KRISTUS GAISMA vārdi, ar kuriem iesākas Lieldienu nakts dievkalpojums (un svecīšu ceļš pa baznīcas solu rindām); notikums mūsu dzīvē, gluži reāls, kaut miesīgām acīm neredzams – Gaismas ataušana (2.Kor.4:4,6) – kad žēlastība mūs pārceļ no tumsas brīnumainajā Dieva valstībā (Kol.1:13-14).

Īstenībā mēs nākam no Gaismas Tēva (Jēk.1:17), atzīstam to vai ne, tāpēc dzīvojam gaismas izslāpuši. Kad mūsos ir atspīdējis Tas, kas par Sevi teicis: Es esmu pasaules gaisma (Jņ.8:12), pamazām sākam atspīdēt arī mēs (Kol.3:4), ja vien izvēlamies Viņam sekot. Sekot – tas nozīmē meklēt, iepazīt un iemīlēt savu Kungu, visu mūžu būt Viņa māceklim, mācīties dzīvot kā Gaismas bērnam (Ef.5:8). Nozīmē pastāvīgi augt (Kol.2:6-7), nest Gaismas augļus (Ef.5:9-13) un palikt Gaismā (1.Jņ.2:9-10). Kristus spēkā, ne savējā, protams! Un vēl tas nozīmē Kristus Gaismu atstarot – būt par pasaules gaišumu (Mt.5:14-16).

Lai Dievs mūs uz to svētī, mīļais lasītāj! mara.druviete@inbox.lv [šajā blogā izmantots LBB Bībeles 1965. gada izdevuma revidētais teksts]

SATURS papildināts : 28.04.2021 Godini - pateicies , 26.04.2021 Nododies , 23.04.2021 Atzīsti Dievu , 21.04.2021 Palieciet , 19.04.2021 Esiet [pirmreizējās publikācijas no 2019. g.]

Lūgšanu svētbrīžu piemēri

2010
sastādīja M.D.

LŪGŠANU SVĒTBRĪŽU PIEMĒRI
(grupā vai personīgas pielūgsmes atsvaidzināšanai)


Tas Kungs ir mans gaišums
Psalmu lūgšanu vakars

Piezīme: Psalmu parasti iesāk vadītājs (viens vai katram teksta posmam cits), bet katru otro rindu (-) saka vai dzied visi kopā.

IEVADS
Kungs, atdari man manas lūpas,
- Lai mana mute teic Tavu slavu!
Steidzies, ak, Kungs, mani izglābt,
- Steidzies, ak, Kungs, man palīgā!
Gods lai ir Tēvam un Dēlam un Svētajam Garam.
- Kā bija sākumā, tā tagad un vienmēr, un mūžīgi mūžos. Āmen.
Dziesma
Tas Kungs ir mans gaišums un mana pestīšana,
- No kā man bīties?
Tas Kungs ir manas dzīves patvērums,
- No kā man baiļoties?
Uzklausi, ak, Kungs, manu balsi,
- Kad es saucu, tad žēlo un atbildi man! (Ps.27)
Pārbaudi mani, ak, Dievs, un izzini manu sirdi,
- Izmeklē mani un izzini skaidri manas domas,
Lūko, vai es neesmu uz ļauna ceļa,
- Tad vadi mani pa mūžības ceļu! (Ps.139)
Gods lai ir Tēvam un Dēlam un Svētajam Garam.
- Kā bija sākumā, tā tagad un vienmēr, un mūžīgi mūžos. Āmen.

GRĒKSŪDZE (Psalms 51)
Vad.: Svētais Dievs, Svētais Visspēcīgais, Svētais Nemirstīgais, apžēlojies par mums!
Visi: (atkārto)
Vad.: Apžēlojies par mani, ak, Dievs, savā žēlastībā,
- Izdzēs manus pārkāpumus savā lielajā apžēlošanā!
Mazgā mani pavisam tīru no manas noziedzības
- Un šķīstī mani no maniem grēkiem!
Visi: Tiešām, es atzīstu savus pārkāpumus,
Un mani grēki ir vienmēr manu acu priekšā.
Vienīgi Tevis priekšā es esmu grēkojis
Un darījis to, kas ļauns Tavās acīs.
Šķīstī mani no grēkiem ar īzapu, lai es topu šķīsts,
Mazgā mani, lai es topu baltāks par sniegu!
Apslēp savu vaigu manu grēku priekšā
Un izdzēs visus manus noziegumus.
Radi manī, ak, Dievs, šķīstu sirdi
Un atjauno manī pastāvīgu garu!
Neraidi mani prom no sava vaiga
Un neatņem no manis savu Svēto Garu!
Vad.: Atdod man atkal atpakaļ savas pestīšanas prieku
- Un stiprini mani ar paklausības garu!
Kungs, atdari manas lūpas,
- Lai mana mute teic Tavu slavu!
Visi: Svētais Dievs…
(Klusums grēku nožēlai)

