāpumiem.
 
Notiks varenas pārmaiņas
7. Bezdievis lai atstāj savu ceļu un ļaunprātis savas domas un lai atgriežas pie Tā Kunga, ka Tas par viņu apžēlojas, un pie mūsu Dieva, jo Viņš ir bagāts žēlastībā. (Jes.55)
12. Ej un sludini šos vārdus virzienā uz ziemeļiem un saki: atgriezies, Israēl, tu atkritēja, tā saka Tas Kungs, tad Es tevi vairs neuzlūkošu dusmās, jo Es esmu žēlīgs, saka Tas Kungs, Es negribu mūžīgi dusmot! (Jer.3)
Ļaunuma vietā ienāks apžēlošana. Dusmu vietā – žēlastība.
19. Ja tu piegriezīsies Man, tad Es tevi paturēšu pie Sevis, lai tu Man no jauna drīkstētu kalpot; ja tu izšķirsi patiesi vērtīgo no niecīgā, tad tu būsi it kā Mana mute. Lai tie tad griežas pie tevis un ne tu pie viņiem. (Jer.15)
Zaudēto attiecību vietā tiks atjaunota sadraudzība ar Dievu
7. Es tiem piešķiršu gribu Mani atzīt, ka Es esmu Tas Kungs, un tie būs Mana tauta, un Es būšu viņu Dievs, jo tie atgriezīsies pie Manis no visas savas sirds. (Jer.24)
Negribīgas tuvošanās vietā būs kalpošana no sirds
1. Nāciet, atgriezīsimis atkal pie Tā Kunga! Viņš mūs gan ir saplosījis, Viņš mūs arī dziedinās; Viņš mūs ir sasitis, un Viņš arī pārsies mūsu brūces. (Hoz.6)
2. Atgriezies, Israēl, pie Tā Kunga, sava Dieva, jo tu esi kritis sava pārkāpuma dēļ! (Hoz.14 – Ievainotais tiks dziedināts. Paklupušais tiks brīvs no sava pārkāpuma.)
23. Redzi, Es sūtīšu pie jums pravieti Ēliju, iekāms nāks Tā Kunga lielā un šausmu pilnā diena.
24. Viņam būs jāpiegriež tēvu sirdis bērniem un bērnu sirdis saviem tēviem, lai Man nebūtu jānāk un nebūtu jāapkrauj visa zeme ar Savu lāstu smagumu! (Mal.3)
Kur sašķeltas ģimenes, tur sirdis tiks atjaunotas.
 
Problēmas mūs sagatavo kalpošanai
7. Visu savu zūdīšanos metiet uz Viņu, jo Viņš gādā par jums.
8. Esiet skaidrā prātā, esiet modrīgi! Jūsu pretinieks velns staigā apkārt kā lauva rūkdams un meklē, ko tas varētu aprīt.
9. Tam turieties pretī stipri ticībā, zinādami, ka tās pašas ciešanas ir uzliktas jūsu brāļiem pasaulē.
10. Bet visas žēlastības Dievs, kas jūs Kristū ir aicinājis Savā mūžīgajā godībā, Tas jūs pēc īsām ciešanām pats sagatavos, stiprinās, spēcinās, darīs pastāvīgus. (1.Pēt.5)
15. Bet patiesi būdami mīlestībā, visās lietās pieaugsim Viņā, kas ir mūsu galva, proti, Kristus. (Ef.4)
3. Slavēts lai ir mūsu Kunga Jēzus Kristus Dievs un Tēvs, žēlastības Tēvs un iepriecināšanas Dievs, kas mūs iepriecina visās mūsu bēdās,
4. ka mēs tos, kam ir kādas bēdas, varam iepriecināt ar to iepriecu, ko paši no Dieva esam saņēmuši. (2.Kor.1)
Ja vēlamies kalpot citiem, šī kauja mums jāizcīna arī pašiem. Mācībai, kura radusies prātā, ir jānobriest sirdī.
11. Jo, kamēr dzīvojam, vienmēr topam nodoti nāvē Jēzus dēļ, lai arī Jēzus dzīvība parādītos mūsu mirstīgajā miesā. (2.Kor.4)
6. Tad jūs līksmosities, tagad, ja tas ir vajadzīgs, drusku noskumdināti dažādos pārbaudījumos,
7. lai jūsu pārbaudītā ticība, kas ir daudz vērtīgāka nekā iznīcīgais zelts, kas ugunīs tiek pārbaudīts, izrādītos teicama, slavējama un godājama, kad Jēzus Kristus parādīsies. (1.Pēt.1)
Karsējot Dievs mūs attīra no visa, kas nav no Viņa.
 