PATEICĪBA
Teici to Kungu, mana dvēsele,
- Un viss, kas manī, Viņa svēto vārdu!
Teici to Kungu, mana dvēsele,
- Un neaizmirsti, ko Viņš tev labu darījis!
Viņš piedod visus tavus grēkus
- Un dziedē visas tavas vainas.
Viņš izglābj tavu dzīvību no pazudināšanas
- Un vainago tevi ar mīlestību un žēlastību.
Viņš bagātīgi iepriecina tevi vecumā ar svētīgām dāvanām,
- Tā, ka tava jaunība atjaunojas kā ērglis. (Ps.103)
Gods lai ir Tēvam un Dēlam un Svētajam Garam.
- Kā bija sākumā, tā tagad un vienmēr, un mūžīgi mūžos. Āmen.
Dziesma
VĀRDS: Svēto Rakstu lasījums
(Klusums pārdomām)
Saruna / Liecība
BRĪVAS LŪGŠANAS
Dziesma

NOSLĒGUMS
Lūgšana MŪSU TĒVS
Vad. Lai mūs svētī un pasargā visspēcīgais Dievs -
Tēvs, Dēls un Svētais Gars. (+)
- Āmen.
Vad. Iesim ar mieru un kalposim tam Kungam ar prieku!
- Pateicība Dievam!
(Miera sveiciens)


Tu piepildi mani ar prieku
Psalmu lūgšanu vakars

IEVADS
Kungs, atdari man manas lūpas,
- Lai mana mute teic Tavu slavu!
Steidzies, ak, Kungs, mani izglābt,
- Steidzies, ak, Kungs, man palīgā!
Gods lai ir Tēvam un Dēlam un Svētajam Garam.
- Kā bija sākumā, tā tagad un vienmēr, un mūžīgi mūžos. Āmen.
Dziesma
Es pateikšos tam Kungam no visas sirds,
- Es sludināšu visus Tavus brīnumus.
Es priecāšos par Tevi un līksmošu,
- Dziedāšu Tavam vārdam, Tu, Visuaugstākais! (Ps.9)
Tāpēc priecājās mana sirds un līksmoja mana mēle,
- Un pat mana miesa dzīvos cerībā,
Jo Tu manu dvēseli nepametīsi nāves valstībā,
- Nedz Savam Svētajam liksi redzēt iznīcību.
Tu darīji man zināmu dzīvības ceļu,
- Tu piepildi mani ar prieku Sava vaiga priekšā,
Un jaukas, svētības pilnas dāvanas
- Pie Tavas labās rokas ir mūžīgi. (Ps.16)

Cik brīnišķa, Kungs, ir Tava žēlastība!
- Cilvēku bērni nāk un glābjas Tavu spārnu pavēnī.
Viņi mielojas pie Tava nama labumiem,
- Tu viņus dzirdini no sava prieka strauta.
Jo pie Tevis ir dzīvības avots,
- Un Tavā gaismā mēs redzam gaismu. (Ps.36)
Mana dvēsele ilgojas un tvīkst pēc tā Kunga pagalmiem,
- Mana sirds un mana miesa skaļi gavilē pretī dzīvajam Dievam! (Ps.84)
Gods lai ir Tēvam un Dēlam un Svētajam Garam.
- Kā bija sākumā, tā tagad un vienmēr, un mūžīgi mūžos. Āmen.

GRĒKSŪDZE
Kas gan apzinās savu nomaldīšanos?
- Šķīstī mani no manām neapzinātām kļūdām!
Pasargi savu kalpu no augstprātīgas lepnības grēkiem,
- Ka tie nevalda pār mani.
Tad es būšu tīrs un bez vainas,
- Bez lieliem pārkāpumiem.
Lai Tev patīk manas mutes valoda
- Un manas sirds domas Tavā priekšā, ak, Kungs! (Ps.19)
Pārbaudi mani, ak, Dievs, un izzini manu sirdi,
- Izmeklē mani un izzini skaidri manas domas,
Lūko, vai es neesmu uz ļauna ceļa,
- Tad vadi mani pa mūžības ceļu! (Ps.139)
(Klusums grēku nožēlai)

PATEICĪBA
Es Tevi augsti teikšu, ak, Kungs,
- Jo Tu esi mani augstu cēlis.
Kungs, ak, mans Dievs, es Tevi piesaucu,
- Un Tu mani dziedināji.
Dziediet tam Kungam, jūs Viņa svētie,
- Daudziniet Viņa svēto piemiņu!
Viņa dusmas pastāv tikai īsu mirkli,
- Bet Viņa labais prāts visu mūžu.
Vakaram kā viešņas nāk līdzi asaras,
- Bet jaunais rīts ir atkal pilns gaviļu.
Manas žēlabas Tu esi pārvērtis līksmē,
- Novilcis sēru drēbes, mani apjozdams ar prieku.
Lai mana dvēsele Tev dzied un necieš klusu.
- Ak, Kungs, Tu mans Dievs, es Tev pateikšos mūžīgi! (Ps.30)
Gods lai ir Tēvam un Dēlam un Svētajam Garam.
- Kā bija sākumā, tā tagad un vienmēr, un mūžīgi mūžos. Āmen.
Dziesma
VĀRDS: Svēto Rakstu lasījums
(Klusums pārdomām)
Saruna / Liecība
Savstarpējas aizlūgšanas
BRĪVAS LŪGŠANAS
Dziesma

NOSLĒGUMS
Lūgšana MŪSU TĒVS
(Svētīšana. Sūtīšana kalpot. Miera sveiciens)


Liec man saskatīt Tavu gaismu
Rīta svētbrīžu piemērs nedēļai

Piezīme: Sākuma daļa visai nedēļai kopīga, tad seko katrai dienai atsevišķs tēmas izvērsums.

Tas Kungs ir manas dzīves spēks, tas Kungs ir manas dzīves spēks.
Viņš palīdz man vienumēr, Viņu slavēšu es... (vai līdzīga dziesma)

Sūti Savu gaismu un Savu patiesību, ka tās mani vada,
ka tās mani aizved Tavā svētajā kalnā, Tavos mājokļos. (Ps.43:3)

Ieiešana Dieva klātbūtnē
Dieva Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā. Āmen.
Slavēts lai ir tā Kunga vārds tagad un mūžīgi.
Mūsu palīdzība ir tā Kunga vārdā, kas radījis debesis un zemi. (Ps.124:8)
Ak dzīvais Dievs – Tēvs, Dēls un Svētais Gars – Tu esi mans Dievs, es meklēju Tevi,
pēc Tevis slāpst mana dvēsele. Pēc Tevis tvīkst mana miesa
kā sausa un izkaltusi zeme bez ūdens. (Ps.63:2)
Kungs, liec man saskatīt tavu gaismu un patiesību.
Lai tās mani vada uz Tavu svēto kalnu un aizved Tavā mājoklī. (Ps.43:3)
Kungs, es stāvu Tavā priekšā gatavs(-a) pildīt Tavu gribu. Es pievēršos Tev.
Lai Tev patīk manas mutes valoda un manas sirds domas. (Ps.19:15)
Es vēršu visas savas domas uz Tevi.
(Žans Plijā)

Dieva klātbūtnes apliecināšana
Mans Dievs, es zinu, ka Tu esi klāt – šeit un tagad.
Es ticu, ka Tu mājo manī caur manas ticības žēlastību. (Ef.3:17)
Jēzu, mans Kungs un mans Dievs, Tu klauvē pie manas sirds durvīm.
Tu sauc mani vārdā. Es Tev atveros, Kungs. (Atkl.3:20)
Tu manī klausies, Tu mani dzirdi un steidzies man atbildēt. Runā ar mani!
Lai Tavas mīlestības spēks mani pārveido
un dara gatavu Tevi uzņemt, Tev paklausīt.
(Žans Plijā)

Jēzus ir mans Kungs, mans Glābējs un Skolotājs
Tagad un mūžīgi, Aleluja, tagad un mūžīgi... (vai līdzīga dziesma)

 


 
1. diena. Mans Dievs ir Persona

... tev nebūs citus dievus turēt Manā priekšā. (5.M.5:7)
Dievs, Tu esi pati lielākā vērtība Visumā.
Tikai Tu vienīgais esi Dievs! Dod, ka varu atzīt Tevi vienīgo.
Nav neviena svarīgāka par Tevi. Tavs Vārds ir “Es Esmu”.
Tu esi pati pilnība, Avots visam. Tevī viss kustas, dzīvo un eksistē.
Ja nebūtu Tevis, nebūtu nekā. Un ja nebūtu nekā,- tik un tā Tu būtu!
Vērtēt ko augstāk par Tevi nozīmē nezināt patiesību. Tu teici:
Es Esmu Kungs, un nav cita neviena! (Jes.45:5)
Tēvs, Tu pavēlēji, lai manī nebūtu citu dievu. Lai to nebūtu
Tava Vaiga priekšā. Tu neesi vienkārši spēks, kāds mākonis
vai kas nenoteikts. Tu neesi bezpersonisks Dievs!
Tava pati svarīgākā Īpašība – Tu esi Personība.
Es Tevi lūdzu, Dievs: palīdzi man arvien skaidrāk ieraudzīt
atšķirību starp Tevi kā Personību un visu, kas Tavs!
Es negribu būt elku pielūdzējs(-a) un Tavā vietā pielūgt to,
kas nāk no Tevis – Tavu Klātbūtni, Tavu Mīlestību,
svaidījumu, atmodu, kalpošanu – lai kas tas arī nebūtu.
Tu esi Visuvarens, bet es nepielūdzu Tavu varenību.
Es pielūdzu Tevi!
(Sergejs Šidlovskis)