Dieva piltuves svētība
12. Patiesi, patiesi Es jums saku: kas Man tic, tas arī tos darbus darīs, ko Es daru, un vēl lielākus par tiem darīs, jo es noeimu pie Tēva. (Jņ.14)
2. Turiet, mani brāļi, to par lielu prieku, ka jūs krītat dažādās kārdināšanās,
3. zinādami, ka jūsu ticības pārbaudīšana rada izturību.
12. Svētīgs tas vīrs, kas pastāv kārdināšanā, jo, norūdījumu sasniedzis, tas saņems dzīvības vainagu, ko Viņš ir apsolījis tiem, kas Viņu mīl. (Jēk.1)
Problēmas stiprina mūsu ticību un gatavību augstākam aicinājumam
13. Ieeita pa šaurajiem vārtiem, jo vārti ir plati un ceļš ir plats, kas aizved uz pazušanu, un daudz ir to, kas pa tiem ieiet.
14. Bet šauri ir vārti un šaurs ir ceļš, kas aizved uz dzīvību, un maz ir to, kas to atrod. (Mt.7)
Šie vārti ir kā Dieva piltuve: cilvēki, notikumi, apstākļi, neapmierinoša situācija baznīcā, naudas grūtības, neveiksmes, domas, nesaskaņas ģimenē, veselības problēmas un tamlīdzīgi. Mērķis – ievirzīt šaurajā ceļā. Ir jāpieredz sava ego nāve. Ļaujoties šai piltuvei, tā mūs vedīs tuvāk pie Dieva.
2. Un netopiet šai pasaulei līdzīgi, bet pārvērtieties, atjaunodamies savā garā, lai pareizi saprastu, kas ir Dieva griba: to, kas ir labs, tīkams un pilnīgs. (Rom.12)
Kad atveram sirdi Dievam, tā pildās ar spēku un drosmi. Iegūstam mierīgu paļāvību, ka viss notiks saskaņā ar Viņa gribu.
 
Prieks par Dieva klātbūtni
1. Kungs, Tu izproti mani visos sīkumos un mani pazīsti.
2. Tu zini - vai es sēdu vai ceļos - Tev ir skaidras manas domas jau no tālienes.
3. Vai es eju, vai es guļu, Tu esi ap mani, un Tev ir zināmi visi mani ceļi.
7. Kurp lai es aizeju no Tava Gara, un kurp lai es bēgu no Tava vaiga? (Ps.139)
Ticībā tikuši garām daudzajiem šķēršļiem šaurajā ceļā pie Dieva, mēs atklājam kaut ko brīnišķīgu. Dieva klātbūtne mums vienmēr ir piederējusi. Esam meklējuši to, kas mums jau ir. Jo bijām apņēmušies paši tikt galā ar savām ikdienas rūpēm.
4. Bet Dievs, bagāts būdams žēlastībā, Savā lielajā mīlestībā, ar ko Viņš mūs ir mīlējis,
5. arī mūs, kas savos pārkāpumos bijām miruši, darījis dzīvus līdz ar Kristu: žēlastībā jūs esat izglābti!
6. Viņš iekš Kristus Jēzus un līdz ar Viņu mūs ir uzmodinājis un paaugstinājis debesīs,
7. lai nākamajos laikmetos Kristū Jēzū mums parādītu Savas žēlastības un laipnības pāri plūstošo bagātību. (Ef.2)
Viņa klātbūtnē atrodam vislielāko laimi un savukārt paši esam par prieku savam Kungam. Varam droši ieiet vissvētākajā vietā, zinot, ka tiksim uzklausīti – ne mūsu labās uzvedības dēļ, bet gan pateicoties Kristus nopelnam.
38. Tāpēc es esmu pārliecināts, ka ne nāve, ne dzīvība, ne eņģeļi, ne varas, ne lietas esošās, ne nākamās, ne spēki,
39. ne augstumi, ne dziļumi, ne cita kāda radīta lieta mūs nevarēs šķirt no Dieva mīlestības, kas atklājusies Kristū Jēzū, mūsu Kungā! (Rom.8)
Paklausība iegūst jēgu. Piedošana kļūst pašsaprotama. Gaidīšana vairs nav grūta. Ticībai nav nepieciešama īpaša piepūle.
 
Kur atrodas Dieva valstība?
20. Dieva valstība nenāk ārīgi redzamā veidā.
21. Nevarēs arī sacīt: redzi, še viņa ir vai tur, - jo, redziet, Dieva valstība ir jūsu vidū. (Lk.17)
Kur atrodas Dieva valstība? Pēc tās mums jāmeklē pašiem sevī.
20. Līdz ar Kristu esmu krustā sists, bet nu nedzīvoju es, bet manī dzīvo Kristus. (Gal.2)
27. Cik varen liela ir šī noslēpuma godība pagānu starpā, proti, Kristus jūsos, apskaidrošanas cerība. (Kol.1)
17. Lai Kristus, jums ticību turot, mājotu jūsu sirdīs, un jūs iesakņotos un stipri stāvētu mīlestībā. (Ef.3)
15. Bet turiet Kungu Kristu svētu savās sirdīs, būdami arvien gatavi aizstāvēties pret ikvienu, kas vaicā par cerības pamatu jūsos. (1.Pēt.3)
Debesu valstībai ir jāienāk mūsu sirdīs, pirms tā var izpausties pasaulē. Raugoties uz Kristū sevī, mūsos tiek atbrīvota Viņa dzīvība.
16. Vai jūs nezināt, ka jūs esat Dieva nams un ka Dieva Gars jūsos mājo? (1.Kor.3)
38. Kas Man tic, kā rakstos sacīts, no viņa miesas plūdīs dzīva ūdens straumes. (Jņ.7)
Klusums mums tagad kļūst par svētību. Mīlot Viņu klusumā, no mūsu būtnes dziļumiem plūdīs dzīvā ūdens straumes.
 
Izmantota grāmata: M.Velss. Problēmas, Dieva klātbūtne un lūgšana.- R., 2000