It kā briedis pēc ūdens upēm sauc,
Tā slāpstu pēc Tevis, Dievs... (vai līdzīga dziesma)

Ak Dievs, es Tevi meklēju, bet mana sirds ir tik nepastāvīga.
Es ticu... bet, lūdzu, palīdzi manai neticībai!
Kad viss, ko es varu, ir gribēt, lai es Tevi gribētu,
paņem manas ticības druskas un lauz tās kā maizi,
lai paēdinātu tūkstošus, žēlsirdībā sākot ar mani pašu.
Tu neatraidi izmisušu, grēcīgu, meklējošu bērnu.
Tu vienmēr saki: “Nāc!” Es nāku pie Tevis, Dievs.
Izlej pār mani Savu Garu! Saki man Savus dzīvības vārdus,
es lūdzu Jēzus vārdā. Āmen.
(Brenans Menings)

Mana sirds turas pie Tava vārda: “Meklējiet Manu vaigu!”
Es meklēju, Kungs, Tavu vaigu. (Ps.27:8)

(Brīva lūgšana)

Slavēšana un pateicība
Kungs, atdari manas lūpas, lai mana mute teic Tavu slavu! (Ps.51:17)
Lai mana mēle cauru dienu stāsta par Tavu taisnīgumu! (Ps.71:24)
Lai tā nevis tiesā un nosoda, bet svētī, iedrošina un pamudina.
Paldies par manu miesu, dvēseli un garu. Paldies par manu tagadni un nākotni.
Es priecājos par Tavu mīlestību. Es ticu Tev, uzticos Tev, mūžīgais un labais Tēvs.
Slava Tev, Jēzu, mans Pestītāj, mans Miers un mans Prieks!
Tu esi manas dzīves Kungs. Āmen.
(Žans Plijā)

Sirds pilna man ar prieka dziesmām
Par Tevi, Kungs, mans Ķēniņ, Dievs... (vai līdzīga dziesma)


2. diena. Personīgas attiecības ar Dievu

Dieva piesaukšana un grēku nožēla
Uz Tevi, Kungs, es paceļu savu dvēseli. (Ps.25:1)
Uzklausi manas skaļās lūgšanas balsi, kad es Tevi piesaucu,
kad es paceļu savas rokas pret Tavu svēto mājokli. (Ps.28:2)
Es nāku Tava troņa priekšā tāds(-a), kāds(-a) es esmu.
Mazgā mani, Kungs, mans Dievs. Šķīstī mani Tava Gara spēkā un Jēzus Asinīs.
Apžēlojies par mani! ----- (laiks nožēlai)
Kungs, dari mau zināmus Tavus ceļus. Māci man dzīvot, kā Tu vēlies.
Mīlēt tā, kā Tu vēlies, lai es Tevi mīlētu.
Lai Tava uzticība mani vada, uz Tevi es paļaujos.
Nepiemini vairs manus grēkus un pārkāpumus, bet piemini mani
pēc savas žēlastības savā lielajā laipnībā, ak Kungs! (Ps.25:4-7)
(Žans Plijā)

Žēlastībā atpestīts, asinīs es nomazgāts,
Pazīstu nu savu Kungu es... (vai līdzīga dziesma)

Tad nu es pamācu (krievu Bībelē: lūdzu) tevi vispirms turēt lūgšanas... (1.Tim.2:1)

Tēvs, tā man ir milzīga privilēģija,
ka Tu lūdz mani sarunāties ar Tevi.
Tu tā alksti pēc attiecībām ar mani, ka atdevi nāvē Savu Dēlu.
Tu mani mudini lūgt. Sarunai ar Tevi ir vajadzīgi
divi vienlīdz svarīgi instrumenti: lūgšana un Bībele.
Tas ir dialogs: kad lūdzu, es saku Tev;
kad studēju Tavu Vārdu, Tu runā uz mani.
Tavs Vārds uzsver personīgo (nošķirto) laiku ar Tevi:
“apslēptajā istabā”– savā kambarī, slepenībā (Mt.6:6).
Tu lūdz mani turēt lūgšanas vispirms.
Tas nozīmē, ka “apslēptā istaba” ir svarīgāka par visu pārējo:
par pestīšanu (tā ir durvis un ceļš, mērķis: Dievs un attiecības),
par kalpošanu (tā izriet no attiecībām) utt.
Pats galvenais šajā dzīvē ir personīgās attiecības ar Tevi.
Jo Tu esi pati lielākā un būtībā vienīgā vērtība Visumā.
(Sergejs Šidlovskis)

Ienāc ar savu mieru, kādu tikai Tu viens spēj dot, mans Kungs!
Blakus ja Tu, rūpes nospiest kad sāk – es zinu, par labu man nāk...
(vai līdzīga dziesma)

(Brīva lūgšana)

Redzi, tautas ir kā piliens pie spaiņa, tās Viņam ir kā puteklītis svaru kausā!
Salas Viņam ir kā smilšu grauds, ko Viņš paceļ ...
Visas tautas ir it kā nekas Viņa priekšā, un kā neko
Viņš tās arī neatzīst un neievēro. (Jes.40:15,17)

Dievs, pati lielākā Vērtība Visumā esi Tu!
Ja uz vieniem svaru kausiem liktu visu to, kas neesi Tu:
visu Tevis radīto un Tavas svētības
(arī visus planētas cilvēkus – esošos, bijušos un tos,
kas vēl tikai dzims), bet otrā pusē Tevi pašu kā Personu –
Tu pārspēsi visu tā, kā gigantisks kalns nospiež niecīgu putekli.
Tavs Vārds saka, ka visa Tava radība (arī tautas)
salīdzinājumā ar Tevi ir kā nekas. Tu esi visvērtīgākais, vissvarīgākais.
Nē, Tu esi vienīgais vērtīgais un svarīgais!
Un ja kādam (vai kaut kam) ir kāda vērtība, tad tikai tāpēc,
ka Tu ar to dalies Savējā. Pēc Savas gribas un ieskata.
(Sergejs Šidlovskis)

Kungs, Tu man par sudrabu dārgāks, Kungs, Tu man par zeltu vērtīgāks.
Kungs, Tu man par dimantiem visskaistāks un pāri visam Tevi vēlos es.
(vai līdzīga dziesma)


3. diena. Es meklēju iepazīt Tevi

Vienu es izlūdzos no tā Kunga, pēc kā es kāroju:
ka es varu palikt tā Kunga namā visu savu mūžu, skatīt tā Kunga jaukumu
un pielūgt Viņu Viņa svētajā vietā. (Ps.27:4)

Vienu es meklēju – iepazīt Tevi, skatīt Tavu Vaigu.
Vienu es domāju dienas garumā: svarīgākais ir “apslēptā istaba.”
Par vienu es sapņoju: vēl pastāvīgāk būt vienatnē ar Tevi.
Tad kā sekas tam – visas dienas garumā just Tevi sev blakus.
Es pateicos Tev par atklāsmi, ka esmu radīts(-a) attiecībām ar Tevi!
Tagad es zinu, kāpēc mostos ik rītu, kāpēc elpoju, ēdu un guļu –
lai no agras rītausmas pavadītu īpašu laiku ar Tevi.
Lai iedegtu Gara uguni un visu dienu to uzturētu degošu.
Nepārtraucot mūsu sarunu. Tas ir daudz svarīgāk par visu citu –
par manu personīgo dzīvi, ģimenes un sabiedrisko dzīvi. Jēzu, Tu teici:
Jūs rūpējaties un zūdāties par daudzām lietām,
bet tikai vienu lietu jums vajag. (Lk.10:41-42)
Tagad es gribu tikai šo vienu – sēdēt pie Tavām kājām,
runāt ar Tevi lūgšanā un caur Bībeli klausīties Tavu balsi.
(Sergejs Šidlovskis)

Tavs Vārds ir kā gaisma ceļā man un kā svece tumsībā...
(vai līdzīga dziesma)

... bet kas man bija ieguvums, to es Kristus dēļ esmu uzskatījis par zaudējumu.
Bet arī tagad es visu to uzskatu par zaudējumu, salīdzinot ar mana Kunga
Kristus Jēzus atziņas nesalīdzināmo pārākumu, kura dēļ es visu to esmu zaudējis
un uzskatu to par mēsliem, lai Kristu iegūtu un atrastos Viņā. (Fil.3:8-9)

Dievs, es gribu pazīt Tevi! Kas Tu esi? Kāds Tu esi?
Es atsakos no visa, es meklēju tikai vienu – iepazīt Tevi!
Vairāk negribu neko citu. Viss pārējais ir gruži un niecība.
Lūdzu Tevi, Kungs: izdari tā, lai šie apustuļa Pāvila vārdi kļūst manī par miesu,
par pamatu manam domāšanas veidam, par manu sirdi.
Esmu noguris(-usi) niekojoties, dzenoties pēc Tavu svētību mirāžām.
Viss, man pietiek. Tagad man esi vajadzīgs tikai, tikai – tikai Tu!
Es zinu, ka viss pārējais izrietēs no galvenā, bet tas jau vairs nav svarīgi.
Esmu izšķīries(-usies): man esi vajadzīgs tikai Tu.
Un pat ja visa pasaule ietu uz otru pusi, es neiešu tai līdzi,
jo es meklēju tikai vienu – iepazīt Tevi!
(Sergejs Šidlovskis)

Bet tad no turienes jūs meklēsit to Kungu, savu Dievu, un to atradīsit,
kad jūs Viņu meklēsit ar visu savu sirdi un ar visu savu dvēseli. (5.M.4:29)

(Brīva lūgšana)

Tu mums rādi patiesības ceļu, Tu, Jēzu,
Tu, kas gribi, lai Tev līdzi ejam, Tu, Jēzu... (vai līdzīga dziesma)


4. diena. Tuvas attiecības ar Dievu

Tā kā varens vējš, tā kā uguns liesma, tā kā ūdens straume plūst Tavs spēks.
No jūras dziļumiem līdz debesīm sniedzas Tava mīlestība...
(vai līdzīga dziesma)

Un Viņš sacīja:”Izej ārā un nostājies tā Kunga priekšā kalnā.”
Un redzi, tas Kungs gāja garām. Liela un spēcīga vētra ...
gāja tam Kungam pa priekšu, bet šinī vētrā nebija tas Kungs.
Pēc vētras nāca zemestrīce, bet tas Kungs nebija zemestrīcē.
Un pēc zemestrīces bija uguns. Bet tas Kungs nebija ugunī.
Bet pēc uguns – lēna balss (un tur bija tas Kungs). (1.Ķēn.19:11-12)

Svētais Gars, ved mani Savos dziļumos
kā mūsu attiecību pastāvības un biežuma rezultātu.
Palīdzi man ceļā uz manu mērķi – vissvētāko vietu.
Palīdzi iziet ātrāk cauri ārējam pagalmam un iekšējai svētnīcai.
Savaldi manu miesu! Noliec pie vietas manu dvēseli!
Ienes manī Savu svēto klusumu.
(Sergejs Šidlovskis)

Mana daļa ir izlaušanās. Mana daļa ir maksāt cenu.
Mana daļa – pēc iespējas mazāk vārdu un vairāk pūļu.
Tā es ceļu altāri, radot dabisku pamatu pārdabiskam brīnumam.
Man pats galvenais ir izdarīt to, uz ko es esmu spējīgs(-a) –
atnest Tev savas piecas maizes un divas zivtiņas.
Bet Tava daļa – paņemt to mazumiņu, kas man ir,
un gandrīz ne no kā radīt ko brīnišķīgu, cēlu un apbrīnojamu.
Tikai Tu pats vari pietuvināt mani Sev. Tikai Tu vari nonest uguni uz altāra.
Tikai Tu vari ievest mani klusumā. Palīdzi man izpildīt manu daļu
par visiem simt procentiem un tad netraucēt Tev darīt Tavējo!
(Sergejs Šidlovskis)

(Brīva lūgšana)

Dievs, es nedzenos pēc emocijām un nemeklēju
kādas īpašas garīgas izjūtas, vīzijas vai izpausmes.
Es meklēju Tevi. Ja Tu pats pēc Savas suverēnās gribas
ļausi man ko tādu piedzīvot,- tad es to pieņemšu un nepretošos.
Jo Tu esi mans Kungs, bet es – Tavs kalps.
Mana izvēle – būt viemēr attiecībās ar Tevi.
Neatkarīgi no tā, vai es ko jūtu vai nejūtu, vai man to gribas vai nē,
vai man ir labs garastāvoklis vai slikts,
vai manā dzīvē ir panākumi vai tikai problēmas.
Es meklēju Tevi un nevis to, kas Tev pieder.
Zinu, ka mani mīlot Tu pats man bagātīgi dosi visu,
kas vajadzīgs dzīvei un labiem darbiem (2.Kor.9:8),
pat pirms es to būšu lūdzis(-gusi) vai meklējis(-usi).
Meklēt Dieva valstību nozīmē vispirms meklēt
pašu svarīgāko šajā valstībā – visu ķēniņu Ķēniņu.
Pārējais izrietēs no tā un sekos – tiks piemests.
(Sergejs Šidlovskis)

Bet dzenieties papriekš pēc Dieva valstības un pēc Viņa taisnības,
tad visas šīs lietas taps piemestas. (Mt.6:31-33)

Pateicos, mans Kungs, Tev pateicos par žēlastību, kas no Tevis plūst!
Priecājos un no sirds ilgojos pēc mājām debesīs, kas gaida mūs...
(vai līdzīga dziesma)


5. diena. Gara auglis manī

Nāc, ak nāc, ak nāc, Svētais Gars, dari tīru manu sirdi Tu,
Pieskaries Tu man, dziedini, Svētais Gars! (vai līdzīga dziesma)

Aicinājums Svētajam Garam
Bez Tevis, Kungs Jēzu, mēs nekā nespējam. (Jņ.15:5)
Bet Tu esi apsolījis sūtīt spēka un Patiesības Garu, kas Tevi pagodina. (Jņ.15:26)
Jēzu, mans Pestītāj, dāvā man tagad lūgšanas Garu!
Dod man Tava Mīlestības Gara svaidījumu.
Kungs Svētais Gars, es lūdzu: visaugstākā Dieva Dāvana, nāc manī.
Gudrības un saprāta Gars, nāc manī. Pazemības Gars, nāc manī.
Nāc un liec, lai es pielūdzu Dievu garā un patiesībā. (Jņ.4:23)
(Žans Plijā)

Bet Gara auglis ir: mīlestība, prieks, miers, pacietība, laipnība, labprātība,
uzticamība, lēnprātība, atturība. Pret tādām lietām nav bauslības. (Gal.5:22-23)

Dievs, pats vērtīgākais “apslēptās istabas” auglis
ir Tevis (kā Personības) iepazīšana.
Otrs auglis pēc svarīguma – tuvas attiecības ar Tevi.
Bet trešais – Gara auglis manī vai, citiem vārdiem sakot,
jauns raksturs, jauna sirds, dziļas pārmaiņas manā personībā.
(Parādi man savus draugus, un es pateikšu, kas esi tu!)
Dievs, es lūdzu Tevi: maini mani katru dienu! Maini no iekšpuses un no ārpuses.
No iekšpuses – manu gribu, emocijas, domas, motīvus, vēlmes, cerības un sapņus.
No ārpuses – vārdus, rīcību un visu manu personīgo dzīvi.
Tēvs, es lūdzu: paņem prom manu akmens cieto, Tevi un cilvēkus nemīlošo sirdi
un dod man jaunu, Savu sirdi, Kungs!
(Sergejs Šidlovskis)

Man jaunu sirdi dāvini, o Kungs! Atjauno manu garu, Debess Tēvs.
Tavā tuvumā vēlos dzīvot, mans Kungs. Plūst lai manī Svētā Gara spēks...
(vai līdzīga dziesma)

Es jums piešķiršu jaunu sirdi un jaunu garu; Es izņemšu no jūsu krūtīm
akmens sirdi un ielikšu jums miesas sirdi. (Ec.36:26)

(Brīva lūgšana)

Un tā Kunga Gars būs pār tevi ... un tu tiksi pārmainīts par citu cilvēku.
(1.Sam.10:6)

Ak Svētais Gars, nāc pār mani! Dari mani par citu cilvēku!
Maini mani kā Savu dēlu (meitu). Maini mani kā manas sievas vīru (sievu).
Maini kā tēvu (māti) maniem bērniem, kā dēlu (meitu) maniem vecākiem.
Maini mani kā savu kalpotāju. Un visbeidzot,
maini mani vienkārši kā draugu, kā brāli (māsu), kā paziņu.

Izveido no manis cilvēku pēc savas sirds!

Liec man pieaugt līdzīgi Jēzum –
gudrībā, mīlestībā, piemīlībā pie Dieva un cilvēkiem (Lk.2:32).
Bet pats galvenais, ko lūdzu atkal un atkal:
dod man vēl vairāk un vairāk novērtēt
personīgās attiecības ar Tevi “apslēptajā istabā.”
Jo viss parējais ir tikai sekas...
(Sergejs Šidlovskis)

Gaisma taisnajiem atspīd un prieks atmirdz tiem, kam skaidra ir sirds.
Gavilējiet Kungam un spēlējiet, līksmojiet visa pasaule... (vai līdzīga dziesma)


6. diena. Apgraizi manu sirdi

Tevi pielūgšu, Kungs, garā, Tevi pielūgšu patiesībā.
Tev es atdodu savu sirdi, Tev es gribu nodot sevi pilnībā...
(vai līdzīga dziesma)

Un tas Kungs, tavs Dievs, apgraizīs tavu un tavu pēcnācēju sirdi,
ka tu mīlētu to Kungu, savu Dievu, no visas sirds un ar visu savu dvēseli,
lai tu dzīvotu. (5.M.30:6)

Svētais Gars, apgraizi manu sirdi – ar katru dienu vairāk!
Aizvāc no tās visu, kas nav no Tevis, audzē tajā visu Savu.
Lai no mūsu attiecībām ar Tevi izaug milzīgs Mīlestības auglis!
Tavs Vārds saka: ar ko kopā būsi, tam arī līdzināsies. Tāpēc es pavadu laiku ar Tevi.
Dari mani par jaunu, citādu cilvēku – Tevi un cilvēkus mīlošu,
pazemīgu, lēnprātīgu, žēlsirdīgu, pacietīgu, atturīgu, uzticīgu.
Dod man Savu raksturu! Atklāj caur mani Savu sirdi!
Piepildi mani ar Savu Mīlestību – pret Tevi un tad pret cilvēkiem.
(Sergejs Šidlovskis)

Pārbaudi mani, ak Dievs, un izzini manu sirdi; izmeklē mani un
izdibini skaidri manas domas un lūko, vai es neesmu uz ļauna ceļa,
tad vadi mani pa mūžības ceļu! (Ps.139:23-24)

Tēvs, tik daudz cilvēku aiziet no Tevis. Daudz stipru kalpotāju krīt.
Neviens nav nodrošināts pret kārdinājumiem. Nodrošināts pret grēku.
Ja es joprojām esmu Tev uzticīgs(-a), tas neliecina par manu spēku,
bet par Tavas Žēlastības un svētības pārpilnību.
Pārbaudi mani, ak Dievs! Nepieļauj, ka es atkristu no Tevis.
Izzini manu sirdi. Izzini manas domas: vai neesmu uz ļauna ceļa.
Atmasko mani! Iedvesmo mani!
Izglāb no mīlestības uz sudrabu, no seksa un slavas valgiem.
Attīsti manī dāsnumu, tikumību un pazemību. Šķīstī mani!
Maini manus motīvus! Pasargi no galējībām un palīdzi saglabāt līdzsvaru.
Un īpaši es Tevi lūdzu, lai es nekad nepārstāju katru dienu
reizē ar saullēktu meklēt Tavu Vaigu “apslēptajā istabā.”
Jo no tā izriet viss pārējais!
(Sergejs Šidlovskis)

Tu mans spēks, kad esmu vājš, Tu mans dārgums meklētais,
Tu mans gluži viss... (vai līdzīga dziesma)

(Brīva lūgšana)

Tēvs, es gribu būt Tavs paklausīgais bērns.
Kungs Jēzu, iegremdē mani Tavā Garā un Tavā dzīvībā.
Pārņem manu būtni pilnībā! Staro caur mani, Tu, kas iemājo manī.
Dāvā man žēlastību saskaņot manas domas ar Tavējām,
palīdzi uzticīgi staigāt Tavus ceļus.
Slava Tev, Svētais Gars, mans padomdevēj, mana gaisma un mans spēks!
Dāvā, Kungs, man jaunu sirdi un jaunu skatienu.
Atjauno mani, uzturi manu miesu vingru un šķīstu.
Atjauno manu dvēseli, apgaismo manu garu.
Lai Dieva Gara miers, gudrība un spēks mani iedvesmo un vada!
Es gribu paklausīt Tavam Vārdam, mans Dievs, un dzīvot, Tevi slavēdams(-a).
Paldies Tev, mans Kungs un mans Dievs! Āmen.
(Žans Plijā)

Mans patvērums un mana pils ir Dievs, tam uzticos,
Ar Viņu drošs ir ceļojums pat brīžos tumšākos... (vai līdzīga dziesma)


7. diena. Kungs Jēzu, esi mans ceļš

Vēlos dzīvi savu, Kungs, pie kājām Tev likt
Mīlestības upuri Tev, Kungs, upurēt... (vai līdzīga dziesma)

Kungs Jēzu, esi mans ceļš pie Abba Tēva!
Esi mana patiesība un visa mana dzīve!
Vadi mani Krustā sistajā dzīvē, kas vienīgā ir patiesa un mūžīga.
Vadi mani prom no visa, kas mazāks un nenozīmīgāks.
Atjauno manu iekšējo būtību ar Savu mīlestību,
lai to saņēmis(-usi) un patiesi iepazinis(-usi),
varu būt Tavas mīlestības liecība citiem. Āmen.
(Brenans Menings)

Mīļais Dievs, es tā baidos atvērt savas sažņaugtās dūres!
Kas gan es būšu, kad man nebūs pie kā turēties?
Kas gan es būšu, kad stāvēšu Tavā priekšā ar tukšām rokām?
Lūdzu, palīdzi man palēnām atvērt savas rokas
un atklāt, ka es neesmu tas, kas man pieder,
bet gan tas, ko Tu vēlies man dot.
Un Tu vēlies man dot mīlestību,-
mūžīgu, beznosacījumu mīlestību. Āmen.
(Henrijs J.M. Nouvens)

O, Dieva Dēls, ietver mani savā mīlestībā, savu Garu sūti manai dvēselei.
Nāc, piepildi Tu manu sirdi, īsto ceļu parādi,
Prieku, mīlestību man dāvini... (vai līdzīga dziesma)

(Brīva lūgšana)

Un Es savu eņģeli sūtīšu tev pa priekšu un izdzīšu kanaāniešus ...
Tā ir zeme, kurā piens un medus tek; bet Es pats neiešu jums līdzi ...
Tad Mozus sacīja: “Ja Tu pats neiesi mums līdzi, tad neved mūs prom no šejienes.”
(2.M.33:2-3,15)

Mīļotais Kungs, ved mani Apsolītajā zemē,
kur piepildās Tavi apsolījumi, kur piens un medus tek,
kur ir satriecoši panākumi, uzvara un Tava slava it visā!
Aizdzen visu, kas man traucē to iemantot.
Es vēlos ieiet Tavā Apsolītajā zemē, jo tā ir Tava griba visiem.
Bet... ne par katru cenu!
Dievs, man nevajag ne pienu, ne medu, ja Tu neesi ar mani,
ja man nav attiecības ar Tevi. Es gribu Tevi!
(Sergejs Šidlovskis)

Gan daudzi saka: “Kas dos mums laimi?”
Pacel Tu, Kungs, pār mums Sava vaiga gaišumu! (Ps.4:7)

Man ir dots daudz, pateicībā es nāku slavēt un teikt,
Kungs Tevi, kā vien māku. Tavs Gars man liek uz Tevi saukt: Tēvs!
(vai līdzīga dziesma)